Wpis z mikrobloga

Z cyklu #ciekawostki ( ͡º ͜ʖ͡º)
Czy wiecie że w samochodach marki TESLA tryb LUDICROUS nie jest dostępny od ręki? XD Aby cieszyć się możliwie największym przyspieszeniem i osiagami potrzeba poczekać około 50 minut. Po wciśnięciu "demonicznego" przycisku samochód potrzebuje prawie godziny aby rozgrzać baterie. Po czym nawet w pełni naładowany akumulator starcza ledwie na kilkadziesiąt o ile nie kilkanascie minut szaleństwa.. XD Okazuje się zatem że te wszystkie bajki o Teslach łykajacych Ferrari i McLareny to zwykły urban legend rozpowiadany z ust do ust przez właścicieli tych zabaweczek. ( ͡º ͜ʖ͡º)

Nie dajcie sobie wmówić że elektryki to przyszłość. Diabeł tkwi w szczegółach o których właściciele tych aut boją się lub wstydzą mówić. W dobie kryzysu energetycznego takie samochody kompletnie nie mają sensu. Już teraz koszty ich ładowania często przekraczają ceny paliwa. W wielu krajach, np. USA już limituje się ładowanie takich aut i można to robić tylko w nocy. ¯_(ツ)_/¯

Nie wiem kto o zdrowych zmysłach kupuje takie auta, kiedy w każdym innym 10letnim gruzie z przynajmniej 200 konikami na pokładzie możemy miec osiągi podobne do tych w Tesli i moc przyspieszenia dostępną ad hoc. Nie lubię Elona za to ostatnie onucowanie, ale ma u mnie dozgonny szacunek za to jak pod pozorem fałszywej ekologii zrobił w chooja cały świat sprzedając mu kompletny bubel xDDD

Grafika dla uwagi.
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #tesla #elonmusk #spacex #twitter
h.....4 - Z cyklu #ciekawostki ( ͡º ͜ʖ͡º)
Czy wiecie że w samochodach marki TESLA try...

źródło: comment_1667459816EUtzKJ5lvkRKwBCr5UrjwD.jpg

Pobierz
  • 93
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@PiotrFr: ale to są króciutkie tory.
Na torze referencyjnym, o który się biją wszyscy jak Nordshleife czy też chocby COTA/ Laguna Seca, Testa dostaje w dupę srogo, bo się przegrzewa.
  • Odpowiedz
@Stitch: referencyjny do czego? Na drodze jej nie przegrzejesz.
Pisałem do tego co twierdzi, że są wolniejsze a zwłaszcza w relacji do ceny. Umknęło, że BMW jest 40% droższe?

Edit. Dobra sprawdziłem

Nordshleife , Testa dostaje w dupę srogo, bo
  • Odpowiedz
@PiotrFr: eh. Na torze to i wystarczy Ci 60km ;)
Na wszystkich "poważnych" torach poza Rimakiem, VW ID.R i Taycanem - wszystkie Tesle dostają srogo w czerep.

A rzucanie grafikami z torów wręcz prawie kartingowych (bo Top Gear Track to wuj jest, a nie tor ;) ) to nie do końca ma akurat sens.

Ja się nie odnosze w ogóle do ceny tylko do tego, że na torach z prawdziwego zdarzenia
  • Odpowiedz
@heterodewiant44: to jakaś bajka z tymi 50 minutami. Teraz 200km to ma byle passat 2.0 tsi i dalrko mu do przyspieszen elektrykow. Nikt nie kupuje elektryka zeby bylo taniej. Nie wiem jak tesla ale mialem okazje jezdzic mercedesem equ i eqs i sa to niesamowite auta poza zasiegiem spalinowek. A mam mustanga 5.0 i lexa 3.5 v6.
  • Odpowiedz
@ulver86: bazowy model 3 rwd ma ~6s do setki, stary long range miał koło 5

Mój bułkowoz za 3 wypłaty który to pokazywałem wiele razy robi 4.8s

Jesteś absolutnie pewien z tym sraniem? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dopiero nowy long range i perfomance są szybsze, ale cena tej ostatniej odstrasza. No i coś mi mówi, że też w tesli nigdy nie siedziałeś ( ͡° ͜
  • Odpowiedz
@Stitch:

eh. Na torze to i wystarczy Ci 60km ;)

Na wszystkich "poważnych" torach poza Rimakiem, VW ID.R i Taycanem - wszystkie Tesle dostają srogo w czerep. A rzucanie grafikami z torów wręcz prawie kartingowych (bo Top Gear Track to wuj jest, a nie tor ;) ) to nie do końca ma akurat sens.

Ale przed chwilą mówiłeś że dostaje srogie baty na pętli północnej. A teraz o zasięgu na torze.
  • Odpowiedz
Nissan nie unieważnia gwarancji za używanie launch control.


@Kirdan5: nie, ale tak

https://www.motortrend.com/features/so-just-how-slow-is-a-nissan-gtr-without-launch-control-engaged-2137/

According to Nissan's PR department, using launch control on the GT-R does not automatically void warranty claims on damage to the car. Ditto for turning off the VDC.; In addition, using launch control with VDC off does not automatically void warranty coverage. But abuse of any these features can result in the warranty coverage being voided. How
  • Odpowiedz
@MisPalkis: Wrzucasz artykuł z 2008 roku. GT-Ry miały początkowo wadę skrzyni biegów, chłodzenie nie wytrzymywało. Wadę szybko poprawiono.
Gwarancję można było stracić w przypadku wyłączenia trakcji. Chcąc wyłączyć trakcję należało potwierdzić, że jest się tego świadomym, bo sama funkcja miała służyć np. do wyjechania z błota/śniegu a nie do driftowania. Samochód zapisuje sobie parametry i serwis mógł łatwo stwierdzić po co trakcję wyłączono.
Do aktywacji Launch Control natomiast, należało wrzucić
  • Odpowiedz
@Papuga_wojtka: wydaje mi sie ze u siebie widzialem to po 3-5 razach i wczesniejszej dosc ostrej jezdzie. Moze to bylo tylko zalecenie a nie blokada. W kazdym razie komunikat zebym chwile poczekal na schlodzenie. Moze to jest zalezne od modelu auta? mowie o g20 330xi.
  • Odpowiedz