Wpis z mikrobloga

Steamowe indyki: chętnie skonsultowałbym z Wami jeden poważny minus, który widzę przy wrzucaniu swojej gry PC na Kickstartera (oferowanie klucza gry jako nagrody).

Oprócz oczywistych plusów jak pewien boost zasięgowy (część osób bez Kickstartera nigdy nie dowiedziałoby się o grze) + dodatkowe środki na rozwój gry - widzę tu następujący minus:

➡️ najwierniejsza grupa fanów gry kupi grę na Kickstarterze i otrzyma później wygenerowany klucz -> z tego co mi wiadomo (może się mylę? Proszę mnie poprawić w razie czego) Steam przykłada mniejszą wartość do recenzji wystawionych od osób z takim kluczem (czyli nie przekładają się tak mocno na dodatkowy zasięg wewnątrz platformy). Nie są tak samo "legitne" jak recenzje od osoby, która w tradycyjny sposób kupiła grę na Steam.

Czyli w taki sposób możemy potencjalnie sabotować swój boost zasięgowy na Steam z grupy najwierniejszych fanów projektu. Mozolnie tych pierwszych fanów grindowaliśmy przez wiele miesięcy, a ostatecznie jeśli otrzymają oni grę przez klucz (np. ze wspomnianego Kickstartera), to recenzje przez nich wystawione będą mniej warte?

Chętnie poznam Wasze opnie na ten temat (może ktoś z większym doświadczeniem skoryguje to co piszę). Po prostu nie kojarzę, by ktoś wcześniej podobny temat poruszał.

Przemyślenia są na podstawie informacji o "legitności" recenzji Steamowych z tego tweeta:
https://twitter.com/zaffre_sheep/status/1452262890170458121

#gamedev #gry #steam #indiegamedev #kickstarter #crowdfunding
Pobierz
źródło: comment_1635156182glZLUP5qU3aZTjgDu6Y04T.jpg
  • 3
@JavaDevMatt: Chyba chcą uniknąć sytuacji gdzie DEV rozdaje klucze jak leci byle tworzyć ruch w recenzjach i stąd informacja o metodzie pozyskania klucza. Kickstarter to ten minus że potrzebujesz pieniędzy i coś musisz dać ludziom w zamian. Wg mnie lepszą opcją jest robienie Early Accesu w przypadku indyków. Moja jedna z ulubionych gier Battle Brothers tak właśnie była prowadzona i jest odpowiednio rozreklamowana. Early acces wymusza na ludziach którym zależy na