Wpis z mikrobloga

@kopek: trzymaj się cumplu, mnie też jakiś czas temu tym straszył mechanik ale się okazało że to coś znacznie mniej poważnego
@MrTurtle: no właśnie więcej niż 2-3 lata na pewno nie pojeżdżę, ale skąd te ceny?
@syjusz: @Kontestator: @Kalorek: w Poznaniu mieszkam, pojechałem do warsztatu z dobrymi opiniami w necie, nie robić tam i szukać gdzieś taniej? Mechanik mi napisał dokładnie tak:
- demontaż/montaż 700-900
- sprawdzenie
  • Odpowiedz
Tu nie ma co sprawdzac, za duży luz na wirniku lub leje się po wszystkim. #!$%@?ć, wsadzić nową, nie regenerować bo nikt nie ustawi jej tak jak trzeba. Czasami się udaje i jest mała strata mocy, jednak zazwyczaj będzie wstawać za późno. Jeżeli jest to 1.9 JTD to robota około 700-800 nowe turbo można kupić za 1600zl, olej 140, filtr 30.
3k to też jest uczciwa cena
  • Odpowiedz
  • 0
@chrupki_z_zupki
W tym Poznaniu to naprawdę pielą frajerów na kasę (bez urazy) bo znajomy jeden stamtąd jak mi podał raz cenę paru elementów zawieszenia to za te pieniądze wtedy miałby zrobione całe zawieszenie u mechanika "bez fakturki"
Turbo jest o tyle #!$%@? do zrobienia że nawet jak zregenerujesz i oddasz na reklamację to za koszt roboty demontażu i tak Ty znów płacisz.
  • Odpowiedz
@chrupki_z_zupki To, że auto ma X lat i kosztuje 1/10 początkowej ceny, nie znaczy, że serwis czy części też tanieją. Coraz mniej aut trafia na złom czy na części, więc i ceny używek poszybowały (kto ma ten stara się dbać bo zmiana kosztuje). Do tego większe koszty życia i działalności, godzina pracy mechanika to średnio 150zł a na turbo trzeba liczyć te 2/3h.
O regeneracji za bardzo nie chcę się wypowiadać ale
  • Odpowiedz
@chrupki_z_zupki:

A to nie możesz ze szrotu wziąć?, jeżeli to JTD czy TDI to raczej nie będzie problem znaleźć sprawne turbo. Używana pewnie 600+drugie tyle za robotę i olej. W 1500zl to spokojnie powinno się zamknąć. A regeneracja nie ma sensu szczególnie za tą cenę XDD
  • Odpowiedz
  • 1
@chrupki_z_zupki jak chcesz regenerowane to najlepiej znajdź taki warsztat co sam regeneruje i u nich odrazu zrób montaż bo jak będzie coś nie tak to twój mechanik 2 razy cie skasuje za montaż demontaż. Przerabiałem temat rok temu a finalnie się okazało że to nie turbo tylko zawór N75 i klapy wirowe. A jakie objawy?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@chrupki_z_zupki: Wiesz co ja nie pamiętam gdzie, ale gdzieś pod Wrocławiem teść sobie zamawiał regenerację za jakieś chyba 700 zł przy zostawieniu starej w rozliczeniu. Do tego dolicz wymianę. Może podrożało od tego czasu, ale czy aż razy 2 to wątpię. Wiem że robią takie coś wysyłkowo, zamawiasz turbo i potem odsyłasz stare to część kasy zwracają. Zresztą ogólnie nie tylko turbiny tak ogarniają, ale wiele części, które się regeneruje.
  • Odpowiedz