Wpis z mikrobloga

@y0ss4r14n no dobrze, ale w tym przypadku nikt z zalogi (dwoch pilotow oraz steward poproszony o monitorowanie) nie zauwazyl wylaczonego bezpiecznika (ktorego nie da sie przeoczyc, jezeli nie jest zablokowany w polowie). Czytalem ksiazke jednego z badajacych ten wypadek, udało im się pare razy zasymulować taką sytuacje, jak już było po wszystkim.
PKBWL nawet zwracal sie do Boeinga, aby dopisał do checklisty sprawdzenie tego bezpiecznika w sytuacji nie działania systemu zastepczego, ale olali temat.


@Edd3201: nie olali tematu, tylko nie zgodzili się z zaleceniem. Z definicji, Quick Reference Handbook ma być szybką pomocą w sytuacjach awaryjnych. Nie zwalnia to pilota z ogólnej znajomości samolotu i jego systemów. Dodając kolejne punkty, Boeing by tylko nadmiernie skomplikował instrukcję.

Boeing nie zgadza się z zaleceniem, że
@AlfredoDiStefano: Oho, kolejny znawca lotnictwa jak i specjalista od gladkich ladowan po przejrzeniu setek filmow na yt xd w DSJ bys lepiej nie wyladowal xD mocniejsze przyziemienie jest bezpieczniejsze, bardziej ekonomiczne, a dodatkowo boeing sam zaleca mocniej przyziemiac. Lotniska na ktorych laduje Ryanair czesto maja krotsze pasy co za tym idzie nie ma czesto czasu na gladsze przyziemianie. Powielany mit od smieszkow latajacych 4 razy rocznie, jedna linia, Ryanair, o slabym
Co ciekawe samolotu nie opłacało się naprawić

Boeing 767 nazywany od jego numeru rejestracyjnego "Papa Charlie" od listopada 2011 roku stał w hangarze obok lotniska. Okazało się że remont byłby nieopłacalny. Rozebrali silniki itp
@bencb: Chłop niby bohater, ale coś tam nie ten teges z bezpiecznikami chyba mieli i sami se nawarzyli kompotu


@rio574: niby to jest drobnostka którą pownien wyłapać ale zauważ, ze:
1. W specjalnej liście przygotowanej na wypadek awarii, która jest sporządzana przez producenta nie było punktu w którym było by sprawdzenie bezpieczników. Piloci zrobili pewnie 100 innych rzeczy i zajęci sprawdzaniem innych rzeczy nie wpadli na to by zrobić coś