Wpis z mikrobloga

Oglądam ten filmiki na #stopcham i zawsze się zastanawiam czym ci ludzie jeżdżą, że przy głupim deszczu odjeżdża im tył auta na łuku drogi, gdzie nawet ciężko w takim miejscu, żeby zwalać winę na jakieś plamy oleju. Oczywiście takie sytuacje zdarzają się tylko gruzom.

Kupiłem 11-letnie auto, bardzo zadbane, pani miała nawet AC. Ale oczywiście oba komplety opon mają również 11 lat. Szwagierka chciała zobaczyć co takiego kupiłem, mówię jej o oponach, a ona na to, że jej też mają 10 lat. Bo przecież jest bieżnik.

Ciekawe ilu wykopków, którzy dostają bólu dupy na tekst "jeżdżę szybko, ale bezpiecznie" również jeździ na takich oponach. W sumie w takim samochodzie to faktycznie nie da się szybko i bezpiecznie jednocześnie.

#samochody #motoryzacja
WyjmijKija - Oglądam ten filmiki na #stopcham i zawsze się zastanawiam czym ci ludzie...

źródło: comment_1645431697syet5wZBbAACJ0Pc8d44iz.jpg

Pobierz
  • 224
  • Odpowiedz
jej też mają 10 lat. Bo przecież jest bieżnik.


@WyjmijKija: Michelin podaje że 10 lat i powinno się wymienić sam mam u siebie Michelin Pilot SuperSport 255/30/19 z 2014r i w deszczu i na suchym zachowują się rewelacyjnie mimo 8 lat.
  • Odpowiedz
@hurin: i co to ma udowodnić? Że każda opona jest inna i bywa lepsza, w zależności od tego, na jakie okno temperaturowe została zaprojektowana? Gratulacje, bo właśnie to pokazałeś! Opona całoroczna też bywa najlepsza w pewnych warunkach pogodowych, co znajdziesz dokładnie na tym teście z którego wklejasz screeny
  • Odpowiedz
@SchwererGustav: Ciekawe tez jest co wzięto pod uwagę jako reference summer, bo zakładam ze była to jakaś opona ze średniej półki a nie topowa opona letnia jak pirelli p zero albo continental conti sport contact,bo różnica byłaby jeszcze większa
  • Odpowiedz
i co to ma udowodnić? Że każda opona jest inna i bywa lepsza, w zależności od tego, na jakie okno temperaturowe została zaprojektowana


@SchwererGustav: Pewnie częściej trafisz w to okno temperaturowe oponą całoroczną niż wymieniając na letnie/zimowe co pół roku w polskim klimacie...
  • Odpowiedz
@WyjmijKija: Ogólnie mocno się zdziwiłem kiedy pierwszy raz od 10 lat kupiłem nowy komplet opon z najtańszej półki, dotychczas zazwyczaj jeździłem na 10-15 letnich dętkach a jak kupowałem, to tylko jak się uszkodziły i tez tylko używane
  • Odpowiedz
@SchwererGustav: Próbuje prostować bzdury jakoby michelin crossclimate czy goodyear 4 season „zjadają na śniadanie nawet lepsze zimówki/letnie”. Lubicie te całoroczne to na nich jeździjcie, ale swoje urojenia zachowajcie dla siebie.
  • Odpowiedz
@GaiusBaltar: proszę nie szkalować całorocznych.


@Poldek0000: Szkalują je ludzie pokroju audiofili co robią z siebie jakiś mitycznych znawców i kierowców pokroju Kubicy gdzie przeszkadza in zły kąt spojlera. Miałem i mam je w każdym swoim samochodzie i najlepsze co może być w naszym klimacie.

Większość która na nie narzeka to ci którzy ich nie kupili, albo mają najtańsze gówno lub zawieszenie i hamulce to śmietnik który nie powinien
  • Odpowiedz
w warunkach, kiedy najbardziej potrzebujesz dobrych wlasciwosci opony (czyli wlasnie zima, lod, snieg itd) ta opona wypada o najgorzej w testach. Fajnie, ze jak jedziesz na calorocznej oponie do lidla 42km/h to ma zblizone wlasciwosci do sezonowej xd. Jak wlasnie ten raz na rok jak opona moze cie uratowac albo nie to cie zawiedzie. Wielosezonowe to jest kompromis i wszystkie testy to pokazuja. Tu nie ma zadnej dyskusji.


@dirtydenier: Nie,
  • Odpowiedz
@wojtas_mks: Gdybym miał się zastanowić to może w segmencie A/B powyżej 220/250KM albo kolejnych powyżej 300 bym brał dedykowane na lato/zimę. A tak to letnia przegrywa w deszczu a zim jako takich w centralnej Polsce nie ma. No i jak ktoś nie potrafi jeździć to i tak się rozwali bez względu na oponę.

Jestem w stanie się założyć ze wielu ze znawców w ślepym teście by nie wiedziało na jakich
  • Odpowiedz
@hurin: To się zgodzę, różne opony pokazują swoją przewagę w zależności od pogody. Całoroczne też potrafią zahamować prawie o 5m wcześniej z 80km/h na mokrym przy 4st. C, co niejako pokazuje w jakim oknie dobry wielosezon się sprawdza najlepiej (na podstawie wyników z tego testu).
  • Odpowiedz
@WyjmijKija: Bo janusze patrza tylko na bieżnik, co tam że opona ma 15 lat, ważne że jeszcze 5mm zostało i można dojeździć.
Dluzej niz 5-6 lat to się nie powinno jezdzić na oponach...
  • Odpowiedz