Wpis z mikrobloga

Siema,
Mam pewien problem z autem.

Samochód renault laguna 2.0t

Mianowicie przy prędkości 80km/h i biegu "6" gdy wciśnie się pedal gazu na maksa, to kontrolka od biegu pokazuje że bieg jest za wysoki i trzeba go zniżyć. ( Pomimo wystarczającej prędkości )

Gdy kontrolka zniknie, to przy mocnym wciśnięciu pedału gazu obroty silnika wzrastają, by po chwili spadać, uczucie jazdy jest wtedy jak na automacie, który zmienia biegi.

Albo może być na odwrót, że przy dociśnięciu gazu na maksa samochód niby przyspiesza, ale obroty gwałtownie skaczą do 5000, więc trzeba zdjąć nogę z gazu.

Potem problem podczas jazdy może się " sam naprawić" i auto już normalnie się zachowuje.

Silnik ani turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Przy niższych biegach od 1-3 auto dobrze przyspiesza, ma "zryw" i pracuje jak należy.

Jeżeli auto jest na biegu "6" i gazu dodaje się " powoli" to też auto normalnie przyspiesza i normalnie się zachowuje.
Można więc powiedzieć, że problem ten jedynie występuje podczas dociskania gazu na maksa.

Jedynie mogę dodać że sprzęgło w aucie mam trochę wyrobione, więc może w tym problem?

#motoryzacja #samochody #renault
  • 93
Do tej pory myślisz że jakbym jeździł spokojnie do 90km bez mocnego gazowania to da radę jeszcze pojeździć do czasu wymiany sprzęgła?


@abvq: Spokojnie. Ja ze ślizgającym się sprzęgłem przejeździłem jeszcze wiele tysięcy kilometrów zanim wymieniłem. Trzeba po prostu pamiętać, żeby nie obciążać silnika przy niskich obrotach.
BTW, jak już będziesz wymieniał sprzęgło to rozważ przy okazji wymianę koła zmiennych faz rozrządu. No chyba, że mechanik uzna, że nie potrzeba.
Jak sprzęgło się już ślizga to będzie tylko coraz gorzej, zawsze najpierw to jest na wysokich biegach przy niskich obrotach bo moment obrotowy jest wtedy dużo większy niż na niskim biegu, w dużym uproszczeniu


@m4v3r: Moment obrotowy na wyjściu z wałka jest ten sam na każdym biegu.
@Zielony34: dam znać. Przy okazji pytanie.
Z racji tego że przy wymianie sprzęgła to będzie dosyć większa operacja, to co warto jeszcze wymienić, choćby profilaktycznie?

Tak się zastanawiam może uszczelniacz wału?
@kupkesobieciagne: dlatego napisałem, w dużym uproszczeniu, obciążenie na wyższych biegach jest znacznie większe z uwagi na przełożenia, opory i milion innych składowych ale nie ma potrzeby tu robić wykładów z fizyki, na potrzeby tego problemu wystarczy uprościć