Wpis z mikrobloga

Siema,
Mam pewien problem z autem.

Samochód renault laguna 2.0t

Mianowicie przy prędkości 80km/h i biegu "6" gdy wciśnie się pedal gazu na maksa, to kontrolka od biegu pokazuje że bieg jest za wysoki i trzeba go zniżyć. ( Pomimo wystarczającej prędkości )

Gdy kontrolka zniknie, to przy mocnym wciśnięciu pedału gazu obroty silnika wzrastają, by po chwili spadać, uczucie jazdy jest wtedy jak na automacie, który zmienia biegi.

Albo może być na odwrót, że przy dociśnięciu gazu na maksa samochód niby przyspiesza, ale obroty gwałtownie skaczą do 5000, więc trzeba zdjąć nogę z gazu.

Potem problem podczas jazdy może się " sam naprawić" i auto już normalnie się zachowuje.

Silnik ani turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Przy niższych biegach od 1-3 auto dobrze przyspiesza, ma "zryw" i pracuje jak należy.

Jeżeli auto jest na biegu "6" i gazu dodaje się " powoli" to też auto normalnie przyspiesza i normalnie się zachowuje.
Można więc powiedzieć, że problem ten jedynie występuje podczas dociskania gazu na maksa.

Jedynie mogę dodać że sprzęgło w aucie mam trochę wyrobione, więc może w tym problem?

#motoryzacja #samochody #renault
  • 93
@abvq jakby co podczas zakupu właśnie przy takiej przelotowej 80-90 wrzuć najwyższy bieg i dodaj gazu. Jak trzęsie buda lub obroty wzrastają a prędkość nie to znaczy że tarcza sprzęgła jest już mocno zużyta
@abvq: No bo to chyba logiczne, że jak jesteś na 6 i mocno wciskasz gaz to znaczy, że chcesz dynamicznie przyspieszyć i wtedy się redukuje biegi. A jak Ci obroty skaczą a auto nie przyspiesza to znaczy, że sprzęgło Ci się ślizga bo jeździsz jak faja i je wykończyłeś. Proste.
@abvq większych wtrysków nie wkłada się tak sobie, pewnie wsadził o większej wydajności do seryjne pętliły. Zrobił mapę a tobie nic o tym nie wspomniał żeby nie mieć problemów jak ukrecisz wał. Jak będziesz wsadzał sprzęgło to zobacz czy nie ma do twojego silnika jakiegoś wzmacnianego, ewentualnie daj do specjalistycznego zakładu na obicie tarczy sprzęgła.
@TrionicSe7en: powiedział mi, że było tak, że jak kupił auto to po jakimś czasie okazało się że są wtryski do wymiany. Dał auto do mechanika, ale okazalo się że mieli problem z dostępem do wtrysków z laguny więc zaproponował wtryski z Megane. I tak już jeździł widziałem przynajmniej 30 tys km jak nie więcej.

Spytałem się przed zakupem czy podkręcał silnik czy coś w tym stylu to mówił że nie.
Natomiast
@abvq: ja osobiście zrobiłbym mapę ( ͡° ͜ʖ ͡°) taką żeby wyciągnąć jak najwięcej mocy ale nie doprowadzić do zapętlania wtrysków. LPG w silniku FR4T to żaden problem, poszukaj jakiegoś zakładu który robi LPG w mocnych silnikach, turbo i ogrania większe moce. Parownik i wtryski LPG niech dobiorą z zapasem np na 250/300HP, z resztą tak zrobią..

Wymieniaj odpowiednio często olej w silniku wraz z filtrem -
@TrionicSe7en:
Ok, sytuacja wygląda w ten sposób. W moim aucie Renault Laguna 3 2.0T mam wtryski z Megane RS. Czyli są to wtryski z auta o większej mocy. I dzięki zastosowaniu tym wtryskom mam spalanie 7.0 w cyklu mieszanym, czyli dużo mniej, niż palą silniki 2.0T. Można to już po części uznać za chip tuning, nawet jeżeli rzekomo nie była zwiększana moc przez poprzedniego właściciela.
Dzwoniłem do gazowni i powiedzieli mi,