Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Czeski-: część ma możliwość podkręcenia osiągów odpowiednim softem ¯\_(ツ)_/¯
Rzeczywiście teraz patrzę że są hulajnogi wyciągające 40+
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@vomalio: też prawda, ale niewiele. Głównie jakieś gównosiajomi, które dostaną dodatkowe 5km/h i tyle


40+

ehe xD

@Czeski-:

20 maja 2021 roku weszła w życie nowelizacja ustawy Prawo o ruchu drogowym, wprowadzająca przepisy dotyczące hulajnóg elektrycznych.

Poruszanie się hulajnogą elektryczną z prędkością powyżej 20km/h jest już nielegalne.
@sidhellfire: chyba nie myślisz, że ktokolwiek z mocniejszą hulajką/kołem tego przestrzega, prawda? Nie da się tego udowodnić dysponując obecnie homologowanym sprzętem do pomiarów. Nawet gdybyś kogoś jakoś złapali (nie wiem, wywaliłby się podczas pościgu czy coś) po prostu nie będzie na to dowodów.
Jedyne mandaty, jakie ktokolwiek dostał do tej pory były za jazdę po ulicy bez ograniczenia do 30km\h.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Czeski-: po pierwsze co to za argument, że jak nie ma sprzętu do łapania wykroczeń, to przepis nie obowiązuje?
Po drugie biegły sądowy może na podstawie nagrania wideo określić precyzyjnie prędkość.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Czeski-: no jak ktoś kupuje hulajnogę z taką mocą, aby #!$%@?ć wśród pieszych to jest #!$%@?. Tak samo nie każdy facet z autem 300+ KM łamie przepisy drogowe - tylko zjeby.
Nie oznacza to, że przepis jest martwy, tylko że na takie e-hulajki wsiada często dzicz i można się tylko cieszyć, że stopniowo podejmowane są kroki w celu ukrócenia takiej patologii. To względnie świeży przepis, więc jeżeli nie przebije się do
@sidhellfire:
ale właśnie to oznacza, jest kompletnie martwy. Nie da się komfortowo jechać wolno hulajką.

aby #!$%@?ć wśród pieszych

Informuję, że nikt nie kupuje hulajki z taką mocą, by #!$%@?ć wśród pieszych.

rząd sięgnie po bardziej drastyczne środki

Kupi homologowane urządzenia zdolne mierzyć prędkość takich pojazdów?

jeżeli nie przebije się do świadomości

przebił się, jest ignorowany.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Czeski- :

ale właśnie to oznacza, jest kompletnie martwy. Nie da się komfortowo jechać wolno hulajką.

Że co #!$%@? xD? Nie da to się komfortowo hamować rozpędzoną hulajką. Wolno jechać? Jak najbardziej.

Chętnie poczytam dlaczego się nie da powoli, bo brzmi jak kopalnia beki

aby #!$%@?ć wśród pieszych

Informuję, że nikt nie kupuje hulajki z taką mocą, by #!$%@?ć wśród pieszych.

A, czyli mówimy o nieistniejącym problemie. Jaka ulga.


rząd sięgnie po
@sidhellfire: oczywiście, że się da. W dodatku ma krótszą drogę hamowania niż rower, z racji dodatkowych hamulców w silnikach.

Chętnie poczytam

lepiej pojeździj, tylko nie jakimś złomem z wypożyczalni.

Życzę im powodzenia, zwłaszcza z gonieniem hulajki jadącej 70km/h.

skoro Ty tak twierdzisz to na pewno tak jest

Nie. Mówię, ponieważ tak dokładnie jest. Może najpierw zbadaj temat, nie wiem, pogadaj z kimś kto jeździ. Nikt nigdy się nie przejął ograniczeniem prędkości
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Czeski-: rozkład masy nie pozwala na efektywniejsze hamowanie niż w rowerze. Ryzyko przelecenia przez kierownicę jest wielokrotnie większe, a w dodatku właściwości terenowe są marne, więc można się #!$%@?ć na ryj nawet na wystającej płycie chodnikowej dzięki małym kółeczkom. Wiesz, że siła hamowania nie zwiększa się przez te "hamujące silniczki", tylko po prostu konieczne jest stosowanie ABS, bo łatwo stracić kontrolę na dohamowaniu?
No ale jeśli jest inaczej, to masz jakieś
@sidhellfire: dawno nie czytałem takich bzdur. Zobacz sobie gdzie hulajnoga ma środek ciężkości, może ma na to wpływ, nie wiem, bateria w podeście, panie teoretyk.

dzięki małym kółeczkom

to zależy, jak są małe to są małe. A jak mają 10-11" to nie są xD

"hamujące silniczki"

xD

konieczne jest stosowanie ABS,

xDDDD

Hulajkę dotknąłeś może raz i to jakiegoś Bolta albo Xiaomi. Gadasz bzdury aż boli.
chyba nie myślisz, że ktokolwiek z mocniejszą hulajką/kołem tego przestrzega, prawda? Nie da się tego udowodnić dysponując obecnie homologowanym sprzętem do pomiarów. Nawet gdybyś kogoś jakoś złapali (nie wiem, wywaliłby się podczas pościgu czy coś) po prostu nie będzie na to dowodów.


@Czeski-: to powodzenia jak się podczas wypadku wjebjesz w jakieś Audi A8 i ubezpieczyciel powoła biegłego, który stwierdzi że Elo płać hajs boś #!$%@?ł 35km/h¯\_(ツ)_/¯
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Czeski-: umiejscowienie baterii ma znikome znaczenie dla środka ciężkości bo nie liczysz masy układu z kierującym 60-90kg. W momencie hamowania wypadkowy wektor nie opiera się na wysuniętym przednim kole jak w rowerze, tylko praktycznie 10cm przed przednią stopą stojącego człowieka.

10-11 to też małe kółeczka. Kąt natarcia na przeszkodę rośnie wykładniczo. Nie mniej taka wielkość kółka nie jest też standardem dla hulajnogi.
Troszkę jeździłem na hulajnogach, zarówno wynajmowanych, jak i prywatnych.
@sidhellfire:

Bateria ma absolutnie kluczowe znaczenie dla środka ciężkości. W rowerze środkiem ciężkości jest twoje dupsko, w hulajce z racji baterii ten punkt jest dużo niżej. No chyba, że jesteś 120kg knurem, ale wtedy w ogóle nie powinieneś niczym jeździć.

praktycznie 10cm

zmierzyłem, od stopy (gdy stoję absolutnie na samym przodzie, a tak się nie jeździ ze względu na kierownicę i właśnie środek ciężkości) do punktu styku przedniego koła z podłożem
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Ponieważ bez pędu nie ma równowagi, a koła działają jak żyroskopy.

@Czeski-: to chyba sam powinieneś więcej jeździć, bo ewidentnie nie potrafisz, jeśli równowagi nie potrafisz utrzymać przy niskich predkościach.
Pozostaje Tobie łgać jakie to zajebiste są hulajki i fantazjować o tym jak skutecznie uciekasz przez policją. Zmądrzejesz pewnie dopiero jak #!$%@? się, ale wtedy będzie pewnie za późno.