@rzaden_problem: Zarył dziobem o ziemie bo nie wcisnął sprzęgła i rozpędzone przednie koła traciły energie kinetyczną bo hamował silnikiem w powietrzu?
@dplus2: Otoz to. W koncowej fazie lotu nawet slychac ze obroty spadaja i wtedy wlasnie nos sie obniza. Za czasow jak jeszcze kanal Discovery mial w ramowce ciekawe programy, widzialem podobny skok z tlumaczeniem wszystkiego od strony technicznej.
@mtgosciu: Wlasnie przeciwnie - jak nacisnal sprzeglo (w sumie patrzac na jego mine to pewnie odruchowo nacisnal hamulec) to zatrzymane w powietrzu kola stawily wiekszy opor powietrzu niz rozpedzone, ktore caly czas pomagaly trzymac ladna trajektorie lotu. Widac to bardzo dobrze z bocznej kamery ze dokladnie w momencie spadania obrotow samochod przechyla sie do przodu
@MlodyWilk: w teorii wydaje się, że lepiej trzymać kierownicę i stabilizować ciało (kręgosłup) a jak w praktyce? jak na obrazku ręce do siebie i pozwalać sobą bujać? ktoś zna na ten temat konkretne rozwiązanie?
@TompsonzPolski: W sumie to dziwne, że tutaj tego nie było, ale np w wyścigach na 1/4 mili masz tzw arm restraints - ograniczniki ruchu rąk, jesteś ciasno przypięty pasami do fotela i w sumie jedyne co lata to właśnie ręce. Z tego co kojarze są wymagane bo były przypadki że komuś w wypadku dragstera potrafiło wyrwać rękę bo właśnie latała tak jak na filmie
Francja, Tignes.
Wszystkie widoczne górki dookoła to trasy narciarskie, a po środku blokowisko ;).
Tu więcej:
https://www.hotcars.com/graphic-warning-watch-this-world-record-car-jump-attempt-end-in-carnage/
Tam od kilkunastu lat różne podobnie imprezy organizują.