Wpis z mikrobloga

Pytanko, czy hybryda jest dla każdego? (hybryda czy benzyna?) Od paru tygodni przeglądam oferty samochodów, uparłem się na automat i...hybrydę. Tylko tak sobie przekalkulowałem:

w ostatnim roku przejechałem 6837 km, co daje 569,75 km miesięcznie. Jeśli kupię nowy samochód to myślę, że przebieg będzie koło 10-12 tys km / rok. Mieszkam w mieście (Kraków) i tutaj głównie się poruszam, ale czasami jeżdżę gdzieś na jakieś wycieczki w trasy, raz na 2 tygodnie, do rodziny etc.

Mój styl jazdy jest dynamiczny, na światłach od razu ruszam, często przyspieszam, żeby zdążyć przed żółtym/czerwonym.

Czy jest sens dopłacać kilkanaście tysięcy do hybrydy? Po ilu latach mi się to zwróci? Auto zamierzam użytkować koło 8-9 lat (leasing/nowy ład etc).

Mój budżet to maks 120-130 tys, ale może być taniej. W tej cenie jest np. corolla lub c-hr 2.0 hybrid, ale obawiam się, że wyciszenie może być punktem nie do przejścia (idę na jazdę testową). Taniej jest chyba jakaś skoda niehybrid.

Generalnie szukam jakiegoś suva, choć nie musi być duży (crossover) jestem póki co singlem, więc kiedy tam jakaś większa rodzinka xD Zależy mi na min 140 koni, dobre przyspieszenie 7-9 s, dobre wyciszenie, wygodne regulowane siedzenie, apple car play i tempomat w mieście/w korku. Coś polecicie? A czy coś tam sprawia wrażenie plastiku to w dupie mam w sumie. Chyba, że trzeszczy xD A no i diesel odpada.

Przesiadam się z Renault Megane z 2004, diesel, 85 koni chyba xD Jak na zdjęciu.

#leasing #samochody #motoryzacja #toyota #skoda #wolksvagen #mazda #hyundai
nick230 - Pytanko, czy hybryda jest dla każdego? (hybryda czy benzyna?) Od paru tygod...

źródło: comment_1631062369bTiT0akQljOXMQaaaEYzoo.jpg

Pobierz
  • 80
  • Odpowiedz
@cwlmod: Może i popełnił gość sporo błędów, ale kto ich nie popełnia?
A biorąc pod uwage obecną sytuację na rynku, tzn. samochód po roku od wyjazdu z salonu będzie warty niewiele mniej niż dniu zakupu (Mała podaż nowych, drożejące spalinówki itp) nie opłaca się spłacać 50% Wartości auta żeby po 3 latach to tak po prostu oddać.
  • Odpowiedz
@kowal258: A jaka masz gwarancję, że za 3 lata sytuacja nie wróci do normy? Ogólnie masz rację, że teraz trzeba się mocno zastanowić jakie finansowanie wybrać.

Może i popełnił gość sporo błędów, ale kto ich nie popełnia?

Lubie go ale on zachował się jak debil. NIKT, powtarzam, NIKT nie oddaje auta wcześniej tylko robi cesję. Bank zrobił taki błąd, że nierzetelnie podszedł do sprawy. Tyle że to normalne że bank miał
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bigger: @cwlmod: jak pałujesz ciągle że wchodzi na wysokie obroty to nie umiesz jeździć, cvt jest teoretycznie najlepszym typem skrzyni bo jesteś w stanie osiągnąć zawsze idealnie optymalne przełożenie, także nie trzeba zawsze walić w podłogę gazu żeby sensownie jeździć

