Wpis z mikrobloga

To wszystko jest już uwzględnione w rachunkach. 100km Teslą model 3 kosztuje ~10-12zł (155Wh/km * 100km * 0.8zł/kWh).


@gysnde: otworzyłem link do Tesli 3. Ty tak poważnie?
Czyli na przejechanie 100km Tesla 3 o masie 2,2t i prawie 500 HP zużyje 15,5 kWh?
Tam
  • Odpowiedz
@bdg-bro:

otworzyłem link do Tesli 3. Ty tak poważnie?

Czyli na przejechanie 100km Tesla 3 o masie 2,2t i prawie 500 HP zużyje 15,5 kWh?

Tak, a o co chodzi? Specyfikacja jedno, ale na youtubie tego jest dużo testujących w różnych warunkach. Tu przykłady: 1
  • Odpowiedz
Nie potrzebnie wrzucani są do jednego worka wszyscy, którzy coś powiedzą negatywnego o rynku aut elektrycznych . Ja będę obstawał , że mimo wszystko jakieś lobby nadało sobie prawo do prowadzenia tego trendu, ponieważ jak pisałeś:

Konkurencyjnych technologii jest wiele


@gysnde: ale regulacje prawne są kierowane pod dyktando i korzyść największych graczy. Auta hybrydowe zostały zdegradowane do rangi aut spalinowych, a mogłyby wspomóc zrównoważone przejście na auta wpelni elektryczne (tylko
  • Odpowiedz
@bdg-bro:

Nie potrzebnie wrzucani są do jednego worka wszyscy, którzy coś powiedzą negatywnego o rynku aut elektrycznych . Ja będę obstawał , że mimo wszystko jakieś lobby nadało sobie prawo do prowadzenia tego trendu, ponieważ jak pisałeś:

Myślę, że tu akurat dominują środowiskowi lewacy, którzy najchętniej by wszystkich widzieli na rowerach i w tramwajach. Mieszkając w Warszawie, zrezygnowałem z częstej rekreacyjnej jazdy rowerem właśnie przez nieakceptowalne poziomy pyłów. Lepiej wyjechać za miasto, a pracować w klimatyzowanym i oczyszczonym biurze niż się truć.

ale regulacje prawne są kierowane pod dyktando i korzyść największych graczy. Auta hybrydowe zostały zdegradowane do rangi aut spalinowych, a mogłyby wspomóc zrównoważone przejście na auta wpelni elektryczne (tylko po co torcik miałby być dzielony
  • Odpowiedz
@gysnde:
Zaznaczę na początek ze moja dziewczyna ma ioniq pierwszej gen.
Przezajebisty samochód.
Co rano gotowy do drogi, koszt/100km śmiesznie niski nawet w obecnej sytuacji.
Zdaje sobie sprawę ze te auta nie są dla każdego choć jest to też wyolbrzymione bo teraz nagle każdy musi mieć 1100km zasięgu bo inaczej to zabawka nie
  • Odpowiedz
@gysnde: Wskaż jego kłamstwa. A piżmo w najlepszym razie dowozi futurystycznie wyglądający złom, a w najgorszym razie dowozi przysłowiowe g---o, czyli nic.
Hyperloop, naciągnął, ale dowiózł. C-----y tunel z teslami, które potrzebują kierowców, są super wolne i się korkują. W najlepszym wypadku tak będzie wyglądać zdecydowana większość piżmowych projektów, a na pewno tesla semi.
  • Odpowiedz
@JustTheDude:
1. FSD to scam (filmy wyżej),

2. Solar Roof to scam. Panele są tańsze i bardziej efektywne (Tesla tez je dostarcza), a dachy od strony północnej robi się z "zaślepek", żeby nie przepłacać. To tyle.

3. Jego "obliczenia", które sugerują, że Tesla Semi ma w praktyce 5t uciągu. Nie dowiemy się, ile jest na prawdę do czasu aż nie opublikują specyfikacji, ale nie ma racjonalnych przesłanek, żeby uważać, że udźwig jest mniejszy niż 15t (6t baterii + silnik elektryczny, ale spore oszczędności na zbiorniku paliwa i silniku diesla - max 1.5t). Nawet w "estymacji" w oparciu o przewożone bloki. Założył konkretne bloki (najlżejsze), gdzie w praktyce, ciężko powiedzieć, które to były: "few meters long, bla bla bla". Wariantów jest sporo: 1 2 i mogą ważyć ponad 2x
  • Odpowiedz
@gysnde:
Na jeden filmik gdzie Tesla sobie jakoś radzi przypada kilka, gdzie niemal nie zabija kierowcę. Skoro autopilot tak dobrze działa, czemu w hyper loop dalej muszą siedzieć kierowcy?

Do obliczeń można się tylko przyczepić na tyle, że może są cięższe bloki, może nie są, nie wiadomo, a piżmo nie podaje specyfikacji, bo... Czemu nie podaje? Czemu nie może "zamknąć mordę" niedowiarkom i po prostu powiedzieć jaki to ma udźwig? Ciekawe dlaczego...

Załóżmy, że te bariery są dwa razy cięższe niż podał. To wtedy tesla ma 12 ton uciągu. Załóżmy, że są trzy razy cięższe. Tesla wtedy ma 18 ton uciągu. W tym samym czasie zwykłe ciężarówki mają około 20 ton uciągu, przy kilkukrotnie większym zasięgu i
  • Odpowiedz
@JustTheDude:

Na jeden filmik gdzie Tesla sobie jakoś radzi przypada kilka, gdzie niemal nie zabija kierowcę. Skoro autopilot tak dobrze działa, czemu w hyper loop dalej muszą siedzieć kierowcy?

Dlatego jest i jeszcze pobędzie w "Becie". Widać za to ogromny postęp. Nie mógłbyś nagrywać wielogodzinnych filmów zero-disengagement z jazdą po mieście, gdyby inżynierowie byli w ciemnej dupie i było to skazane na porażkę. Robotaxi jest bardzo sensownym projektem i to, że wydarzy się 5 lat później niewiele zmienia. Co innego jak się projekt budowy domu czy strony internetowej spóźnia, ale tutaj powstaje nowa technologia na naszych oczach - trochę wyrozumiałości i pokory. Moment w którym dowolny samochód będzie sam się prowadził 2-3x lepiej i bezpieczniej niż przeciętny kierowca będzie krytyczny. Już mają bardzo dobre metryki.

Hyperloop? Nie rozmawiamy o hyperloopie i nie chce mi się. Jest to słaby pomysł, IMO, co nie znaczy automatycznie, że inne pomysły Muska
  • Odpowiedz
@gysnde: ładnie napisane. Być może z pojazdów autonomicznych da sie wyciagnac lepsze zasiegi dzieki innowacjom w oponach i bieżnikach, te obecne są zaprojektowane pod obyczaje ludzi, którzy z definicji nie potrafią bezpiecznie prowadzić jako "rój"
  • Odpowiedz
@last_of_us: Pracuję w firmie transportowej i mamy kontrakt z Hyundai/Kia na przewóz uszkodzonych i regenerowanych baterii litowych w Ameryce Północnej. Powiedz dziewczynie, żeby sprzedała swojego Ioniq'a zanim gwarancja na baterię się skończy. Gwarantuję, że będzie cię kochać dwa razy mocniej.
  • Odpowiedz