Wpis z mikrobloga

Ciut głupie pytanie, ale jestem dość zielony i dopiero się uczę i wchodzę w ten cały naukowy świat zza kulis. To będzie moja pierwsza samodzielna publikacja.
Jak się wybiera czasopisma do publikacji? Mam teraz jeden temat na tapecie, ale nie bardzo wiem komu i dlaczego go podesłać. Czasopism jest od #!$%@?, co najlepsze widzę że sporo autorów wali artykuły każdy do innego czasopisma. A jeszcze te rankingi, impact factor, kwestia czy płatne czy nie no i czy wgl to przejdzie.
Jak to ugryźć?
#doktorat #nauka #publikacjenaukowe #studbaza
  • 8
  • Odpowiedz
@ruda_stuleja Na początku takie rzeczy się ustala z promotorem. Później jak już nabierzesz wprawy to sam będziesz mógł proponować. Ludzie, którzy długo siedzą w branży czasami dostają jakieś zniżki na publikacje albo zaproszenia do specjalnego numeru, więc czasami warto z tego skorzystać.
  • Odpowiedz
@Catttana: W sumie sytuacja trochę pogmatwana jest. Ta publikacja będzie za inżynierkę różowej. Ona do roboty chodzi, czasu i głowy nie ma, a ja robię doktorat (z innej dziedziny co prawda) i każdy punkt się przyda. Jej promotor siedzi cicho i pado, że mamy to sami ogarnąć, on będzie sprawdzał tekst i potem resztę.

Wczoraj gadałem ze swoim promotorem z doktoratu to mnie zachęcał, żebym się tym też sam zajął, przy
  • Odpowiedz
@ruda_stuleja 3000 IF? Tak wysokich chyba nie ma. Normalnie czasopismo wybiera się właśnie w ten sposób, że patrzysz gdzie opublikowano ostatnio artykuły o podobnych rzeczach, potem wchodzisz na stronę czasopisma i tam zawsze są opisane wymagania odnośnie tematu i tego jak artykuł ma wyglądać. Oprócz tego sprawdź sobie ministerialną listę publikacji. Tam każde czasopismo ma podaną punktację i wybierz taką, która ma minimum 100 pkt. Na koniec możesz sprawdzić statystyki czasopisma na
  • Odpowiedz
Tylko impact factor ponad 3 tysiące