Być może to zabawne pytanie, ale zauważyłem dziś wzór na karoserii bagażnika samochodu, który wykluczam że powstał w wyniku żartu i nie wiem jakie inne może być jego źródło. Nie ma opcji aby ktoś mógł ręcznie go zrobić, bo bym to zauważył będąc w pobliżu. Tym bardziej że mowa o godzinie przez którą śnieg zdążył pokryć część karoserii. W związku z tym pytanie. Czy pod powierzchnią karoserii lub na niej istnieją jakieś przewodniki ciepła podobne do tych zainstalowanych na tylnej szybie? Jak widać na załączonym zdjęciu to jest to praktycznie idealnie symetryczny wzór powstały proporcjonalnie do wymiarów bagażnika. Nie daje mi to spokoju XD
@GhostxT: źródłem jest powietrze w przetłoczeniach, które działa jak izolator. Na necie są galerie z fajnymi wzorami, możesz tam wysłać swój do kolekcji ( ͡°͜ʖ͡°)
@GwaltowneWypaczenieCzasoprzestrzeni Wow, ale bajer! Poczekaj jednak chwilę. Co to w ogóle są przetłoczenia w samochodach i jaka jest ich funkcja? Nie wiem czy to istotne, ale ten wzór powstał na karoserii bagażnika, a nie na przedniej części maski samochodu. Jeśli dobrze widzę, to zdjęcia załączone przez Ciebie przedstawiają tylko przykłady maski samochodu, a nie bagażnika.
@GhostxT: > i jaka jest ich funkcja? Takie przetłoczenia usztywniają karoserię, bez tego karoseria byłaby jak cienka blacha, która łatwo się wgniata i wygina. Można by dać grubszą blachę, ale to spowodowałoby wzrost masy auta.
@GhostxT: kurcze, faktycznie ludzie postują tylko maski xD
Odpowiedź wziąłem stąd. https://jalopnik.com/this-is-why-snow-makes-those-patterns-on-your-cars-hood-1793272742 Jest dość długa i skomplikowana, ale w skrócie: ze względu na wzmocnienia blachy, są miejsca z których ciepło ucieka szybciej lub wolniej. W przypadku świeżych opadów, śnieg ochładza blachę kosztem tego że się topi. Jedna część blachy schłodzi się szybciej i przestanie topić śnieg, a drugiej zajmie to więcej czasu.
@GhostxT @GwaltowneWypaczenieCzasoprzestrzeni @Bejro Pod bagażnikiem może być tłumik który podgrzewa wnętrze więc to nie tylko po super świeżym śniegu musi być. No a maska siłą rzeczy się grzeje.
#pytanie #samochody #motoryzacja #pytaniedoeksperta
źródło: comment_1670705305pvzQTdsDzlw8698ApetV8n.jpg
Pobierzźródło: comment_1670705524ISLW0ZR6UFtpYsZDqvE5FV.jpg
PobierzTakie przetłoczenia usztywniają karoserię, bez tego karoseria byłaby jak cienka blacha, która łatwo się wgniata i wygina. Można by dać grubszą blachę, ale to spowodowałoby wzrost masy auta.
@Arczevski
Człowiek nieustannie uczy się czegoś nowego. Takie rozwiązanie w ogóle nie przyszło mi do głowy. Dzięki za odpowiedzi!
Odpowiedź wziąłem stąd.
https://jalopnik.com/this-is-why-snow-makes-those-patterns-on-your-cars-hood-1793272742
Jest dość długa i skomplikowana, ale w skrócie: ze względu na wzmocnienia blachy, są miejsca z których ciepło ucieka szybciej lub wolniej. W przypadku świeżych opadów, śnieg ochładza blachę kosztem tego że się topi. Jedna część blachy schłodzi się szybciej i przestanie topić śnieg, a drugiej zajmie to więcej czasu.
@GwaltowneWypaczenieCzasoprzestrzeni: ja mam takie na dachu xD
@GwaltowneWypaczenieCzasoprzestrzeni
@Bejro
Pod bagażnikiem może być tłumik który podgrzewa wnętrze więc to nie tylko po super świeżym śniegu musi być.
No a maska siłą rzeczy się grzeje.