Wpis z mikrobloga

Od pewnego czasu zastanawia mnie jedna rzecz.
Skoro ci wszyscy samochodziarze tak krytykują aktywistów i innych ludzi którzy chcieliby, generalnie mówiąc walczyć z #samochodoza.
To jakie oni mają pomysły na wyleczenie problemów miasta jakimi są korki, zawalone autami ulice i smog?
Jakie mają/ macie koncepcje, plany, idee aby mieszkańcom żyło się lepiej i aby "pogodzić interesy wszystkich grup uczestników ruchu"? Aby było po prostu lepiej bo skoro teraz jest źle to znaczy dobitnie, że trzeba coś zmienić. Pytanie tylko co.
Karty na stół i wtedy można dyskutować bo bezmyślnie krytykować to każdy debil potrafi

#polska #parkowanie #kierowcy #patologiazmiasta #poznan #warszawa #gdansk #krakow #wroclaw
  • 29
  • Odpowiedz
Ale o których aktywistach mówisz? O rowerowych czy samochodowych?( ͡° ͜ʖ ͡°)


@rcgnzkvj: a którzy stanowią zdecydowaną i najgłośniejszą większość?

Rowerowi. I mówię to patrząc na sprawę obiektywnie, jako rowerzysta który zrobił kilka-kilkanascie tys. km.
  • Odpowiedz
@No_mad: Prosta sprawa. Dobra komunikacja miejska, jak pociąg dalekobieżny lub towarowy musi przejechać przez miasto to jakimś wiaduktem, żeby nie blokować ruchu, a ogółem dążyć do tego, żeby nie puszczać ich przez miasto, duże darmowe parkingi, żeby sobie ktoś ze swojego wygwizdowia podjechał na jakąś zajezdnię i przesiadł się w komunikację. Samochody nie produkują nie wiadomo jakiej ilości spalin, to kwestia palenia śmieciami. A tu co - dopłacać do wymiany
  • Odpowiedz
@No_mad: Przykład poznania, które notuje regres jeśli chodzi o możliwość poruszania się bez samochodu - komunikacja jest już droższa niż podróżowanie autem i dojedziesz w coraz mniej miejsc przez remontowanej w jednym momencie trasy tramwajowej odcinając cała północ poznania, rozkopane centrum i brak komunikacji w centrum. Za chwile rozkopują nitkę wschodnia i również połowa Rataj nie dojedzie wygodnie gdziekolwiek. Samochodziarze będą marudzić ale to miasto musi odpowiadać za alternatywę. Problem
  • Odpowiedz
@No_mad:
1. Ograniczenie abonamentów w SPP do jednego na mieszkanie + wymóg płacenia podatków w danym mieście
2. Budowa parkingów wielopoziomowych/podziemnych działających w ramach SPP
3. Po spełnieniu dwóch powyższych - stopniowe usuwanie miejsc postojowych z chodników przy jednoczesnym zachowaniu miejsc do obsługi (np. dozwolone parkowanie do 15 minut - kurier, dostawa itp.)
4. Rozwój sieci tramwajowej i kolei miejskiej - przystanki końcowe powinny być wyprowadzone na obrzeża miasta
5. Budowa parkingów P&R przy końcowych przystankach i pętlach
  • Odpowiedz
@No_mad:
Miasta muszą się w końcu zdecydować czy chcą być skansenami pełnymi zabytków czy rozwijającymi się miejscami przyjaznymi dla mieszkańców.
Niestety, ale powyżej pewnego rozmiaru miejskiej populacji, nie da się tych dwóch rzeczy pogodzić.
  • Odpowiedz
@prezeskuliziemskiej: Z tego co czytam tu i ówdzie to mam wrażenie, że autem po Poznaniu to jeżdzą już tylko masochiści i ci co muszą.
Już 3 lata temu stwierdziłem, że jazda autem po tym mieście to strata czasu, nerwów a często i pieniędzy.
  • Odpowiedz
@No_mad: Zależy gdzie jedzies. Najlepsze jest to ze podróż co centrum jest najłatwiejsza właśnie autem. Obecnie to masochiści korzystają z komunikacji miejskiej bi braki kadrowe, wypadające autobusy z rozkładu , ciagle zmieniane rozkłady, obcinanie tras sprawia ze jeśli nie masz elastycznego czasu pracy to z bezpieczeństwa najlepiej doliczyć 30minut do trasy komunikacja.
  • Odpowiedz