Wpis z mikrobloga

Siema,
Mam pewien problem z autem.

Samochód renault laguna 2.0t

Mianowicie przy prędkości 80km/h i biegu "6" gdy wciśnie się pedal gazu na maksa, to kontrolka od biegu pokazuje że bieg jest za wysoki i trzeba go zniżyć. ( Pomimo wystarczającej prędkości )

Gdy kontrolka zniknie, to przy mocnym wciśnięciu pedału gazu obroty silnika wzrastają, by po chwili spadać, uczucie jazdy jest wtedy jak na automacie, który zmienia biegi.

Albo może być na odwrót, że przy dociśnięciu gazu na maksa samochód niby przyspiesza, ale obroty gwałtownie skaczą do 5000, więc trzeba zdjąć nogę z gazu.

Potem problem podczas jazdy może się " sam naprawić" i auto już normalnie się zachowuje.

Silnik ani turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Przy niższych biegach od 1-3 auto dobrze przyspiesza, ma "zryw" i pracuje jak należy.

Jeżeli auto jest na biegu "6" i gazu dodaje się " powoli" to też auto normalnie przyspiesza i normalnie się zachowuje.
Można więc powiedzieć, że problem ten jedynie występuje podczas dociskania gazu na maksa.

Jedynie mogę dodać że sprzęgło w aucie mam trochę wyrobione, więc może w tym problem?

#motoryzacja #samochody #renault
  • 93
@abvq jeżeli potrafią zweryfikować czy była modyfikowana mapa spalania, to dla nich dobór odpowiednio wydajnych komponentów to małe piwko. Wtryski muszą być odpowiednio wydajne oraz szybkie, parownik o odpowiedniej wydajności w chwili gdy komputer zarząda odpowiednio wysokiej dawki gazu. Relatywnie to są proste urządzenia, osoby które przy tym pracują wiedzą co i jak powinno wyglądać i co zastosować. Polecam ci szczerze różnego rodzaju fora o instalacjach LPG, możesz tam opisać swój przypadek,
@TrionicSe7en: Generalnie to jest tak że jak oni mapują LPG to na podstawie mapy spalania benzyny. Robią spalanie LPG takie jak w benzynie żeby "oszukać" samochód. Jeżeli mi pali 7L i samochodowi nic nie jest, to tak samo samochodowi nic nie będzie na LPG.

Tylko że dalej nie wiem czy zwiększana była moc w tym samochodzie ( jeżeli jest zmniejszone spalanie, to możliwe że tak ) A jezeli była zwiększana moc,
@abvq: No oczywiście że komputer LPG bierze sygnał od kompa PB, dlatego jak ci pętlą wtryski benzynowe to i LPG też będą nawet jak są szybsze i wydajniejsze i teoretycznie nie powinny. Jedź na hamownie, za 100 zł ci powiedzą jaka jest moc. W niższe spalanie ze względu na większe wtryskiwacze nie wierzę: komputer zapodaje sygnał na dawkę paliwa a wtryskiwacz ją podaje. Większy i szybszy wtrysk jedynie jest w stanie
@TrionicSe7en: Dzięki, to podjadę na te hamownie i w sumie ostatecznie wszystko się rozwiąże. Czyli według ciebie była zwiększana moc w tym aucie? i jesli sie okaze ze byla zwiekszana, to przywracac do ustaiwen fabrycznych czy zostawic wszystko jak ejst?

ogólnie co do wtrysków to ja słyszałem, że do fiata dają wtryski z lambo albo ferrari ( nie wiem czy to prawda)
@abvq: Czyli według ciebie była zwiększana moc w tym aucie?jak słyszę że są większe wtryski w turbo benzynie to zawzyczaj z powodu podnoszenia mocy gdyż seryjny układ nie wydala.. ale nie wykluczona jest wersja wydarzeń zeznana przez poprzedniego właściciela, możliwe ze padł wtrysk i nie było dostępnych seryjnych dla tego modelu. Zmieniaj sprzęgło na nowe ale mocniejsze. Jedź na hamownie i jak wyjdzie ze jest seryjny to ładuj wirusa, pojeździj
@TrionicSe7en: A wiesz jakie jaja. Pokazałem to auto koledze ( mechanik stwierdził że pierwsze objawy zużycia sprzęgła mam)
Kolega wsiadł za kółko, przejechał się moim autem. Powiedział, że nie ma tam objaw zużycia sprzęgła, że jakby było, to by nie ruszało auto z piskiem opon.

Kolega wykrył, że mam niski poziom płynu hamulcowego. Pojechałem, kupilem i dolałem. Odpowietrzyłem sprzęgło i zaczęło normalnie chodzić.
Potem przyspieszyłem kilka razy na autostradzie w takich
@abvq to super że tak tanio udało ci się to załatwić. Z doświadczenia to ci podpowiem żebyś teraz obserwował poziom płynu hamulcowego i pracę sprzęgła, to raczej jest bardzo szczelny układ i niskie poziomy nie biorą się tam z ot tak sobie. Możliwe że wysprzeglik centralny ma już dość, ale to tylko hipoteza. JEŹDZIĆ OBSERWOWAĆ ( ͡º ͜ʖ͡º)

Pamiętaj też żeby nie męczyć układu korbowo tłokowego niskimi
@TrionicSe7en: Ustawiłem samochód wczoraj na 90km na 6 biegu przy 2 tyś obrotach. Miałem spalanie na poziomie 4,5 max 6,5. Nie wydaje ci się to dziwnie mało?

Mówisz żeby nie męczyć auta niskimi obrotami. To 2 tyś obrotów przy zwykłej jeździe i 2,5tyś obrotów do zmiany biegów będzie okej?

Sczerze mówiąc nie wiem czy robić tego chipa, nie wiem czy to jakoś nie uszkodzi auta czy coś. W sumie się nie
@abvq dlaczego mało? Mój ma też dwu litrowy silnik benzynowy z turbo i ponad 250 koni i przy 90km/h pali 7 litrów. Raz do Zakopanego przy bardzo spokojnej jeździe spalił mi 6,2 litra na sto, natomiast jak pałuje go po mieście to nie raz brał 15/16 litrów. To jest właśnie turbo benzyna, potrafi mało palić delikatnie traktowana, ale jak położysz stopę na gaz to będzie łykać i nikogo się nie będzie pytać
@TrionicSe7en: wiesz co, jednak problem dalej występuje. Ale co ciekawe jak na 5 biegi przyspiesza to potrafi się ślizgać ( obroty idą do góry do 7000 i troszkę prędkość ) a za 2 razem depme chwilę po i przyspiesza normalnie.
Jak depne na 3 biegu to przyspiesza normalnie, nie ślizga się. Trochę dziwne. Może to problem z turbo? ( Mam dziurę w turbo i odpala się po chwili )
@abvq tak właśnie działa fizyka, problem ślizgania sprzęgła występuje zazwyczaj na wyższym biegu i zbieraniu się z niskiej wartości obrotowej. Miałem tak samo jak ty gdy sprzęgło mi ślizgało: jadąc 60 km/h na 4 biegu, but w podłogę i ślizga. Ta samą sytuacja na 3 biegu, nie ślizga.

Niestety ale sprzęgło ma dość.