Wpis z mikrobloga

Cześć wszystkim #japonkagotuje

Przedświąteczna atmosfera chyba udziela się Ayako. W dzisiejszym odcinku mamy przepis na ciasto - Świąteczny piernik z polewą czekoladową i powidłami śliwkowymi.

Przepis pochodzi z mojego domu rodzinnego i nie wiem jak Wam, ale mi on zawsze smakował :D Nie znam się na wypieku ciast i ciężko mi powiedzieć czy jest on w jakiś sposób specjalny, dlatego zachęcam do dyskusji, jak się u Was piecze domowe ciasta piernikowe?

Porady od Ayako:
- W procesie mieszania bezy z ciastem, należy dobrze (równomiernie) wymieszać, szczególnie na początku.
Ponieważ mieszanie z twardszym i bardziej miękkim materiałem jest trudne do wymieszania równomiernie.
Jeśli nie wymieszasz wystarczająco dobrze na początku, grudki będą istniały w cieście, także będą przeszkadzać w równomiernym wzroście.
- Metoda robienia ganache czekoladowego. Należy wymieszać roztopioną, cieplejszą czekoladę z odrobiną zimnej, świeżej śmietany (podzielić śmietanę na 5-6 razy do dodania) i za każdym razem całkowicie wymieszać.
Ponieważ ganache czekoladowe łatwiej się w ten sposób emulguje.
Mieszanie sprawia, że cząsteczki czekolady stają się mniejsze i sprzyja emulgowaniu. Jeśli śmietana zostanie dodana bez wystarczającego mieszania, wiązania molekularne zostaną osłabione, dlatego ważne jest, aby równomiernie mieszać za każdym razem, gdy dodawana jest śmietana.

Zapraszam do oglądania!

#pieczzwykopem #bojowkapiekarska #gotujzwykopem #japonia #zainteresowania #japonkagotuje #ciekawostki #gotowanie #piernik #bozenarodzenie #swieta #polskiedomy
sommerfeld - Cześć wszystkim #japonkagotuje

Przedświąteczna atmosfera chyba udziel...
  • 26
  • Odpowiedz
@tomjar: o mam Pana jak na widelcu, używam tego samego avataru od 8 lat i 4 miesięcy, znacznie dłużej niż posiada Pan tu konto, proszę powiedzieć od kiedy jest on używany przez Pana w celu ustalenia kwoty pozwu ( ͡° ͜ʖ ͡°) a mądrzejsze było o tym nie wspominać ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@sommerfeld: