Wpis z mikrobloga

Wchodzę niedługo w posiadanie nieruchomości i chcę trochę smart home sobie zrobić.
Tylko nie jestem pewien czy sam to ogarnę.
Chcę to mieć na otwartym oprogramowaniu, swój serwer itd.

Pracuję jako programista, także wydaję mi się, że nie będę mieć problemów z ogarnięciem komunikacji i spięcie softwarowe wszystkiego razem. Bardziej obawiam się stricte elektrycznych rzeczy, że coś z kabelkami pomylę xD. Nigdy elektryki zbytnio nie ogarniałem.

Dam radę w miesiąc/dwa ogarnąć samemu jakiś projekt?
Myślę nad ogrzewaniem, bramą, roletami/markizami, światłem.

Dajcie namiary na jakieś podstawowe materiały.

Zwave czy zigbee? Dzięki

#homeassistant #smarthome #inteligentnydom
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@budyn: Zigbee. ja korzystalem z poradnikow na HejDom, aczkolwiek opinie sa rozne. Mi sporo pomogly. Bedzie troche zabawy, HA to nie jest plug & play. O elektryce jakies pojecie trzeba miec zeby podlaczyc sensownei jakies urzadzenia wiec tutaj mozesz miec bloker.
  • Odpowiedz
@budyn: zigbee tańszy od czego? Zwave? Zarówno Zigbee jak i Zwave się świetnie nadaja i oba systemy mają urządzenia które nie mają odpowiednika w drugim.
  • Odpowiedz
Dlaczego zigbee? Coś oprócz tego, że jest tańszy?

@budyn: Głównie tak, zigbee są często dużo tańsze przy nie gorszej funkcjonalności. Z-Wave głównie punktuje interoperacyjnością bo producenci urządzeń Zigbee lubią się zamykać w swoich ekosystemach ale HA z Conbee i Z2M w olbrzymim stopniu rozwiązuje ten problem.
  • Odpowiedz
@budyn: Po pierwsze, tam gdzie możesz to kabel. Bezprzewodowe tylko tam gdzie nie ma wyjścia. Wifi na bateriach pójdzie tylko na chwilę. Zigbee i zwave powinno z baterii pożyć dwa lata ale zapomnij w takim przypadku o ciągłym odczycie. Dane są wysyłane jak zmieni się stan. W większości przypadków to wystarcza. Minus, np. masz czujnik zalania, o którym zapominasz, bo nic się nie dzieje przez długi czas. Siada bateria i
  • Odpowiedz