Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 2570
@tusk:
I bardzo dobrze, mowa jest o osiedlowych uliczkach.

Przejścia nie są potrzebne na ulicach o małej prędkości. Ich nadużywanie powoduje deprecjację przejść, bo ludzie i tak przez małe ulice przechodzą tam, gdzie im wygodniej łamiąc przy tym przepisy.

To co jest ważne to zadbać o zmniejszenie prędkości, to bardziej podnosi bezpieczeństwo.
Samochodoza lvl hard


@tusk: w takich miejscach jak na zdjęciu jest to działanie dla WSPÓLNEGO dobra pieszych i kierowców.

Po pierwsze brak przejścia zobowiązuje pieszych do uważania na auta - czyli wymaga ostrożności.
Po drugie brak przejść daje kierowcom do zrozumienia że trzeba uważać - i tutaj potępiam kasowanie przejść dla pieszych bez stawiania spowalniaczy dla aut - delikatne progi zwalniające powinny tam być.
Po trzecie brak przejść kasuje sytuację gdy
@ATAT-2:

To rzadki tok postępowania, przejść raczej robi się więcej, niż je likwiduje. Ale policja, po wysłuchaniu moich argumentów zgodziła się ze mną. Tam są osiedlowe wąskie uliczki, mały ruch samochodów, te przejścia były donikąd - podkreśla samorządowiec.

Burmistrz dodaje, że zostawił mieszkańcom trzy przejścia w rejonie przedszkola oraz przystanków autobusowych.


Jak to jest osiedlowa uliczka o małym ruchu.

@N331:

A na osiedlu 20 km/h to się nie jeździ

Po
@tusk: Jeżeli droga osiedlowa oznaczona jest znakiem strefy zamieszkania, to ma to sens, jeżeli nie to tylko czekać na wypadek z pieszym i lokalne media rzucą się na tego pana

Strefa zamieszkania

O wjeździe do strefy zamieszkania informuje znak D-40 (o wymiarach: 600 mm wysokości i 900 mm długości podstawy). Stosuje się go w celu oznakowania ustalonej strefy, w której obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego. W strefie zamieszkania piesi mają pierwszeństwo