Wpis z mikrobloga

W deszczu najlepiej widać dlaczego nie powinno się budować dróg dla rowerów z kostki! Nieutrzymywana, nie konserwowana i nieremontowana regularnie nawierzchnia ulega paskudnemu pofalowaniu co nie tylko utrudnia jazdę ale powoduje zbieranie się wody i dalszą degradację drogi, zimą zaś ta zebrana woda zamienia się w śliskie kałuże albo zamarza i pojawia się lód.

#rower #rowery #drogidlarowerow #zabki #zielonka #boldupy
Pobierz
źródło: comment_1653902034h5JHqI5rqhxKdnUgoQVtH6.jpg
  • 54
@melba: Ma tak damo jak Ty, chociaż jak się zimą wywaliłem na kilku zakrętach na lodzie, to nawet teraz na suchym czuje respekt dla tych miejsc.
@PanBulibu: prawda jest niestety taka że nie da się jechać po tym szosą czy single speedem. Już lepszy byłby ubity żwir xp Odczucie jest takie jak jadąc samochodem po kocich łbach. Spróbujcie jechać taką drogą przez 10 minut. To scieżki na niedzielne wycieczki z dzieckiem na trekkingu/ góralu a nie dojazdy do pracy.
trekkingu/ góralu a nie dojazdy do pracy.


@incognito1234: a to na takim rowerze nie da się do pracy dojeżdżać? Problem jest na szosie ale to rower typowo sportowy, czyli nastawiony na osiąganie większych prędkości kosztem jakiejkolwiek wygody. Więc jeśli zdecydowałeś się na taki rower to nie marudź, ze jest nie wygodnie i czuć każdą najmniejszą nierówność.
Kup sobie rower z szerszą oponą, napompuj troche mniej niż 8 barów i nagle sie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@PanBulibu: Pamiętam jak wyremontowali chodnik miedzi miasteczkiem studenckim a AGH wzdłuż ulicy czarnowiejskiej, może krzywo nie było, ale zero dylatacji i i mini krawężnik na krawędziach tworzył gigantyczne kałuże ¯\_(ツ)_/¯
@PanBulibu: odpowiednio położona kostka nie ulega pofalowaniu. Problemem jest niewłaściwe zagęszczenie lub niewlasciwa podbudowa - głównie z uwagi przez nieuczciwe cięcie kosztow przez wykonawcę
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@PanBulibu: Oho widzę wątek gdzie eksperci drogowi się wypowiadają na tematy na które nie mają pojęcia xD

To czy nawierzchnia jest pofalowana (czyli pozapadała się) nie ma znaczenia czy jest wykonana z kostki czy masy bitumicznej, tylko od jakości wykonania podbudowy.

#!$%@?ąc od tego, ja osobiście jestem zawsze za budowaniem DDR z bitumu bo raz że jest wygodniejsza w jeździe, dwa - nienawidzę wszelkiej kostkozy która jest chyba najukochańszą nawierzchnią polskich
@PanBulibu: hmmm wydaje się, że to co piszesz jest sensowne a z drugiej strony... na jakim jeździsz rowerze i z jakimi prędkościami?

Wygląda na to że szukasz anty poślizgowego blatu do jazdy w każdą pogodę( w zimę oczywiście podgrzewany żeby uniknąć oblodzenia co byłoby niebezpieczne) do jazdy z prędkością ograniczeniom dla ruchu ulicznego w mieście.

I co najlepsze wynika to z tego co napisałeś :D przy jeździe rekreacyjnej bo do tego
@Najmilszy_Maf1oso: asfalt tańszy nie jest zwłaszcza czerwony, jak podbudowa kiepska to też się zapadnie prędzej czy później (często spotykana jedna warstwa, ścieralna, na kruszywie na piachu), zaraz korzenie wybrzusza czy ciężar własny wystarczy, jak czerwona to od żelaza w barwniku czasem pęka.

Akurat pracuje w branży drogowej, wyceniam, realizuje ¯\_(ツ)_/¯

Ale generalnie ścieżka z masy >>gówno >> ścieżka z kostki