Wpis z mikrobloga

@robertx: może i spala o kilka procent efektywniej, a potem ta sprawność marnuje się na przemianie na energię elektryczną. Do tego ciekaw jestem ile eko udogodnień ma taki generator, euro 5, euro 6? Ma w ogóle katalizator albo DPF? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Morf:

to źródło nazywa się lokomotywy spalinowe. Właśnie tak działają bo jest najwydajniej, masz wielki generator prądu który spala olej napędowy i silnik elektryczny na kołach.


Gówno prawda, lokomotywy spalinowe unikają przełożeń napędu na koła bezpośrednio z silnika głównie z powodu problemów mechanicznych - tam działają o wiele potężniejsze siły niż w aucie, gwałtowniejsze rozruchy - skrzynie biegów, przekładnie padałyby niesamowicie szybko. O wiele łatwiej jest zastosować zamiast przekładni - silnik
  • Odpowiedz
to nie jest tak, że taki generator spala olej napędowy z większą sprawnością niż silnik w samochodzie?


@robertx: nawet jeśli to kolejne straty dochodzą na ładowaniu, a do tego ktoś to paliwo musi przywieźć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Sacys1: to wygląda jak sam "core" ładowarki generujący odpowiedni prąd, a nie generator.
Jak taka nowa ładowarka potrafi dostarczyć 350kW, to i infrastruktura musi wyglądać prawie jak podstacja, a to gówno na wierzchu to tylko 'dystrybutor'
  • Odpowiedz
Ekektryki nie mają nic wspólnego z ratowaniem świata


@Christoph_4: Taa, nic a nic. Po prostu, pewnego dnia, jak zacznie brakować ropy lub zakopcimy się całkowicie, postanowimy z dnia na dzień przesiąść się na inny rodzaj transportu. Jest to zapewne proste, ale moja mała głowa tego nie ogarnia. Może więc zaproponuj swoją, lepszą metodę odejścia od ropy w transporcie, która by miała społeczną akceptowalność?
  • Odpowiedz
  • 0
@robertx

A to nie jest tak, że taki generator spala olej napędowy z większą sprawnością niż silnik w samochodzie?

Ale dalej spala.
  • Odpowiedz