Wpis z mikrobloga

@Red_u pogadalem sobie kiedys z jednym z pilotow B2, mlody chłopak, moze mial z 25 lat. Tak, spia w trakcie misji, maja w kabinie z tylu taka mala lezanke, nazywaja ja "crib" w samolotach mają tez kuchenki mikrofalowe zeby jedzenie sobie przygotowywac i maly kibelek.
@cugowski: Airbus, a nie jakieś hamerykańskie Boeingi - brak tradycyjnego wolantu, zamienionego na joystick z boku i właśnie możliwość rozłożenia się w fotelu, nawet masz specjalne "stopki" żeby stopy sobie wygodnie oprzeć i się rozłożyć (widać to też na tym zdjęciu wyżej, to dzięki tym stopkom mógł się tak płasko położyć). No i rozkładany stoliczek :P
Pobierz
źródło: comment_1660077357vnyVqIvF4F20iyvwLaPJYY.jpg
@cugowski: no nie, ale teoretycznie to jest po to żeby się wygodnie rozłożyć i monitorować ekrany a nie się przespać, do drzemania jest osobne miejsce :P jak jest w praktyce to już wiadomo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
aczkolwiek te przyciski na środku to dupy samolotowi nie urwie jak tak się przypadkiem czegoś dotknie, a co do joysticka to raz że jest drugi jak coś, a dwa że
@Salir: Aaa no wlasnie cos mi sie wydawalo, ze kimanie to poza kabina sie odbywa :D Tutaj to taki turbonap. Autopilota to tak bez problemu mozna odaczyc czy jest jakas cala procedura / zezwolenie itp? A jak jeden pilot pcha swoj joystick, a drugi pilot ciagnie swoj joystick, to co sie stanie? :D
@cugowski: zwykly guzik, ale przypadkiem sie go nie wcisnie ;) raczej się tego nie robi jak nie ma konkretnej potrzeby po prostu. A co do joystickow to dość ciekawa kwestia bo tak jak w boeingach wolanty są jakby połączone tak w airbusach joysticki mogą się poruszać inaczej. Ogólnie to z reguly nic sie nie stanie bo to jest fly-by-wire i tak jakby wysylasz sygnaly do kompa który je analizuje i dopiero