Hey. Chciałbym się poradzić. Mój bliski znajomy sprzedaje swoją szosę: Kross Vento 9 (Dura Ace + Di2). Przejechał około 3500km - czyli rower więcej stał, niż jeździł. Kolega chce ją sprzedać za 9500 PLN. Co sądzicie o takiej cenie? Szosa regularnie serwisowana. Lekkie ryski.
Zastanawiają mnie dwie rzeczy: 1) czy ten rower jest warty takich pieniędzy, 2) jak drogi będzie serwis w najbliższym czasie (w rowerze nic poza oponami nie było wymieniane).
@Dr_J: imo nie warto. w każdej chwili bateria od di2 może być do wymiany (a nawet nie wiem czy gdzieś dostaniesz jeszcze). poza tym, na przyszły sezon łańcuch będzie do wymiany na 100%, no ale to grosze.
gorzej jak ten deklarowany przebieg ma niewiele wspólnego z rzeczywistością - wtedy wymiana kasety i korby to będzie z 20% ceny tego roweru. bez obejrzenia czy nawet zdjęć ciężko cokolwiek wywróżyć.
@Im_from_alaska: Rozumiem, dzięki za kilka słów rozsądnej krytyki. Nie patrzyłem na to w ten sposób. To bardzo pomocne.
Nieco wcześniej miałem plan kupić nówkę (jeśli będzie dostępna): Canyon Endurace cf 8. Ale ta używka wygląda przepięknie, no i bebechy wydawały się o klasę lepsze ;)
Jeśli mogę jeszcze o coś podpytać: co byś polecał w kwocie do 10/11k na pierwszą szosę?
@Dr_J: 9500 hmh, jak koledzy wyżej piszą może skończyć się na dokładaniu w cześci, typu batka do di2, łańcuch a i kaseta razem, a to a tamto, a to linki z pancerzami, bo jak stoi to śniedzieją etc. 9500~10k. W tej cenie idzie znaleźć nówkę na elektrycznym sramie eTap, bądź bardzo fajne szosy na 105 :] myślę, że ja osobiście bym podziękował i szukał czegoś nowego.
@Farmer_Joe: Dzięki wielkie. Graila widziałem, ale martwi mnie nieco aluminiowa rama. Czytałem, że w przypadku jakichkolwiek uszkodzeń aluminium jest nie do odratowania. Ale nie wiem czy to nie jest takie straszenie :D
@Dr_J: temat rzeka z tysiącami za i przeciw odnośnie ram i myślę, że trzeba brać taką która nam wizualnie bardziej odpowiada. Jak się ma pecha to i tytanowa zardzewieje xD
Zastanawiają mnie dwie rzeczy:
1) czy ten rower jest warty takich pieniędzy,
2) jak drogi będzie serwis w najbliższym czasie (w rowerze nic poza oponami nie było wymieniane).
Dzięki za pomoc!
#rower #szosa
xDDD
to di2 to chyba sprzed 15 lat jest. za 9,5k kupisz porządną nówkę, a nie będziesz się #!$%@?ł z używaki niewiadomego pochodzenia
btw. ta szosa to produkcja 2016 (https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/szosowe/kross/46156/vento_9_0).
@Dr_J: 9k to sam ten groupset jest wart. dlatego jestem na 100% pewien, że go tam nie ma. a jeśli jest, to coś z nim mocno jest nie tak.
gorzej jak ten deklarowany przebieg ma niewiele wspólnego z rzeczywistością - wtedy wymiana kasety i korby to będzie z 20% ceny tego roweru. bez obejrzenia czy nawet zdjęć ciężko cokolwiek wywróżyć.
te 9,5k to
Nieco wcześniej miałem plan kupić nówkę (jeśli będzie dostępna): Canyon Endurace cf 8. Ale ta używka wygląda przepięknie, no i bebechy wydawały się o klasę lepsze ;)
Jeśli mogę jeszcze o coś podpytać: co byś polecał w kwocie do 10/11k na pierwszą szosę?
9500~10k. W tej cenie idzie znaleźć nówkę na elektrycznym sramie eTap, bądź bardzo fajne szosy na 105 :]
myślę, że ja osobiście bym podziękował i szukał czegoś nowego.
@Farmer_Joe: Podrzucisz jakąś propozycję? Bo eTap brzmi dobrze ;)
https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/all-road/grail/al/grail-7-etap/3094.html?dwvar_3094_pv_rahmenfarbe=YE%2FBK
tutaj już poza budżetem "klasyczna"
https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-7-etap/3085.html?dwvar_3085_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK
popatrzyłbym jeszcze na
https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3101/scultura-5000
@Im_from_alaska: Baterie są dostępne spokojnie
@Im_from_alaska: Nie musi wymieniac kasety i korby na DA, różnica między 105 a DA to tylko waga w zasadzie
@Dr_J: Ja bym na Twoim miejscu dokładnie sprawdził stan i jeśli nie ma oznak mocnego zużycia przerzutek i klamek + rama jest cała to bym