Wpis z mikrobloga

#programowanie #cpp #naukaprogramowania #linux chcę skompilować program na windows, ale mingw mi nie widzi biblioteki SDL2

dostaję taki błąd:

redve@redvehost~/Programs/C++/game% make

x8664-w64-mingw32-g++ -o Game.exe -Wall -Wextra -pedantic -O2 -march=native -pipe -std=c++17 -lSDL2 bin/main.o bin/Engine.o bin/Block.o bin/GlobalFuncAndTests.o

/usr/lib/gcc/x86
64-w64-mingw32/11.2.0/../../../../x86_64-w64-mingw32/bin/ld: cannot find -lSDL2

collect2: error: ld returned 1 exit status

make: *** [Makefile:8: Game] Error 1

tutaj drzewko projektu:
|-- Game
|-- Makefile
|-- bin
| |-- Block.o
| |-- Engine.o
| |-- GlobalFuncAndTests.o
| -- main.o
|-- lib
| |-- SDL2
|
-- glm
-- src
|-- Block
|-- Engine
|-- GlobalFuncAndTests
-- main.cpp

jakby ktoś pytał: ten sam błąd jest kiedy kompiluje z i686-w64-mingw32-g++
nie chcę używać cmake, chcę tylko skompilować na windowsa
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@RedveKoronny: no a wiesz gdzie masz tą bilbioteke? to dodaj jej ściezke do enva

export LD_LIBRARY_PATH="$LD_LIBRARY_PATH:/usr/lib/xxxx/"
poza tym w parametrze podajesz -lSDL2 a nie powinno być czasem -llib/SDL2
  • Odpowiedz