@jmuhha: silnik elektryczny ma prawie taki sam moment obrotowy od 1 obrotu na minutę do tysięcy. Więc skrzynia biegów poza autami supersportowymi jest niepotrzebna. Masz na sztywno przełożenie "4-kę" i możesz z niej ruszać.
@jmuhha: Minusy: - drogie - jesteśmy ZMUSZANI do ich zakupu przez kary związane z emisją (konkretny % taboru musi być zeroemisyjny żeby nie płacić kary) - o wiele droższa eksploatacja względem klasycznego diesla - ogrzewanie pojazdu dalej realizowane jest najczęściej za pomocą webasto (czyli diesla, czyli kopci, afera z Katowic) - nietrwałe silniki (warszawskie elektryki non stop mają wymiany jednostek napędowych) - pseudoekologia (kto potem zutylizuje akumulatory?) - nietrwałe (OPŁACALNA eksploatacja
@tell_me_more: dawno się uczyłem o silnikach elektrycznych (no i do mniejszych zastosowań) ale z tym momentem to chyba nie tak - jeśli dobrze pamiętam to chodzi o to, że maksymalny moment jest przy ruszaniu, czyli wtedy kiedy jest najbardziej potrzebny i utrzymuje się dobrze przy wzroście liczby obrotów dlatego nie potrzeba skrzyni biegów
@Pan_Bober: no to przecież chłop tak napisał. Z tą czwórka chodziło o to, że w klasycznej skrzyni biegów czwórka ma przełożenie 1:1, więc tak jakby żadnej skrzyni nie było.
Aahhhh, Poznańskie elektryki... Nigdy nie zapomnę mojej pierwszej przejażdżki, kiedy w połowie trasy, po nieprzeciętnie długim postoju na przystanku kierowca oznajmił, że autobus się rozładował i kończymy kurs...
@Zjem_Ci_nos: narzekasz, narzekasz. Są różne typy, nie wszystkie się opłacają, ale poza wysoką początkową ceną to potrafią być tańsze w czasie swojego życia od diesli. Co z tego że diesel jest tani i kupisz za 1mln cały autobus jak w 10 lat spali paliwa za kolejnych 8mln złotych...
@Quirang: weź pod uwagę lecące w górę ceny prądu ze względu na miejsce pozyskiwania przez Polskę surowców energetycznych w postaci węgla, który jest głównym produktem z którego produkuje się w naszym kraju prąd. Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest miedź, która jest jednym z ważniejszych metali wykorzystywanych do produkcji tego typu pojazdów (i nie tylko - ładowarki również) a jej ceny poszybowały w kosmos. Bardzo ważną kwestią jest też ubezpieczenie takiego pojazdu
Plusy:
-cichutko
-wydaje mi się, że autobus tak nie szarpie. Z czego może to wynikać?
#autobusy #komunikacjamiejska
@jmuhha: silnik elektryczny ma prawie taki sam moment obrotowy od 1 obrotu na minutę do tysięcy. Więc skrzynia biegów poza autami supersportowymi jest niepotrzebna. Masz na sztywno przełożenie "4-kę" i możesz z niej ruszać.
Drogie w cholerę, dzięki temu mogę więcej płacić za bilety komunikacji miejskiej, co przeczy idei komunikacji miejskiej
Minusy:
- drogie
- jesteśmy ZMUSZANI do ich zakupu przez kary związane z emisją (konkretny % taboru musi być zeroemisyjny żeby nie płacić kary)
- o wiele droższa eksploatacja względem klasycznego diesla
- ogrzewanie pojazdu dalej realizowane jest najczęściej za pomocą webasto (czyli diesla, czyli kopci, afera z Katowic)
- nietrwałe silniki (warszawskie elektryki non stop mają wymiany jednostek napędowych)
- pseudoekologia (kto potem zutylizuje akumulatory?)
- nietrwałe (OPŁACALNA eksploatacja
Dla sportowych aut elektrycznych zaczyna mieć sens skrzynia biegów, ale dla autobusów miejskich kompletnie nie.
Komentarz usunięty przez autora
@krytyk__wartosciujacy: z tego co zauważyłem, to w #poznan wszystkie autobusy #mpkpoznan mają automata
@krytyk__wartosciujacy: tak, ale zabytki jeżdżą chyba tylko latem na linii turystycznej "0".
Komentarz usunięty przez autora
Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest miedź, która jest jednym z ważniejszych metali wykorzystywanych do produkcji tego typu pojazdów (i nie tylko - ładowarki również) a jej ceny poszybowały w kosmos.
Bardzo ważną kwestią jest też ubezpieczenie takiego pojazdu