Wpis z mikrobloga

Oglądam ten filmiki na #stopcham i zawsze się zastanawiam czym ci ludzie jeżdżą, że przy głupim deszczu odjeżdża im tył auta na łuku drogi, gdzie nawet ciężko w takim miejscu, żeby zwalać winę na jakieś plamy oleju. Oczywiście takie sytuacje zdarzają się tylko gruzom.

Kupiłem 11-letnie auto, bardzo zadbane, pani miała nawet AC. Ale oczywiście oba komplety opon mają również 11 lat. Szwagierka chciała zobaczyć co takiego kupiłem, mówię jej o oponach, a ona na to, że jej też mają 10 lat. Bo przecież jest bieżnik.

Ciekawe ilu wykopków, którzy dostają bólu dupy na tekst "jeżdżę szybko, ale bezpiecznie" również jeździ na takich oponach. W sumie w takim samochodzie to faktycznie nie da się szybko i bezpiecznie jednocześnie.

#samochody #motoryzacja
WyjmijKija - Oglądam ten filmiki na #stopcham i zawsze się zastanawiam czym ci ludzie...

źródło: comment_1645431697syet5wZBbAACJ0Pc8d44iz.jpg

Pobierz
  • 224
  • Odpowiedz
akurat całoroczne są lepsze od letnich/zimowych w warunkach mokrych oraz zimowej chlapy, chłopski rozum tutaj nie zadziała. xD


@Kolarzino: poprostu nie są. Mialem okazje jezdzic na takich oponach, abs i esp zalaczaly sie nagminnie, mimo tego ze jechalem rocznym samochodem bylem zesrany.

Jesteście z Bieszczad, czy może jeździcie co miesiąc w
  • Odpowiedz
Dokładnie najlepiej mieć 3 komplety wstajesz rano patrzysz śnieg cyk podnośnik i pod blokiem zmieniasz następny dzień sucho 5 stopni to całoroczne itd.


@ooopanie: Dlatego mi wystarczy jeden komplet premium całorocznych i regularna wymiana, ale jak ktoś się fiksuje na paramenty to powinien pamiętać, że w okresie jesienno zimowym rano masz lekko na minusie, w południe 15stopni na plusie. Będziesz zmieniał co 3 godziny oponę? W najgorszych warunkach w roku,
  • Odpowiedz
. Nie wspomne ze za kazdym razem gdy zimą w górach spotykam janusza w rowie to okazuje sie ze nie ma on wcale łysych czy starych opon, a te slynne całoroczne dobrej klasy XD.


@Koronanona: tak było, byłem tą oponą xD

sorry ale festiwal januszy ignorantow jest z drugiej strony, mialem nieprzyjemnosc jezdzic kilka dni autem z wypozyczalni na oponach calorocznych sredniej klasy i to byla totalna porazka. Beznadziejne hamowanie na mokrym, o trakcji w łuku zapomnij. Samochod to nowa Toyota Camry, marki opon nie pamietam ale kosztowaly podobnie jak zimowka premium na ten sam rozmiar. Warunki w jakich jezdzilem to pozna jesien, 0-5 stopni
  • Odpowiedz
@Koronanona: Ja pierdziele, weź jeszcze podjedź pod Kijów wiosną i strzel tam zdjęcie błota. To są warunki jakich nie uświadczy 90% kierowców mieszkających w cywilizowanych miejscach. W takich warunkach to opony powinny mieć wręcz kolce, ale w Polsce jest jak jest z tym aspektem xD
  • Odpowiedz
@kaaban: rzadko jezdze samochodami z wypozyczalni, marki opon nie zapamietalem. Zapamietalem beznadziejne prowadzenie, wlaczanie sie abs przy lekkim hamowaniu przed swiatlami, mrugajaca lampke od trakcji i napis "all season" xD
  • Odpowiedz
@WyjmijKija kupiłem rok temu v40 2003 rok na dojazdy do pracy bo poprzedni niestety już za drogo by wyszedł w naprawie i dostałem od poprzedniego właściciela dwa komplety opon na lato dwie opony z 2005 i dwie z 2008 XD i na zimę z 2003 roku XD jakież było jego zdziwienie jak powiedziałem że felga się przyda ale opony to nawet do pieca się nie nadają XD
  • Odpowiedz
po prostu współczesne dobre i drogie opony całoroczne są poprawne w lato, w zimę oraz bezkonkurencyjne w okresie przejściowym.


