Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
#excel #programowanie #pytaniedoeksperta

Cześć wszystkim.
Na wstępie uprzedzam, że nie jestem informatykiem a ostatnio z programowaniem miałem do czynienia w 2000 roku w podstawówce na lekcji informatyki bawiąc się podstawowymi funkcjami języka HTML.

Szukam szkolenia - przede wszystkim darmowego w postaci bloga, kanału na YT itp. z zaawansowanych funkcji MS EXCEL do przetwarzania oraz analizy baz danych. Polecacie coś?
  • 5
  • Odpowiedz
@ehisedi: jakich baz danych? baza w założeniu przechowuje dużo danych, a w excelu chodzi mniej więcej żeby móc objąć wzrokiem wynik analizy (tak wiem że jest 1M+ wierszy, ale i tak dochodzimy z tych wierszy do tabelki z podsumowaniem które przetrawi nawet dyrektor :)

podaj przyklad co chcesz zrobić, jakie i gdzie masz dane, bo może powinieneś zacząć od pracy po stronie bazy (sql) albo jakoś sprytnie zasysać te dane do
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@heniek_8: dane finansowe ściągane z eKRS; tj Bilans i rachunek zysków i strat za 2 ostatnie pełne lata obrachunkowe.

Chcę, żeby po wpisaniu tych danych zostały wyliczone wszystkie wskaźniki stosowane w rachunkowości.
Dodatkową funkcją będzie wskazanie, które z ww wskaźników są w normie, które poniżej a które powyżej.
Dodatkowo chce, żeby Excel potrafił zidentyfikować te wartości, które r/r uległy zmianie oraz te, które wymagają dodatkowego wyjaśnienia lub rozbicia na mniejsze pozycje.
  • Odpowiedz
@ehisedi:
nie znam się na księgowości, ale wskaźniki to pewnie zwykłymi formułami da się policzyć ( np. cena / wartość księgowa = musisz tylko wiedzieć gdzie jest cena i gdzie jest wartość księgowa i podzielić :).

do szukania może się przydać funkcja wyszukaj.pionowo - ta funkcja szuka klucza np. w kolumnie A i zwraca z wybranej kolumny na prawo jaka tam jest wartość, więc gdybyś miał w kolumnie A nazwy w
  • Odpowiedz
  • 0