Cześć :)
Postanowiliśmy opisać tę historię ku przestrodze dla innych, a dodatkowo z nadzieją, że może zadziała #wykopefekt
Historia zaczyna się od zakupu zlewozmywaka marki Schock (model Greenwich N-100 S) 6 listopada 2018 roku w sklepie internetowym hansloren.pl
Niestety 8 stycznia 2023 roku zauważyliśmy, że zlew zaczął przeciekać i okazało się, że powstało pęknięcie.
Z racji tego, że wiedzieliśmy iż zlewy tej marki mają w Polsce gwarancję 5 letnią próbowaliśmy się skontaktować ze sklepem.
Konsultant powiedział nam, że po upływie 2 lat powinniśmy się zgłosić już bezpośrednio do producenta/ oficjalnego serwisu Schock. Tak też zrobiliśmy: skontaktowaliśmy się z oficjalnym dystrybutorem i serwisem marki Schock w Polsce firmą CCI Sp. z o.o. (schock.com.pl). Serwis poprosił o wysłanie zdjęć oraz faktury i po sprawdzeniu poinformował mnie, że zlew nie pochodzi z polskiej dystrybucji i niestety sklep Hansloren nie kupił tego zlewu od firmy CCI, czyli polskiego dystrybutora i w tym wypadku firma CCI nie realizuje napraw gwarancyjnych. Polecono mi kontakt ze sklepem Hansloren i złożenie reklamacji poprzez sklep.
W międzyczasie napisaliśmy również bezpośrednio do producenta (schock.de), ale powiedziano mi, że zgłoszenia reklamacyjne/ gwarancyjne muszą być składane poprzez sklep końcowy (czyli w moim przypadku hansloren.pl)
10 stycznia 2023 napisaliśmy jeszcze raz do sklepu Hansloren z reklamacją zlewu. Na informacje zwrotną czekaliśmy do 17 lutego (ponad miesiąc czasu, mimo kilku maili ponaglających).
17 lutego dostaliśmy odpowiedź (dodam iż cała korespondencja zawierała sporo błędów ortograficznych oraz literówek) od sklepu, że:
Nic nie wskórali i Schock powołuje się na 2 letnią gwarancję i nie chce uznać reklamacji. Proponują 20% rabatu na nowy zlew do samodzielnej wymiany.
Kontaktowaliśmy się z jedynym polskim, oficjalnym dystrybutorem marki Schock, czyli firmą CCI i wyjaśniono nam, że w całej Polsce producent oferuje 5 letnią gwarancję na zlewy (pochodzące z oficjalnej dystrybucji). Wklejam tutaj zrzut ekranu z karty gwarancyjnej zlewu:
Wysłaliśmy odpowiedź do sklepu Hansloren, w której napisaliśmy o tym fakcie, że w Polsce obowiązuje 5 lat gwarancji na zlewozmywaki, a w Niemczech nawet 15 lat (Hansloren odpowiedział, że produkt kupił od jakiegoś dystrybutora z Niemiec).
Poinformowaliśmy sklep Hansloren, że nie interesuje nas zniżka 20%, tylko chcielibyśmy dostać zlewozmywak wolny od wad.
Odpowiedź sklepu Hansloren z dnia 3 marca 2023 mówiła iż:
Według producenta gwarancja ponad 2letnia dotyczy jedynie zlewów, które były sprzedane po 1.1.2020. I dodatkowo klienci muszą zarejestrować zlewozmywaki na stronie głównej Schock.
Ponownie skontaktowaliśmy się z polskim dystrybutorem, czyli firmą CCI i powiedziano nam, że jest to nieprawda i 5 letnia gwarancja obowiązywała także przed 2020 rokiem. Dodatkowo w Polsce nie ma możliwości rejestrowania produktów na stronie producenta (taka opcja jest tylko dla klientów z Niemiec/ Austrii). Napisaliśmy do sklepu Hansloren z odpowiedzią, że informacje przez nich przekazane są fałszywe.
W odpowiedzi Hansloren z 7 marca 2023 powiedziano nam, że:
Hansloren zlewozmywaki Schock sprowadza od dystrybutora niemieckiego i poprzez to bazuje na warunkach gwarancji bezpośrednio od producenta. Dodano iż strona producenta daje jasną informację, że gwarancja jest 2letnia a dopiero po 01-01-2020 kupując i montując zlewozmywak na terenie Niemiec i Austrii można ją przedłużyć, ale że te warunki nie odnoszą się do naszego przypadku.
