@Togira_Ikonoka: @BigDaddyy: @Tigermass: no to u mnie zimą trzeba przejechać kilka km żeby na gaz się przełączył, a dopiero po jakichś 10km silnik ma docelową temperature pracy ( ͡°͜ʖ͡°) Ale to spory silnik 2,4 R4
@dzika_kaczka_bez_dzioba: opisując swoje doswiadczenia z trzema autami z gazem pisze glupoty xD Uwazam, ze nie ma sensu bawic sie w gaz przy tak krotkich odcinkach. Chyba, ze kupujemy w miare nowe auto i mamy zamiar nim jeździć dobrych kilka lat.
@MamByleJakiNick: u rozowej w aucie jest to samo, ona ma 2.0. U tescia w 3.5l potrzeba zima jakis 6-7km na przelaczenie sie na gaz. Latem to oczywiście inna
@bury256: benzynka z gazem ale mała. Duża w zimie rozgrzeje się w połowie tego dystansu i nici z oszczędności. Oczywiście przy takich dystansach będziesz co kilka lat zmieniał wydech bo woda będzie się wykraplać ale ten problem wynika z cykli grzania/chłodzenia a nie rodzaju paliwa (choć im mniej zasiarczone tym pewnie mniej). Jeżeli ma to być dupowóz bez ambicji to z tych aut które znam np 1.1 16V (fałszywie nazywane
@dzika_kaczka_bez_dzioba: Przez 5 lat nie czyściłeś elektrozaworu? Jak kupiłem auto był tak zaklejony, że był problem z przełączaniem się, dopiero przy temperaturze roboczej za którymś razem się udawało.
@MamByleJakiNick: W największe mrozy czyli mówimy tutaj poniżej -25 stopniach, moje 2.8 r6 na całej trasie do pracy nie potrafiło złapać temperatury (około 9km), ale takich dni jest kilka w ciągu roku. Z kolei teraz drugie r6 ale 3 litrowe
@bury256: tak szczerze to nie ma znaczenia. Nowoczesny silnik radzi sobie w każdych warunkach. Co najwyżej jak sięgasz po zużyte auto to diesel wyjdzie drożej w eksploatacji.
@bury256: LPG jest najlepszym wyborem, bo w razie czego masz też benzyne. Diesel jest tańszy, ale z kolei LPG jeszcze tansze. A te nowe instalacje są wporzadku. Jak to ma być samochód na dojazdy do pracy to kieruj się hajsem. Samochód i tak będzie się psul. Kup więc taki, którego naprawa kosztuje malo i taki, gdzie paliwo kosztuje malo. W tej sytuacji LPG wygrywa pod każdym wzgledem moim zdaniem.
@BigDaddyy: Orlen. W------e mam auto ma 20 lat i jest warte 5tys. Niedługo idzie na sprzedaż to wtedy pojadę niech poprawi program i nowy właściciel niech się martwi. Nie po to zakładałem gaz żeby wydawać kasę na przeglądy tylko żeby oszczedzac xD
@dzika_kaczka_bez_dzioba: Akurat jakiś kosmiczny koszt to nie jest. Z wymianą filtrów i wyczyszczenie elektrozaworu zapłaciłem 60zł. Do tego sprawdził czy wszystko gra na kompie. To tez długo nie trwa.
"Diesla!! Benzyna to nuda... Co roku olej+filtr+kilkanaście tankowań i myjni... Co by tu jeszcze można było powiedzieć o benzynie?? Nuda, Panie.... morska nuda...
#powodz O nie ktoś wszedł do r--------j żabki i wziął jedzenie które i tak by w------i do śmieci XD Szabrownictwo to jest okradanie domów okradanie korporacji to obowiązek jak by u mnie była powódż to pierwszy bym o--------ł lokalną biedronkę
Diesel czy benzyna
#motoryzacja
Uwazam, ze nie ma sensu bawic sie w gaz przy tak krotkich odcinkach. Chyba, ze kupujemy w miare nowe auto i mamy zamiar nim jeździć dobrych kilka lat.
@MamByleJakiNick: u rozowej w aucie jest to samo, ona ma 2.0. U tescia w 3.5l potrzeba zima jakis 6-7km na przelaczenie sie na gaz. Latem to oczywiście inna
Jeżeli ma to być dupowóz bez ambicji to z tych aut które znam np 1.1 16V (fałszywie nazywane
@MamByleJakiNick: W największe mrozy czyli mówimy tutaj poniżej -25 stopniach, moje 2.8 r6 na całej trasie do pracy nie potrafiło złapać temperatury (około 9km), ale takich dni jest kilka w ciągu roku. Z kolei teraz drugie r6 ale 3 litrowe
Miałem kilkanaście aut z LPG i nigdy az tyle nie potrzebowały czasu
A co do oszczędności na 11km - oczywiście że jest
"Diesla!!
Benzyna to nuda...
Co roku olej+filtr+kilkanaście tankowań i myjni... Co by tu jeszcze można było powiedzieć o benzynie?? Nuda, Panie.... morska nuda...