Wpis z mikrobloga

Siema,
Mam pewien problem z autem.

Samochód renault laguna 2.0t

Mianowicie przy prędkości 80km/h i biegu "6" gdy wciśnie się pedal gazu na maksa, to kontrolka od biegu pokazuje że bieg jest za wysoki i trzeba go zniżyć. ( Pomimo wystarczającej prędkości )

Gdy kontrolka zniknie, to przy mocnym wciśnięciu pedału gazu obroty silnika wzrastają, by po chwili spadać, uczucie jazdy jest wtedy jak na automacie, który zmienia biegi.

Albo może być na odwrót, że przy dociśnięciu gazu na maksa samochód niby przyspiesza, ale obroty gwałtownie skaczą do 5000, więc trzeba zdjąć nogę z gazu.

Potem problem podczas jazdy może się " sam naprawić" i auto już normalnie się zachowuje.

Silnik ani turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Przy niższych biegach od 1-3 auto dobrze przyspiesza, ma "zryw" i pracuje jak należy.

Jeżeli auto jest na biegu "6" i gazu dodaje się " powoli" to też auto normalnie przyspiesza i normalnie się zachowuje.
Można więc powiedzieć, że problem ten jedynie występuje podczas dociskania gazu na maksa.

Jedynie mogę dodać że sprzęgło w aucie mam trochę wyrobione, więc może w tym problem?

#motoryzacja #samochody #renault
  • 93
  • Odpowiedz
Z racji tego że przy wymianie sprzęgła to będzie dosyć większa operacja, to co warto jeszcze wymienić, choćby profilaktycznie?


@abvq: Przecież to zwykła, prymitywna wymiana sprzęgła w silniku poprzecznie zamontowanym. Uszczelniacz wału można wymienić.
  • Odpowiedz
@Jelen_Szlachetny w 2.0T nie ma KZFR. W 2.0F4R jest KZFR.
@abvq uszczelniacz wału obowiązkowo, tak samo, jak uszczelka skrzynia-silnik i olej w skrzyni.

Sprawdź stan rozrządu, oraz koła pasowego na wale. Warto zmienić cały ten osprzęt jak nie wiesz, kiedy to było ruszane.
  • Odpowiedz
@abvq pasek, rolka, napinasz osprzętu to około 300zl i nie patrz na zamienniki. Tylko ori. Rozrząd też tylko ori, bo jest w cenie zamiennika. Ogólnie Laguną ponad 100 tysięcy już jebnąłem i parę rzeczy mam sprawdzone.
  • Odpowiedz
@abvq jeździłeś kiedyś na rowerze z przerzutkami? Przy niskiej prędkości na nieodpowiednim "biegu"ciężko się pedałuje. Dlatego redukujesz, aby było Ci lekko. Tak samo jest z autem i sprzęgłem. 6bieg i 80km/h jest nieekonomiczne. Lepiej zredukować szybko przyspieszyć do zadanej prędkości i ja utrzymywać.
  • Odpowiedz
@abvq: załaduj kraweznikami czy czyms bardzo ciezkim tył, tak żeby ważyło jak 5os i bagaznik na wycieczkę w góry. Spróbuj ruszyc z 1 pod lekką górkę. Jak wpadnie Ci w wibracje i zacznie turkotac to do wymiany sprzeglo. Wymieniasz cały komplet.
  • Odpowiedz
Mianowicie przy prędkości 80km/h i biegu "6" gdy wciśnie się pedal gazu na maksa


@abvq: #!$%@? jesteś miras? Nie rób tak bo układ napędowy dostaje w #!$%@?.
  • Odpowiedz
im niższe obroty tym większe obciążenia dostaje sprzęgło na klate gdy trzymasz gaz wciśnięty na maxa


@dzem_z_rzodkiewki: czemu im niższe? Czy sprzęgło nie dostaje po dupie najbardziej dla obrotów gdzie jest moment maksymalny?

bo moment obrotowy jest wtedy dużo większy niż na niskim biegu, w dużym uproszczeniu


@m4v3r: podobnie, jak na niższym biegu jest mniejszy moment? Po to się właśnie redukuje, żeby mieć dostępny większy moment kosztem prędkości

Do tego
  • Odpowiedz
@NieBendePrasowac: a gdzie najwyższy moment obrotowy jest w silnikach stockowych z turbo? Przy 1750-1950rpm. Do tego dochodzą jeszcze 2 rzeczy:
1. Fakt że na wysokich obrotach na 100% gazu jedziesz tylko chwilke bo cię rozpędzi a na niskich możesz jechać dużo dłużej
2. Wibracje których nawet możesz nie czuć przenoszone są na sprzęgło przy niższych obrotach

Przykład stock 2.0tsi (torque1):
dzemzrzodkiewki - @NieBendePrasowac: a gdzie najwyższy moment obrotowy jest w silnika...

źródło: comment_16691105371QPKY4uZrsSSMblnviJtpx.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@NieBendePrasowac: od 1000rpm do 1900rpm w benzynie bym powiedział, fakt na przykład przy 1400rpm jest mniej momentu obrotowego ale nadal dużo i jeszcze większe wibracje. Trzymając gaz na 100% przy tych obrotach w silniku z turbiną to jest zabójstwo. No i niektórzy sobie tak pod górkę wyjeżdżają bo nie wiedzą że sterownik da 100% mocy mimo że trzymasz pół gazu
  • Odpowiedz
@abvq: wymień oczywiście kompletne sprzęgło: tarcza, docisk, wysprzęglik, łożysko. Jak jest dwumasa (pewno nie ma) to też warto wymienić. Co do reszty to jak piszą wyżej.
  • Odpowiedz
Jak jest dwumasa (pewno nie ma) to też warto wymienić.


@v-tec: jest dwumasa

@kogut_20: w Lagunie 3 2.0T skrzynia jest dość krótka i przy 90 km/h na 6 biegu jest 2000 obr/min. Przy 80 km/h będzie ok 1800 obr/min i do deptania do oporu to jest trochę mało, ale nie jest to jakaś straszna zbrodnia.
  • Odpowiedz
jest w silnikach stockowych z turbo? Przy 1750-1950rpm. Do tego dochodzą jeszcze 2 rzeczy:


@dzem_z_rzodkiewki: w Lagunie 2.0T max moment obrotowy jest znacznie później (przy 3000 obr/min), bo to stary silnik z lat 90 do którego później dorzucili turbo. Do 2500 obr/min praktycznie jedzie jak wolnossak
  • Odpowiedz