Wpis z mikrobloga

chryste, chodzi mi o to że koła kręcą się z taką prędkością. Załóżmy że samolot jedzie po zwykłym pasie 200 kmh. Potem ktoś go magicznie unosi i w ułamku sekundy stawia na taśmociągu, który kręci się z dokładnie taka prędkością do tyłu. Koła samolotu dalej kręciliby się z taką prędkością, ale samolot stoi w miejscu bo taśmociąg ciągnie go do tyłu z taką samą prędkością z jaka on jedzie do przodu.


@
Samolot "odpycha się" od powietrza, nie od pasa startowego.


@enron: I ta siła którą się odpycha jest w całości równoważona przez taśmociąg ergo samolot stoi w miejscu.

Co z tego że silniki odpychają się od powietrza jak na skrzydła nie działa żadna siła. Taśmociąg musiałby się nagle magicznie zatrzymać, wtedy siła w silnikach, która "odpycha się od powietrza" nie była by już równoważona przez taśmociąg i samolot pojechał by do przodu
oni nie są w stanie zrozumieć różnicy między napędzanymi kołami jak w samochodzie, a napędem samolotu. Może niech wytłumaczą nam w jaki sposób taśmociąg kompensuje ciąg


@svr_: No ja też nie mogę pojąć, jak ktoś może mieć za mało IQ, żeby odróżnić koło napędowe od koła które swobodnie się obraca.

Według nich wózka sklepowego nie da się pchać do przodu, bo podłoga go zatrzymuje.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Benzen: Tak naprawdę to wszystko zależy od oporów toczenia. Przy założeniach zerowych oporów w kołach, nie ma siły rekompensującej, samolot wystartuje, rozrywając już na początku koła w drobny mak od zbyt dużej prędkości obrowej. Natomiast jeśli opory toczenia są znaczne, to siła ciągu ich nie zrównoważy i nawet kółka nie zaczną się kręcić
Siła ciągu nie jest równoważona przez taśmociąg, bo koła się swobodnie obracają.


@skitarii: To co, silniki generują ruch powietrza wokół skrzydeł samolotu który się nie rusza? To po co te silniki i taśmociąg, wystarczy postawić wiatrak przed samolotem i w pewnym momencie on odleci.
To co, silniki generują ruch powietrza wokół skrzydeł samolotu który się nie rusza? To po co te silniki i taśmociąg, wystarczy postawić wiatrak przed samolotem i w pewnym momencie on odleci.


@Greg36: A kto wymyślił debilizm, że samolot się nie rusza? Samolot rusza się do przodu, bo pcha go silnik, po prostu koła szybciej się kręcą, bo taśmociąg jedzie w tył.
Samolot się rusza, bo dają ciąg.


@zarowka12: Ale dalej na skrzydła nie działa siła nośna = nie ma podciśnienia = nie ma wznoszenia, chyba że zakładasz że stojąc w miejscu silniki generują ruch powietrza wokół skrzydeł magicznie na tyle mocny że pozwoli utworzyć wystarczającą siłę nośną. Tylko wtedy po co ten taśmociąg, wystarczy postawić wiatrak przed samolotem i w pewnym momencie on odleci.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MatPL1122: przy założeniu tego zagadnienia to koła osiągną kątową prędkość światła w sekundę i eksplodują. Samolot nie poleci jeśli jego prędkość nie przekroczy wystarczającej by wytworzyć siłę nośną lub ciąg będzie na tyle ogromny by wystartować jak rakieta, bez brania pod uwagę aerodynamiki.
Żaden niewojskowy samolot takiego ciągu nie ma. W założeniu jest samolot odrzutowy, którego śmigło nie wytworzy odpowiedniego przepływu powietrza wokół skrzydeł.
A co do kół - to będą
@enron i co to zmieni? Xdd samolot jedzie 200 kmh, bieżnia kręci się 200 kmh do tyłu, jak #!$%@? samolot może jechać do przodu?


@Lucider5: no normalnie. Samolot to nie samochód. Koła się kręcą sobie a muzom, równie dobrze startobieżnia mogłaby się kręcić 2x szybciej. Nie ma praktycznie żadnego powiązania między ruchem kół a prędkością samolotu.

Pomyśl sobie - masz bieżnię elektryczną rozpędzoną do 20 km/h. W rękach trzymasz resoraka. Kładziesz