@SchwererGustav: poprostu wspolczesne dobre i drogie opony caloroczne sa slabe w lato, beznadziejne w zimie oraz jazda na nich w okresie przejsciowym jest niebezpieczna, bo na lodzie totalnie sobie nie radza co mocno zaskakuje kierowcow zbyt pewnych siebie oraz mozliwosci swoich calorocznych kapci premium
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@WyjmijKija: ja ci mogę powiedzieć czym jeżdżą, starymi dziadami bez żadnej kontroli trakcji która w takich sytuacjach ratuje dupsko. Dodaj do tego #!$%@? opony i kierowcę który przez ostatnie 10 lat zrobił 50000km ale przecież ma 10 lat prawo jazdy to się musi znać. Można o tym gadać i gadać, że po co mu lepszy, za 2000 PLN to już można dobre auto kupić, on tylko do roboty jeździ. No
  • Odpowiedz
@twinzpl: akurat jeżeli chodzi o przypadek zdjęcia OPa to był to kontrowersyjny Mercedes klasy A fabrycznie wyposażony w ESP i ASR, bo jak się okazało bez niego nie przechodził testu łosia i wywalał się na dach xD. Ogólnie kinematycznie auto jest tragiczne i nie problem wyprowadzić go z równowagi na drodze.
  • Odpowiedz
@Koronanona: "poprostu nie są". xDD
Powinieneś jeździć na zimowych, bo przez kilka miesięcy masz ciągle śnieg, czyli zaliczasz się do kilku procent kierowców.
Tak samo jakbyś pracował na stoku narciarskim i mówił wszystkim, że sandały są złe, tylko zimowe lub raki. xD

Jesteś testerem aut, że jeżdżąc kilka dni autem zwracałeś uwagę na model opon, ale ich nie zapamiętałeś?
Skąd pomysł, że to wina wyłącznie rodzaju opon? Może były słabe lub wyjeżdżone, tak samo, jak mogą być letnie lub zimowe, a może po prostu nie byłeś do tego auta przyzwyczajony i brakowało
  • Odpowiedz
to zlecą się miłośnicy Dębicy,

@GaiusBaltar: uderz w stół... ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@SpokojnyPan: z oponami to tak samo jak z butami. W takich tańszych niż 500 zł to nawet nie ma co wychodzić z domu bo ci kolana wybuchną! XD
Opona jak jest tańsza niż 400 zł /szt to tylko proszenie się o wypadek
  • Odpowiedz
powinno sie szkalowac caloroczne, a przynajmniej pisac o ich wadach, bo na wykopie pisze sie o nich jak o jakims oszukaniu systemu. Opona caloroczna to np. 20% dluzsza droga hamowania zima


@dirtydenier: Ale wiesz, że większość tu pisze o topowych, najdroższych oponach całorocznych założonych na kilkuletnie auto, a nie jakiejś Dębicy w Oplu z 2005 roku?

poprostu wspolczesne dobre i drogie opony caloroczne sa slabe w lato, beznadziejne w zimie
  • Odpowiedz
Tak samo jakbyś pracował na stoku narciarskim i mówił wszystkim, że sandały są złe, tylko zimowe lub raki. xD


@Kolarzino: nie pracuje na stoku ale to wlasnie robie, jak czytam tu opinie ze hehe caloroczne spoko na wyjazd raz na jakis czas w gory to zwyczajnie nie moge sie z tym zgodzic xD

Jesteś testerem aut, że jeżdżąc kilka dni autem zwracałeś uwagę na model opon, ale ich nie zapamiętałeś?

Skąd pomysł, że to wina wyłącznie rodzaju opon? Może były słabe lub wyjeżdżone, tak samo, jak mogą być letnie lub zimowe, a może po prostu nie byłeś do tego auta przyzwyczajony i brakowało
  • Odpowiedz
@Iskaryota: gość @Koronanona: ma ciekawe hobby, jak widzi kogoś w rowie, to się zatrzymuje żeby tylko podejść i sprawdzić jakiego typu jest opona ;)) Nie pamięta na czym jeździł, ale wie że było "całoroczne i drogie". Ciekawe tylko jak z takim podejściem rozpoznaje te całoroczne opony, skoro niektóre opony all season wyglądają jak zimówki i mają oznaczenia opon zimowych bo posiadają zimową homologację np. oznaczenie ze szczytem górskim
  • Odpowiedz