Aktywne Wpisy
iksem +7
Które auto byście wybrali? Bardziej skłaniam się do Kugi, jest bardziej oszczędna (spalanie) i mniej terenowy wygląd.
- Nowa Kuga 2024
- Nowy Forester 2024
Obydwa auta spełniają moje kryteria:
- SUV (prześwit i wygoda wsiadania)
- automat
- benzyna/hybryda
- 5 lub 7-osobowe
- kierowca 194 cm mieści się sam za sobą w drugim rzędzie
- płaska podłoga w drugim rzędzie lub prawie płaska
- duży bagażnik by zmieściły się 3-4
- Nowa Kuga 2024
- Nowy Forester 2024
Obydwa auta spełniają moje kryteria:
- SUV (prześwit i wygoda wsiadania)
- automat
- benzyna/hybryda
- 5 lub 7-osobowe
- kierowca 194 cm mieści się sam za sobą w drugim rzędzie
- płaska podłoga w drugim rzędzie lub prawie płaska
- duży bagażnik by zmieściły się 3-4
qew12 +135
No to chłop na swoim. Wyprowadziłem się od rodziców.
Na tam 2 tygodnie czy miesiąc, ale zawsze.
#qewnakwadracie #chwalesie #neet #oswiadczenie
Na tam 2 tygodnie czy miesiąc, ale zawsze.
#qewnakwadracie #chwalesie #neet #oswiadczenie
Dlaczego serwisy autoryzowane stosują wysokie wyceny? Czy chcą mnie oszukać?
Witam! W dzisiejszym wpisie chciałbym poruszyć temat pogwarancyjnych napraw elektronarzędzi. Zdarza się dosyć często, że dostaje do naprawy sprzęt który wcześniej był wyceniany w głównym serwisie producenta. Klient zrezygnował ze względu na wysokie koszty i zgłosił się do mnie w sprawie jak najniższej wyceny. Nie zawsze ale często okazuje się, że koszty wychodzą niższe. Dlaczego tak się dzieje? Czy tamten serwis specjalnie coś zawyża?
Chciałbym to nieco wyjaśnić i trochę wybronić główne serwisy. Sam w takim pracowałem i znam wiele osób z takich serwisów. W takim miejscu jest konieczne przestrzeganie wysokich standardów producenta, dlatego może dochodzić do sytuacji wymiany większej ilości części bez wymiany których maszyna by działała ale muszą to wymienić z automatu. Istnieją zalecenia, według których w danym modelu przy każdym serwisie należy wymienić konkretny zestaw części, podczas gdy ja mogę sobie pozwolić na wymianę tylko wadliwego elementu. Przykłady?
- Mop parowy, w grzałce przepala się bezpiecznik termiczny. Autoryzowany serwis w takiej sytuacji zazwyczaj musi wymienić całą grzałkę gdyż producent nie przewiduje wymiany bezpiecznika i go nie udostępnia. Serwis nie może kupić takiego bezpiecznika w sklepie i go wymienić gdyż będzie to zastosowanie nieoryginalnych części i producent w przypadku wykrycia takiego działania może wyciągnąć konsekwencje. Serwis prywatny może sobie pozwolić na wymianę takich elementów za ułamek ceny.
- Szlifierka kątowa, np. DeWalt DWE4257. Zakładamy że uszkodziła się nam przekładnia. Zmieliły się tryby. Tu sytuacja ma się inaczej. W komentarzu dodałem fragment rysunku serwisowego. Widzimy w nim że możemy zamówić całą przekładnie w komplecie, już złożoną lub samą zębatkę. W przypadku głównego serwisu raczej zalecane są wymiany całych kompletów. Dlaczego? Znacznie przyspiesza to pracę serwisu i klient dostanie szybciej swoje narzędzie z powrotem. W przypadku mniejszego serwisu, nie ma takiego obłożenia i rygorystycznych terminów wysyłki, dlatego mogę rozebrać przekładnie i wymienić tryb ew. Sprawdzić łożysko. W głównym serwisie wywołałoby to znaczne opóźnienia.
- Trzeci i ostatni przykład. Wkrętarka Metabo, zdjęcie również w komentarzu. Zakładamy uszkodzenie łożyska wrzeciona. Rozleciało się uchwyt z wrzecionem wyleciał nam na ziemię. Jak widzimy producent oferuje tylko przekładnie w komplecie. Koszt ok 160 zł. Główny serwis ma obowiązek wymienić ten podzespół w całości. Jest do tego zmuszony przez firmę. Ja w takiej sytuację mogę rozłożyć przekładnie zmierzyć wymiary łożyska i wymienić je za jakieś 12 zł.
Stąd właśnie biorą się takie różnice w wycenach. Niektórym może się to wydać brutalne, że serwisy główne tak do tego podchodzą ale w większości przypadków chodzi o szybkość i dużą liczbę zleceń oraz to że mają związane ręce przez producentów elektronarzędzi. Moim zdaniem nie ma w tym żadnej złośliwości czy chęci oszustwa.
Dziękuję za poświęcony czas i miłego dnia kochani. :)
Edit. No w tym samym czasie pisaliśmy komentarz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@silo1408: trafiłem kiedyś na autoryzowany serwis robiący elektronarzędzia castoramy, w którym chyba pracował pracownik, który miał w dupie, pokłócił się z kierownictwem, albo po prostu był porządnym człowiekiem.
Rozleciała mi się kątówka na budowie, słychać, że łożysko padło. Robić trzeba, czasu nie ma, stwierdziłem, że nie będę się bawił w samodzielne dłubanie, oddam do serwisu. Odpłatnego, bo po gwarancji. Na stronie Castoramy znalazłem najbliższy, dzwonię,