Wpis z mikrobloga

Jaki kurna związek ma animacja wody z odpaleniem dialogu


@PeplaPL: to są gry komputerowe, tego nie zrozumiesz. Może animacja wody przenikała przez portret rozmówcy, może na czas rozmowy telefonicznej są wstrzymywane różne dynamiczne akcje, żeby nie powodować kolizji fabularne a animacja wody jest w tej puli przez przypadek, może to z czasów projektowania gdy każda mechanika działała oddzielnie aby łatwiej było debugować, może ktoś źle ustawił przecinek, może to agresywana potrzeba
@pablo397: raczej plan był taki, że w trakcie rozmowy gra miała się pauzować (np. żeby nie nakładać dialogów questa z rozmową telefoniczną). Pewnie ktoś pauzował akurat przy zbiorniku wodnym i stwierdził, że dziwnie wygląda ruchoma woda podczas zapauzowanej gry, więc zgłosił buga i dodali pauzę shadera do rozmowy telefonicznej.

Potem ktoś doszedł do wniosku, że mają opanowane i można telefonować razem z chodzeniem. Przywrócili wszystko do ruchu, ale tym razem nikt
@NjeMjetek: ale będąc uczciwym to w porównaniu do CDP to GameFreak to już jest pośmiewisko. Pokemony od samego początku naprawdę niewiele zmieniły się jeżeli chodzi o gameplay, gra fabularnie jest prosta jak konstrukcja cepa (i po prawdzie też jest prawie taka sama jak w poprzednich częściach - o ile nie nawet prostsza) no i graficznie też nie jest jakimś niesamowitym osiągnięciem. I mimo tego stworzyli takiego gniota. CDP po prostu zrobił
błąd na błędzie, błędem pogania. Nie wierzę w to że tą gierke z fazy wcześniejszej niż pre-alpha sprzedawano ludziom...
@pablo397: po kolei:
- jak zaczynasz rozmowę to pojawia się ta postać w rogu. Tak naprawdę to pojawia się cała ale reszta postaci jest zamaskowana transparentną teksturą która jest na całym hud.
- woda w grach to tak naprawdę płaska mesh z shaderem który animuje fale, taki shader ma przeważnie kilka poziomów transparentności
- transparentność w grach ma wiele "layerów" żeby można było ustawić co przenika przez co a co ma