Wpis z mikrobloga

@robertx: A jakieś konkretne źródło? Ile L potrzebuje taki generator żeby wyprodukować energie potrzebną na przejechanie 100km przez przeciętny elektryczny samochód? Z tego co wiem w przypadku zwyklych agregatów jest to mniej opłacalne
  • Odpowiedz
@robertx: Nie wiem co to dokładnie za generator ale agregat spala ~ 0.5L na kWh a tesle zużywają > 20 kWh na 100km zobacz sobie teraz ile zwykly samochód potrzebuje paliwa na 100km w przypadku oszczędnych 6/7L a nie 10
  • Odpowiedz
A jakieś konkretne źródło? Ile L potrzebuje taki generator żeby wyprodukować energie potrzebną na przejechanie 100km przez przeciętny elektryczny samochód? Z tego co wiem w przypadku zwyklych agregatów jest to mniej opłacalne


@Sacys1: to źródło nazywa się lokomotywy spalinowe. Właśnie tak działają bo jest najwydajniej, masz wielki generator prądu który spala olej napędowy i silnik elektryczny na kołach.
  • Odpowiedz
@Issac: Ile dokładnie? Bo z zwykłego agregatu wychodzi o wiele gorzej. Strzelam że ekologiczność jest porównywalna lub nawet gorsza a napewno nie jest to jakaś diametralna różnica żebyśmy wszyscy przeszli na elektryczne
  • Odpowiedz
@Sacys1: Czy Ty właśnie porównałeś suva Tesli który ma z racji swoich gabarytów największe zużycie prądu do jakiegoś małego diesla który pali 6-7? xD

Sprawdź zużycie prądu przez wersję S albo 3, sprawdź zużycie prądu przez Nissana leada albo renault Zoe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Sacys1: przecież ten agregat jest pod BTS a nie ładowarkę. Każdy nadajnik ma generator podpięty, żebyś nie stracił zasięgu w telefonie. Nawet widać antenę 5G na słupie za generatorem.
  • Odpowiedz
@robertx: Generator 30 kW w ciągu godziny zużywa ok. 9 l oleju napędowego przy optymalnym obciążeniu. Typowe zużycie energii samochodu elektrycznego jest w okolicach 25-30 kWh/ 100 km. Przy czym pominięte zostały straty na ładowaniu.
https://www.generatorsource.com/Diesel_Fuel_Consumption.aspx
No akurat Tesla są w testach jednymi z najbardziej oszczędnych. Na drugim końcu skali masz samochody ze zużyciem ponad 80 kWh/100 km.
Nie opłaca się ładować elektryka generatorem nawet gdyby elektryk kosztował tyle co spalinowy,
  • Odpowiedz
@Polanin: 100%, u mnie w kraju jest to samo a mamy technologie z US. Każdy BTS ma swój agregat, nie zdziwię się jak w Polsce też tak jest. Na wypadek jakby padł prąd. Dlatego ten agregat jest taki mały.
  • Odpowiedz
@Sacys1: bo jest za mały do ładowarki, a zaraz za nim jest antena 5g. U mnie są dokładnie takie same agregaty pod komórki a do tego sprzedaje technologie do dokładnie takich instalacji. Mema popełnij jakiś baran i tyle.
  • Odpowiedz