Wpis z mikrobloga

czy pojawiły się jakieś informacje czemu #cyberpunk2077 wyszedł w takim stanie technicznym?

nie interesują mnie rzeczy typu "a no X nie działa, zły cedep a komunikowali coś innego" bo to tylko domysły,
a raczej czemu tak się stało? odszedł/wywalili jakiegoś kluczowego programistę/zespół? złe planowanie i chaos? sami nie ogarniali technologicznie tego nad czym pracowali?

#programowanie #programista15k #gry #gamedev
  • 30
  • Odpowiedz
@pan_warell jeez, dokładnie to miałem w głowie xD

artykuł o którym @Prokrastyn mówi: https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-16/cyberpunk-2077-what-caused-the-video-game-s-disastrous-rollout

czyli jeśli wierzyć artykułowi to firma jest spalona, do następnej produkcji będą musieli zatrudniać nowych, niesprawdzonych ludzi + zła opinia wśród programistów sprawi że pewnie nikt tam nie będzie chciał pracować za standardowy hajs
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 41
@tlaziuk: nie ma jednego powodu, nałożyło się mnóstwo czynnikow:

- odejścia doświadczonych pracowników po kazdej premierze gry
- brak dokladnej dokumentacji silnika
- chaos organizacyjny
-
  • Odpowiedz
ja bym powiedział że aktualnie gry są na tyle skomplikowane, że każda wychodzi niedorobiona. Szczególnie to widać w mmo, gdzie bugi kompletnie potrafią rozwalić gierkę (new world chociażby)

Myślę, że bardzo mały nacisk kładzie się na dobrych testerów, którzy wyłapali by te błędy.
  • Odpowiedz
@Blomex: od ładnych kilku lat testerami są gracze. Są gry gdzie rażące błędy nie są usuwane przez 8 - 10 lat ( daleko nie szukać GTA 4 i GTA 5 ). Projekty coraz większe, oczekiwania coraz większe, sprzęt graczy coraz bardziej się starzeje ( ale jak to na PS4 z 2013 w 2022 roku gra mi nie pójdzie w 4k60 ? ), terminy gonią. Bywa też tak że gry w
  • Odpowiedz
@tlaziuk: jest teoria, która pojawiła się dość wcześnie po premierze, potem już nie śledziłem czy wyszły jakieś informacje obalające. Chyba w recenzji arhn.eu te "śledztwo" było.

Pierwszym reżyserem gry był Sebastian Stępień, jeszcze w czasie gdy robiono Wiedźmina 3 i Krew i Wino. Cyberpunk był wtedy w fazie preprodukcji, tzn. siedziała grupa designerów i artystów i wymyślali czym właściwie gra ma być. Potem skończono Wiedźmina i gra weszła we właściwą
  • Odpowiedz
  • 1
@tlaziuk Bo ktoś w 2018 roku podjął decyzję o poprawie grafiki (popatrzcie na materiały z 2018 grafika jest dużo slabsza) a zabrakło odwagi aby anulować na stara generację. I próbowali to zmusić do działania na starych konsolach i efekt jest każdy widzi.
  • Odpowiedz
  • 4
@Odkamieniacz: To nie jest do konca prawda. W wersji na PC tez bylo mase bugow i niedorobek. Poza tym rozmawiamy o stanie gry sprzed roku a nie aktualnie.


@vorio Były ale nie były kluczowe. Głównie jeden typ błędy - kolizja obiektów (Imho coś z silnikiem). A grałem w grę od premiery na PC.
  • Odpowiedz
- niesłuchanie opinii szeregowych pracowników


@pablo397: To jest #!$%@? rak wielu firm. Zatrudniają sobie ekspertów, a potem wszystkie decyzje podejmują nad ich głowami. To po #!$%@? im eksperci? Trzeba było wziąć studenciaków za pół ceny, przynajmniej by się nie irytowali jak robią coś z czym się totalnie nie zgadzają, bo po prostu nie mieliby doświadczenia, żeby wyrobić sobie zdanie :P.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Blomex: żeby projekty typu cyberpunk zrobić w formie biznesowej to produkcja trwała by 2x dłużej, zespół przynajmniej 2x większy a cena ok 2tys zł za kopię.

Zauważyć trzeba że w tego typu grę grasz i potem wyrzucasz, to nie jest oprogramowanie które działa kilka lat lub nawet 20 i wspierasz je i dostajesz za to kasę. W licencji masz napisane że dostajesz takie jakie jest i spadaj jak coś nie
  • Odpowiedz
  • 0
@tlaziuk: nie ma jednego powodu, nałożyło się mnóstwo czynnikow:


- odejścia doświadczonych pracowników po kazdej premierze gry
- brak dokladnej dokumentacji silnika
- chaos organizacyjny
-
  • Odpowiedz
@Yahoo_ To jest #!$%@? rak wielu firm. Zatrudniają sobie ekspertów, a potem wszystkie decyzje podejmują nad ich głowami. To po #!$%@? im eksperci? Trzeba było wziąć studenciaków za pół ceny, przynajmniej by się nie irytowali jak robią coś z czym się totalnie nie zgadzają, bo po prostu nie mieliby doświadczenia, żeby wyrobić sobie zdanie :P.


ojj tak, +1 byczq
  • Odpowiedz
@tlaziuk: covid też nie pomógł. Deweloperzy nie mieli dostępu do Devkitów konsol w domui na pewno organizacja pracy była utrudniona. Gdyby nie covid, to pewnie ta gra działałaby lepiej przy premierze, ale niekoniecznie dobrze xD
  • Odpowiedz