:)
Zwróciliśmy kolejny raz uwagę, że od 2020 roku w Niemczech i Austrii obowiązuje wydłużona gwarancja aż do 15 lat, ale szczerze mówiąc to mieszkamy w Polsce i produkt zakupiliśmy w Polsce, więc średnio nas interesują warunki gwarancji w Niemczech. Sklep Hansloren nigdzie nie informuje, że produkty nie pochodzą z polskiej dystrybucji i że podlega się pod warunki gwarancji w Niemczech, które oczywiście nie obowiązują w Polsce :) Dodatkowo znaleźliśmy na stronie Hansloren siostrzany zlew z taką oto informacją na stronie produktu:
a więc Hansloren informuje, że zlewy mają do 10 lat gwarancji, co jest jawnym kłamstwem. Zapytaliśmy jak jest niby realizowana ta 10 letnia gwarancja.
Odpowiedź Hansloren z dnia 9 marca utrzymywała iz:
Schock jest firmą niemiecką i oferuje 2 lata gwarancji wszystkim, bez względu na różne kraje oraz, że możliwość przedłużenia daje tylko rodzimemu konsumentowi. Powiedziano nam, że kupiliśmy konkretny produkt bez informacji jakoby gwarancja była na nim inna niż podstawowa producenta
Kolejny raz kontaktowaliśmy się z oficjalnym serwisem i dystrybutorem marki Shock (firmą CCI) i powiedziano nam tak jak wcześniej:
Schock jako firma udziela 5 letniej gwarancji na terenie Polski na wszystkie zlewy z oficjalnej dystrybucji. Jedynym oficjalnym dystrybutorem na Polskę jest firma CCI Sp. z o.o. Schock ma rozróżnienie jeśli chodzi o gwarancję na różne kraje. W Niemczech jak zostało już ustalone jest to 15 lat, a w Polsce 5 lat. Powiedziano mi dodatkowo, że zdarzają się czasami przypadki "dzikiego importu" tak jak to ma miejsce niestety w naszym przypadku i wtedy są problemy z gwarancją producenta.
Odpisaliśmy, argumentując, że kupując zlew w Polsce, w polskim sklepie internetowym można zakładać, że gwarancja producenta jest taka jak w całej Polsce, czyli 5 lat oraz, że jeśli Hansloren zaopatruje się w produkty spoza oficjalnej dystrybucji to powinno być to napisane na stronie internetowej, bo jest to wprowadzanie w błąd. Dodatkowo na stronach niektórych produktów marki Schock na stronie Hansloren jest napisane, że jest 10 lat gwarancji na te produkty.
Ostatnia odpowiedź z 10 marca 2023 mówiła iż:
Hansloren nie ma obowiązku kupować produktów od konkretnych dostawców oraz, że nigdzie nie informują jakoby sprzedawane przez nich produkty miały pochodzić wyłącznie od innych polskich dystrybutorów.
Dodam, że Hansloren po naszych mailach usunął informacje o 10 latach gwarancji ze stron produktów, np. tutaj:
https://hansloren.pl/pl/p/Mono-N-100-A-Schock-zlew-konglomerat-510x570-puro-MONN100APUR/41766
Także sami zauważyli, że wprowadzali w błąd klientów i skasowali informacje o 10 latach gwarancji :) Co do reszty wiadomości, oczywiście nie mam teraz zrzutów ekranu z 2018 roku, żeby udowodnić, że była informacja o dłuższej gwarancji, bo nie spodziewaliśmy się, że może być taki problem w przyszłości...
Generalnie producent (schock.de) powiedział nam, że musimy się kontaktować ze sklepem końcowym i oni nic na to nie mogą poradzić, jeśli nie ma chęci rozwiązania sprawy po stronie sklepu, w którym kupiliśmy zlew.
Tl;dr:
Sklep Hansloren kupował/ kupuje produkty od dystrybutora z Niemiec (nie z polskiej dystrybucji) i sprzedaje je w Polsce. Efektem tego jest problem z egzekwowaniem gwarancji.
Nigdzie na stronie Hansloren nie ma informacji, że produkt nie pochodzi z polskiej dystrybucji i przez to klient traci prawo do 5 letniej gwarancji, jak to ma miejsce w przypadku produktów pochodzących z oficjalnej, polskiej dystrybucji.
