Wpis z mikrobloga

Pierwszy prototyp polskiej sieczkarni PFMŻ Z-310, a za kierownicą główny konstruktor, inżynier Zygmunt Frąckowiak we własnej osobie. Co ciekawe możecie dostrzec dużą unifikacje części z Płockim kombajnem Vistula. Nie pozwólmy zapomnieć o naszym ciężkim przemyśle - mieliśmy wspaniałą myśl techniczną, to nie były tylko licencje czy p------i jak niektórzy kłamliwie twierdzą.


Już w najbliższą sobotę na kanale Matheo780 pierwsza z dwóch części historii Poznańskiej Fabryki Maszyn Żniwnych i jej wyjątkowych maszyn

#motoryzacja #polska #rolnictwo #traktorboners #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #historia
Matheo780 - Pierwszy prototyp polskiej sieczkarni PFMŻ Z-310, a za kierownicą główny ...

źródło: comment_1645025925ESs09OmqmanwDDWCF7rwT2.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Matheo780: ale rozgranicz przemysł motoryzacyjny od przemysłu maszynowego/agrotechnicznego, w samochodach osobowych to była padaka, na maszynach rolniczych się nie znam, nasze samochody ciężarowe (star, jelcz) dawały radę gdzieś do lat 80'.
  • Odpowiedz
@Matheo780: były jak najbardziej dobre, natomiast nawet w bloku wschodnim taka Tatra ze swoimi konstrukcjami nas wciągała nosem, chociażby w obszarze konstrukcji napędów 4x4 i więcej.
  • Odpowiedz
@mokry: i to jest właśnie coś czego nie rozumie dużo osób: nie musisz być najlepszy aby z sukcesem sprzedawać swój produkt. Rolę gra też cena a w zasadzie jej stosunek do jakości. Czemu ludzie kupują Dacie albo Skodę? Przecież BMW, Mercedes i Audi wciąga je nosem swoimi nowoczesnymi technologiami czy jakością wykonania?( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz