Wpis z mikrobloga

Siema,
Mam pewien problem z autem.

Samochód renault laguna 2.0t

Mianowicie przy prędkości 80km/h i biegu "6" gdy wciśnie się pedal gazu na maksa, to kontrolka od biegu pokazuje że bieg jest za wysoki i trzeba go zniżyć. ( Pomimo wystarczającej prędkości )

Gdy kontrolka zniknie, to przy mocnym wciśnięciu pedału gazu obroty silnika wzrastają, by po chwili spadać, uczucie jazdy jest wtedy jak na automacie, który zmienia biegi.

Albo może być na odwrót, że przy dociśnięciu gazu na maksa samochód niby przyspiesza, ale obroty gwałtownie skaczą do 5000, więc trzeba zdjąć nogę z gazu.

Potem problem podczas jazdy może się " sam naprawić" i auto już normalnie się zachowuje.

Silnik ani turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Przy niższych biegach od 1-3 auto dobrze przyspiesza, ma "zryw" i pracuje jak należy.

Jeżeli auto jest na biegu "6" i gazu dodaje się " powoli" to też auto normalnie przyspiesza i normalnie się zachowuje.
Można więc powiedzieć, że problem ten jedynie występuje podczas dociskania gazu na maksa.

Jedynie mogę dodać że sprzęgło w aucie mam trochę wyrobione, więc może w tym problem?

#motoryzacja #samochody #renault
  • 93
@Zielony34: dzięki za rzeczowa odpowiedz.

Jutro będę u mechanika i umówimy termin wizyty.

Do tej pory myślisz że jakbym jeździł spokojnie do 90km bez mocnego gazowania to da radę jeszcze pojeździć do czasu wymiany sprzęgła?
@Zielony34: oki. Szczerze mówiąc nie byłem pewny że to sprzęgło bo przy niższych biegach wszystko w porządku, problem się robił od 6 biegu.
Poza tym jak się auto rozgrzeje to problem znika.
@aarahon: nie jeździłem w ten sposób. Kupiłem auto z zużytym trochę sprzęgłem świadomy że muszę je wymienić.
Tylko chciałem się dopytać czy te problemy są właśnie powiązane z tym.
@m4v3r: dzięki, pojadę do mechanika.
Jak przyspieszać według ciebie żeby sprzęgło dłużej pozylo?
( Jeżeli chodzi o przyspieszanie na maksa to unikam tego, ostatnio to robiłem tylko dla eksperymentu jak auto się będzie zachowywać )
@abvq: ogólnie dla benzyny optymalne obroty to powyżej 2000, poniżej to męczenie całego układu napędowego + silnika, siły które przenosi wał korbowy, sprzęgło itd są wtedy bardzo bardzo duże i jest to bez sensu katowanie auta, chcesz przyspieszyć, redukcja na taki bieg żeby było 2200 - 2300 obrotów i przyspieszasz.
Jak sprzęgło się już ślizga to będzie tylko coraz gorzej, zawsze najpierw to jest na wysokich biegach przy niskich obrotach bo