Wpis z mikrobloga

Mirki, od trzech lat jestem posiadaczem Audi A4 B5, od samego zdania prawka towarzyszy mi ten samochód i jak na pierwsze auto, które służyło do tego żeby nauczyć się jazdy i żadna rysa na nim nie bolała było w sam raz. Zrobiłem nim 80 tys kilometrów i bardzo rzadko mnie zawiodło, jednakże eksploatacja daje się we znaki i auto wymaga dużego doinwestowania. Wszystko przez jebiący się LPG który regulowany był już dwa razy i cały czas mu coś dolega, sondę lambda i układ zapłonowy w zasadzie od kilku miesięcy nie jeżdżę na gazie albo jeżdżę dopiero gdy złapie 90 stopni na blacie, bo wcześniej przerywa jak #!$%@?.
W zwiazku z tym, że ceny LPG są jakie są, a benzyny ten samochód pali 8-10 litrów przy normalnej jeździe (silnik 1.8q 125km) to wydatki na dojazdy do pracy (15km autostradą i 5 km przez miasto) oraz raz w tygodniu (140 km w obie strony) wzrosły dwukrotnie i zastanawiam się nad zmianą na diesla. Bardzo bym prosił o jakieś porady, jakie auto do 12-14k w sedanie i dieslu byłoby najrozsądniejsze i ekonomiczne, w środku nie musi być jakoś bogato wyposażone, ale też żeby nie miało korbotronika. Nie zwracam uwagi na to czym kto jeździ i też nie oczekuję tego od innych wobec mnie, więc dla mnie wyżej wymieniony zakres budżetowy wystarcza do przejazdu z punktu A do punktu B.

Zastanawiam się nad A4 B7 (1.9 albo 2.0), VW Jettą (1.9), Oplem Vectrą C (1.9) albo Alfą Romeo 159 (1.9) ewentualnie jakaś Skoda.

Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś propozycje lub miał styczność z powyżej wymienionymi samochodami to mógłby napisać parę słów.

#samochody #motoryzacja #pytanie #kiciochpyta #audi #skoda #volkswagen #opel
  • 13
@AyDeeKay jak na dojazdy do pracy to moze zamiast Vectry wziąłbym astrę z tym samym silnikiem. Lżejsza a też nie jest mała w środku. Do puli dodałbym peugeota jakiegokolwiek z 1.6 HDi 308 np.

Pamiętaj że kupno używanego diesla też może narobić problemów dlatego sprawdź porządnie. (W zasadzie jak każdego auta)
Może jeszcze Corolla 1.4D?

Żadnych z powyższych nie miałem. Sam jezdziłem S80 2.5Tdi i paliło z 6l super auto. 100k km
@AyDeeKay: nie wiem, czy taka zmiana wyjdzie ci na dobre...

10l LPG to przecież mniej więcej to samo kosztowo co 6l ropy, a takimi autami na bank nie zejdziesz niżej. Dodatkowo dochodzą ci drogie w naprawach elementy diesla (koła dwumasowe, turbiny, wtryski itp), a tak stare diesle raczej nie będą bezobsługowe ¯\_(ツ)_/¯

Jak i tak chcesz zmieniać auto, to szedłbym mimo wszystko w coś z LPG, ewentualnie czystą benzynę i znalazł
@v-tec LPG wtrysk, filtry zmieniane, olej co 15k km, nowy termostat z płynem chłodniczym, cewka zapłonowa, przepływomierz, odma, sonda lambda, klocki tarcze to wiadomo, kable zapłonowe, świece, regenerowany rozrusznik
@AyDeeKay: po raz kolejny - rób B5. W dieslu musisz liczyć się z tym że jak kupisz używkę to trzeba będzie zrobić pakiet startowy który potrafi być dość drogi. Poza tym używane auto to zawsze loteria - nigdy nie wiesz co się z nim działo w przeszłości, czasami wychodzą różne kwiatki
@AyDeeKay Jeśli koniecznie chcesz diesla to może Seat Toledo 1.9 110 na pompie. Kupisz za połowę tej kwoty. Wielu znajomych takie ma, śmieszne spalanie na trasie do 5l, a często około 4.