Wpis z mikrobloga

@makemuricagreatagain: dla mnie najprzyjemniejszym momentem w samolocie jest to kiedy oglądasz miasto docelowe z lotu ptaka. Patrzysz na architekture, doceniasz jego ogrom itd. Także z tej perspektywy to zajebista praca, chociaż minusów jest pewnie tyle, że moja zajawka szybko by sie zwinęła.

btw mam znajomą co tak pracuje i nie jest ona specjalnie urodziwa, także to na pewno nie jest warunek przyjęcia do pracy tam
@Cezik93: Wymagania dotyczą z tego co się orientowałem wzrostu, wieku, budowy ciała, makijażu, włosów. Kiedyś faktycznie były trochę wygórowane(w Ameryce) ale teraz chyba to zależy od linii i widziałam nawet raz stewardessę koło 50tki, a inną w rozpuszczonych włosach.
@makemuricagreatagain moze dlatego, ze w liniach premium ma mozliwosc zwiedzic za free pol swiata , nauczyc sie dobrze jezyka i zarobic dość przyzwoite pieniadze jak na kogos od razu po szkole. Ale Ty trac, zycie i zastanawiaj sie dalej ( ͡º ͜ʖ͡º)
@makemuricagreatagain: Nie najgorsza kasa, podróżowanie po całym świecie (przynajmniej w teorii), jak awansujesz do klasy business, to obsługiwanie bogatych gości, w tym celebrytów. Co do wyglądu, to sporo zależy od linii, są i takie, które przywiązują do tego dużą wagę i pilnują, żeby stewardessy były zawsze odpowiednio umalowane, uczesane itp. Inne kładą większy nacisk na znajomość języków i ogarnięcie.

Parę moich koleżanek pracowało jako stewardessy. Myślę, że dla nich to była
@OwcaRysuje: zarabiają tylko jak są w samolotach - nie ma UoP tylko B2B i z tego co wiem zarobki nie są wygórowane


@makemuricagreatagain W dupie byles, gowno widziales ( ͡º ͜ʖ͡º). W liniach premium maja podstawe + wylatane godziny. Znizki 90% oraz 50% na dowolne polaczenia w liniach zrzeszonych + accommodation za free i diety dosyc spore.
Jak to przeliczysz na godziny pracy to raczej niezbyt. To jak kierowcy TIRów którzy się chwalą, ile to oni nie zarabiają, ale co z tego, jak Cię ciągle nie ma w domu.


@Strus: Tylko kierowca nie musi wyglądać jak miss i zobaczy o wiele miejsc turystycznych od Pani na pokładzie samolotu pasażerskiego. Różnica jest taka, że Pani ma kontakt z ludźmi, a kierowca tego kontaktu nie musi mieć.
tymczasem w 90% loty odbywają się z bazy gdzie w miejscu docelowym z samolotu się nie wychodzi tylko #!$%@? na turnaround i potem wraca do tej samej bazy. Podróże za free? Zupełnie jak konduktor i kierowca, taaaakie kurka podróże.


@tigga: O kolejny znawca ( ͡° ͜ʖ ͡°) Typie nie masz pojęcia o czym piszesz. Odejdź od klawiatury i nie rób z siebie idioty. Ty chyba nigdy nie
@Strus: Masz racje z tym przeliczaniem godzin jak kierowca tira no ale jest różnica lekka jak jedziesz zestawem do Francji ostatecznie lądując gdzieś na parkingu pod stacją a lecisz samolotem na Wyspy Kanaryjskie i wieczór spędzasz na plaży w bardzo dobrym hotelu. To jest właśnie to że w tym drugim przypadku nie traktujesz tego że cię nie ma długo w domu bo zwyczajnie to lepsze niż być w domu. Praca stewardessy/stewarda
@Strus: Kto normalny w Polsce rodzine zakłada rodzic tu dzieci to skazywanie ich na wieczny ostracyzm. Być polakiem to wstyd mówić za granicą. Lepiej dzięki takim podróżom osiąść się chociażby w Hiszpanii, Dubaju a taka praca Ci to mocno umożliwia wręcz czasem naciskają żeby się przeprowadzić, pomogą z lokum itd.
Żyć w Polsce gdzie 10 miesięcy piździ i na każdym kroku ktoś cię chce oszukać to jak kara. Takie podróże otwierają
@etosha: aha i wszystkie stewardessy latają na luksiurnych długodystansowych lotach tak? Zauważył że napisałem 90%. Nie zauważył tylko się zesrał że robak lata tylko tanimi liniami. Sęk w tym że tanie linie plus loty lokalne to właśnie większość ruchu lotniczego i jeżeli ktoś ma trafić do pracy jako stewardessa to trafi głównie tam. I nie tylko te straszliwe tanie linie w ten sposób operują bo robią to też tzw. legacy które
@tigga: Nie wszystkie latają w luksusowych liniach i nie wszystkie latają w tanich liniach jak sugeruje OP. Moja odpowiedź była w kontekście wrzucenia wszystkich do jednego worka przez OPa i spłycenia tematu. Layover jest przeważnie regulowany czasem lotu. Logiczne, że na lotach 2 - 3 godzinnych layoverów nie ma bo nie ma takiej potrzeby. LOT ma bardzo małą siątkę połączeń długodystansowych w porównaniu do BA, QATAR, EMIRATES itp., tym samym mała