Wpis z mikrobloga

#tesla #ev #autopilot Mirki, ktoś z Was jest może posiadaczem Tesli model 3 lub X wyposażonej w autopilota? Zastanawiam się jak to wyglada w praktyce, czy naprawdę można cisnąć po autostradzie 140-150 na autopilocie i bez obaw np. oglądać sobie netflixa/grać na telefonie, czy jednak to dalej wynalazek który po 3 minutach z dupy sie wyłączy? Zależy mi na opinii popartej faktycznym doświadczeniem, na jeździe próbnej dawał rade zajebiscie ale jak będzie przez pare miesięcy?
  • 4
@donfelipe: Mam Y i autopilot jest bardzo dobry, do właczenia wymaga jednej lini na drodze, jak już jest właczony to nie przeszkadza mu jak linia zniknie ale wtedy delikatnie pływa mu wykrywanie pasa ruchu. Pokonuje dość ostre łuki, ale z zakrętami 90 stopni sobie nie radzi. Wjecej jeżdze na drogach lokalnych i w mieście i wyłaczam go gdy auta sa zaparkowane bardzo blisko mojego pasa albo gdy z przeciwka jedzie tir
@zibizz1: potwierdzam. Dodam tylko, że rozszerzony AP potrafi jechać bez linii za pojazdem oraz zmienić pas ruchu po włączeniu kierunkowskazu. Zmiana pasa ruchu przydaje się tylko na w miarę pustej drodze bo trochę długo trwa.
Ogólnie co do AP to nie ma producenta samochodów na terenie unii europejskiej, który będzie jechał sam dłużej, niż 45s i skręcał powyżej 30 stopni, ponieważ UE ograniczyła to przepisami. Kiedyś w Tesli S mogłem jechać