  • Odpowiedz
@nick230: Fakt faktem, hybryda w mieście ma super dynamikę przy ruszaniu. Ten stary pankowy yaris hybrid jest ogólnie gówniany ale w mieście jest całkiem zwinne. Tylko że w trasie vmax to 160km/h przy mega hałasie.
  • Odpowiedz
@gnt_1: Przecież w cvt nie trzeba pałować, żeby auto wchodzi na średnie obroty silnika czyli 3,5-4k, a nie zmieniać biegi między 1,5-3k. Nie jeździłem autem z dużym silnikiem i cvt. Tak czy siak jednostajność tego hałasu mnie odstrasza.
  • Odpowiedz
@nick230 przejedź się, zobaczysz. Mam Rav4 hybrid. Idę w wrześniu z nią na wyciszanie, jak nie będzie lepiej to będę cesjował. Autko bardzo fajne, pali 5 litrów w mieście, zbiera się bardzo dobrze, fajnie trzyma się drogi jak na takiego kloca. Jedyne co to wyciszenie tragedia i w niższych wersjach sprawdź czy fotele są dla ciebie wygodne. Tego wycia jak w starszych hybrydach już nie ma a jazda jest bardzo płynna w
  • Odpowiedz
  • 2
@nick230 Jeździłem chr 180 KM i poziom multimediów to żart jak na 2021 rok. Miało dodatkowe nagłośnienie jbl, które było na poziomie seryjnego w tipo...

A 180 km powoduje odczucia jakby auto miało 150 KM albo mniej.
  • Odpowiedz
@nick230: Właśnie szukam auta o dokładnie takich parametrach (też przesiadam się z megane ;)) i po przejechaniu się po wszystkich salonach padło na corollę. Wiesz dlaczego? Bo jest.

Przy innych markach czas oczekiwania to "conajmniej rok albo dłużej. Właściwie to nie wiemy bo produkcja stoi. Można wybrać coś co stoi na parkingu" - na parkingu stoją 3 samochody testowe ¯\_(ツ)_/¯. Najgorzej sytuacja wyglądała w fordzie bo tam nawet nie przyjmują zamówień.
  • Odpowiedz
@nick230: Pomyśl może o samej benzynie, najwyżej kiedyś gaz włożysz jeśli stwierdzisz, że potrzebujesz. Przy takim przebiegu różnica w spalaniu między prostą benzyną, a hybrydą może się nie zwrócić, do tego tańszy serwis, no i może coś fajniejszego kupisz.
  • Odpowiedz
@nick230 aha jeszcze dodam, że też się bałam tego hałasu jednostajnego cvt. Dali mi do przejechania się chr-ke bo corolli testowej nie mieli. Podczas jazdy w ogóle zapomniałam, że mnie to martwiło. Jakoś szczególnie się nie przysłuchiwałam (bo jak mówię- zapomniałam xD) ale nic tam nie przeszkadzało.

Nie napisałeś czy jesteś umówiony na jazdę corollą czy chr, ale jeśli corollą 2.0 to dasz znać w jakim mieście mają? Szukam właśnie, żeby się
  • Odpowiedz
@gnt_1: Kto ci powiedział,ze nie umiem? Napisałem mu tylko,żeby się przejechał hybrydą z CVT a potem możemy gadać a ty jakieś teorie z dupy wysnuwasz.
  • Odpowiedz
@nick230: Zgadzam się z @litosciwy: Zrób megankę lub zmień auto na coś lepszego lub po prostu innego dla odmiany a resztę kasy przeznacz na coś innego.

6k km przebiegu rocznie to naprawdę mało. Jeśli chcesz robić trasy wakacyjne po europie to kup diesla lub zwykła benzynę bo hybryda nie nadaje się w długie trasy. Jeśli nie zamierzasz to wydasz niepotrzebnie hajs na auto.

Ewentualnie polecam jakiegoś hot hatcha do zabawy
  • Odpowiedz
@gnt_1: Jest świetna, ale nie dla każdego. Komuś kto przesiada się ze zwykłej skrzyni może zaskoczyć „wycie” i brak zmiany biegów.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@nick230: jak hybryda to tylko plug-in. Chyba, że mieszkasz w bloku i nie masz jak podpiąć się do gniazdka. Wtedy masz dobrą dynamikę elektryka i te 40 km po mieście zrobisz nie wydając na benzynę. Jak nie masz się gdzie podpiąć to zwykła benzyna jest lepszym wyborem. Różnicę w cenie możesz wydać na lepsze wyposażenie. Zakup i wydatki samochodu nigdy się nie zwrócą.
  • Odpowiedz
Przy takim stylu jazdy i poruszaniu się głównie w dużym mieście hybryda to idealne auto. Hybrydy lubią przyspieszać i zwalniać, przypuszczam że w mieście osiągniesz spalanie takie jak deklaruje producent.
  • Odpowiedz