Wpis z mikrobloga

Urząd do spraw weryfikacji oznakowania dróg - W Polsce czegoś takiego nie ma, a po przejechaniu w ostatnim tygodniu 2000 km po kraju stwierdzam, że koniecznie i jak najszybciej powinien powstać taki organ. Oczywiście niezależny od GDDKiA i Policji. W swoich zadaniach powinien być nakierowany na zwiększanie przepustowości dróg, likwidowania bzdurnych rozwiązań, zmniejszania liczby znaków, ale też oczywiście na bezpieczeństwo ruchu. Życzyłbym sobie też, żeby powstała w ramach urzędu elektroniczna mapa oznakowania z podpisanym z imienia i nazwiska uzasadnieniem osoby, która zastosowała znak, a w szczególności ograniczenia prędkości. Przykład z ostatniej trasy, wjeżdżam krajówką do miejscowości niezbyt gęsto zabudowanej, ograniczenie 70 km/h, no spoko, zwalniam, cyk tempomat i jadę, miejscowość się kończy, a ja jadę, niestety znaku odwołującego, ani skrzyżowania nie było... Takich rzeczy jest po Polsce rozsianych mnóstwo. To samo tyczy się znaków obszaru zabudowanego według starego wzoru lub znaków na żelbetowym słupku XD To już raczej na drogach gminnych lub powiatowych. Życzyłbym sobie, żeby każda droga minimum raz na 3 miesiące była weryfikowana, a jeździłoby się zapewne dużo lepiej.

#oswiadczenie #samochody #motoryzacja #kierowcy #transport #zycietruckera #prawojazdy
Pobierz pogop - Urząd do spraw weryfikacji oznakowania dróg - W Polsce czegoś takiego nie ma,...
źródło: comment_1653986770N5LuDTokcXfQhnCNJaMcVq.jpg
  • 46
Inna sprawa to oznakowanie informujące o kierunkach, wyjeżdżasz z Warszawy, wskakujesz na A2 i wiesz tylko, że jedziesz do Poznania lub Łodzi, nic na temat Gdańska, choć jest to w przypadku tego miasta najbardziej oczywista trasa. Nie wspominając już o Bydgoszczy, a by wypadało raczej.
Dobrze by było, gdyby to robił ktoś chociaż raz na dwa lata. xD


@M4rcinS: No właśnie nie, choć oczywiście dobre i tyle. W dwa lata źle wykonany atani znak potrafi spłynąć wraz z deszczem i nic wiadomo co tam było.
Inna sprawa to oznakowanie informujące o kierunkach, wyjeżdżasz z Warszawy, wskakujesz na A2 i wiesz tylko, że jedziesz do Poznania lub Łodzi, nic na temat Gdańska, choć jest to w przypadku tego miasta najbardziej oczywista trasa. Nie wspominając już o Bydgoszczy, a by wypadało raczej.


@pogop: Ale przecież A2 z Wawy wyjeżdża w kierunku Łodzi, czy Poznania właśnie, mają podawać każde miasto, do którego możesz dojechać daną drogą? ( ͡°
@aksal89: Nie, ale ten Gdańsk na bocznej tablicy to by się przydał, zresztą zapytaj @Rusonaldo co myśli na ten temat XD W swoich filmach pokazuje bzdurne przykłady kierowania do wiosek po kilkaset mieszkańców , bo jest tam węzeł, który większości kierowców i tak nic nie mówi.
@pogop: ale to nie jest kierowanie do wiosek, tylko do miast, które leżą przy tej drodze ( ͡° ͜ʖ ͡°) idąc twoim tokiem rozumowania, to na oznaczeniu powinno być Łódź, Gdańsk, Katowice, a może i Kraków - miałoby to sens? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@aksal89: Nie, bo jeszcze nie ma połączenia, ale tak, przy wjeździe z Warszawy na A2 powinna być informacja o dystansie i kierunku na Gdańsk. Osoba bez nawigacji na Gdańsk z Warszawy pewnie by pojechała siódemką, co niekoniecznie jest super pomysłem.
@pogop:

Urząd do spraw weryfikacji oznakowania dróg - W Polsce czegoś takiego nie ma, a po przejechaniu w ostatnim tygodniu 2000 km po kraju stwierdzam, że koniecznie i jak najszybciej powinien powstać taki organ.


Kolejny urząd? Mamy ministerstwo, wystarczy wydział w tym ministerstwie. I przede wszystkim minister z wizją i zrozumieniem potrzeb zmian.
Ministerstwo nie widzi problemu w głupich przepisach, które samo ustaliło i kultywuje mnóstwo patologii. Do tego nie pilnuje
@pogop: takie pytanie. Jest remont drogi ... jedna odnoga ronda jest robiona. Przed rondem stoja znaki na jednym slupie. Zakaz wyprzedzania, ograniczenie do 70, ograniczenie do 50. Ile mozna jechac na tej drodze ?
@pogop:
OK, ale zmiany w przepisach też są potrzebne. Bo z jednej strony należy pilnować poprawnego znakowania a z drugiej należy także zmienić przepisy aby pozbyć się tych lasów znaków.

I ciągle pozostaje kwestia kar dla urzędników.
na dzien dobry ppwinni jeszcze zlikwidować kretyńską zasadę, że skrzyżowanie odwołuje ograniczenie prędkości.


@bidzej: Aha. A wjeżdżający na skrzyżowaniu z bocznej drogi na tą drogę objętą ograniczeniem skąd mieliby wiedzieć, ze wcześniej był znak? Przecież go nie minęli, nie widzieli go, więc jak mieliby się do niego stosować.

Po to właśnie powtarza się znak ograniczenia po każdym skrzyżowaniu jeśli ograniczenie ma dalej obowiązywać.
na dzien dobry ppwinni jeszcze zlikwidować kretyńską zasadę, że skrzyżowanie odwołuje ograniczenie prędkości.


@bidzej: skrzyżowanie rozwidlenie itp, ale chyba się nie da, bo w całej Europie chyba tak jest.
A wjeżdżający na skrzyżowaniu z bocznej drogi na tą drogę objętą ograniczeniem skąd mieliby wiedzieć, ze wcześniej był znak?


@reksiuzgdyni: a jednak prawie na całym świecie dają jakoś radę ( ͡° ͜ʖ ͡°)-
Przy odrobinie pomyślunku ze strony drogowców to rozwiązanie ma same zalety. I nic nie stoi na przeszkodzie, żeby znak powtórzyć za skrzyżowaniem, nawet jeśli skrzyżowanie nie odwołuje ograniczenia.

skrzyżowanie