Dodatkowo na stronie internetowej Hansloren zamieszczał nieprawdziwe informacje o gwarancji wynoszącej 10 lat na produkty marki Schock (usunął te informacje po naszych mailach) - dowodem jest screen zamieszczony wyżej.
Sklep Hansloren wciąż nie chce uznać gwarancji w naszym przypadku.
Generalnie kupując droższy produkt, który reklamowany jest jako super wytrzymały, z dłuższą gwarancją, liczyliśmy, że nie będzie takich problemów, a jeśli się zdarzą (nie ma produktów idealnych) to bez problemu będziemy mogli skorzystać z gwarancji. Niestety nasza historia nie ma happy endu.
Jednym zdaniem: bardzo nie polecamy.
P.S. Z tego produktu na dzień dzisiejszy jeszcze nie zdążono usunąć informacji o gwarancji 10 lat :)
https://hansloren.pl/lotus-c-150-a-schock-zlewozmywak-narozny-polaris-lotc150apol
Komentarze (114)
najlepsze
Jak się upomnisz o kartę to odsyłają do jakiegoś tam regulaminu, że trzeba sobie zarejestrować na stronie ich gówno sklepu i będzie niby 3 letnia gwarancja. Ciekawe kto to będzie naprawiał na gwarancji. Szwagier Janusza w garażu ?
Napisz kilka e-maili albo skontaktuj się z UOKiK. Masz wszystko co potrzeba by stwierdzić, że sklep wprowadzał świadomie klientów w błąd. To powinno wystarczyć by się nimi
Dla reszty europy jesteśmy krajem do którego można wysyłać wybrakowany towar, ludzie kupią, a władza nic z tym nie zrobi. Tak jest od bardzo wielu lat (np. składy słodyczy czy środków chemicznych w PL i u niemców, oczywiście u niemca jakościowo będą lepsze, a
@lO_ol: Ale miesiąc jest na rezygnacje z powodu twojego kaprysu a nie z powodu wady produktu, Odpowiedzialność sprzedawcy za wady produktu trwa 2 lata.
A tak wybuliliście kupę kasy "bo to niemieckie to musi być super" i teraz płacz.
@mabb: To podaj jeszcze polecane marki i będzie git.
Tutaj info ze strony hansloren.pl:
Właścicielem Sklepu Internetowego hansloren.pl jest firma Hansloren; Marcin Gosk (zwana dalej Sprzedającym) z siedzibą w Łodzi przy ul. Polskich Kolei Państwowych 6, 92-402 Łódź , NIP: 771-233-80-64, Regon: 100079889, Nr. wpisu do ewidencji: 6412/1039/ 1/5/2008 prowadzona przez Burmistrza Gminy Wolbórz.
Także jak widać cała rodzina wypisuje komentarze, a najlepszy jest komentarz
Uszkodzenia mechaniczne nie podlegają jakiejkolwiek gwarancji czy rękojmi (której już nie ma bo produkt ma ponad dwa lata).
Takie pęknięcie to nie jest wada strukturalna.
Jeśli masz kartę gwarancyjną to jest tam napisane kto świadczy i jakie świadczy usługi gwarancyjne.
Jeśli nie masz karty gwarancyjnej to jest to jednoznaczne z brakiem gwarancji.
Od załatwienia takich spraw jest ubezpieczenie. Np OC dla dziecka, które upuściło garnek do zlewu. Kosztuje grosze
zacząłem baczniej przyglądać się opiniom tego sklepu na Google i:
Tutaj info ze strony hansloren.pl:
Właścicielem Sklepu Internetowego hansloren.pl jest firma Hansloren; Marcin Gosk (zwana dalej Sprzedającym) z siedzibą w Łodzi przy ul. Polskich Kolei Państwowych 6, 92-402 Łódź , NIP: 771-233-80-64, Regon: 100079889, Nr. wpisu do ewidencji: 6412/1039/ 1/5/2008 prowadzona przez Burmistrza Gminy Wolbórz.
Także jak widać cała rodzina wypisuje komentarze,
Rano zauważyłem rysę i dotknąłem od spodu zlewu - był wilgotny. Ot co.
W serwisie mówiono, że zdarzają się czasami jakieś wady materiału.
Dodatkowo ten zlew i materiał, z którego jest wykonany jest reklamowany jako super wytrzymały, odporny na wysokie temperatury itd.
Zdjęcie jest
No to napuściła starego...
Sprzedawca niejedno już widział i nie da się tak łatwo naciągnąć. Ot co...