Wpis z mikrobloga

Wy chyba nie rozumiecie, co to znaczy zbudowac nowoczesne miasto bez auta!

Z jednej strony boli was, ze nie macie darmowych parkingow w centrum, ze ulice nie maja po 4 pasy w kazda strone i nie mozecie jechac swoimi starymi, nie oszukujmy sie, starymi i niebezpiecznymi autami z drugiej i kolejnej reki, a z drugiej strony drzecie sie, gdy kazda nowa inwestycja w miescie nazywana jest przez was betonowaniem miasta, bo na miejscu skwerku do wysrania waszego kundelka, na miejscu skwerka, gdzie parkowaliscie na rozjezdzonych trawnikach wasze auta i gdzie mogliscie na lawce wypic piwko, powstaje biurowiec.

Denerwuje was, ze w centrum miasta trzeba placic 24/7 stala oplate za parkowanie - 7zl/h, jakby nie bylo was na to stac, przy comiesiecznych kosztach posiadania auta. Po co wy chcecie parkowac w tym centrum na dluzej? Jedziecie tam autem na impreze? Do restauracji? Moze do antrykota, ktory zamawiacie za 80zl zamawiacie szklanek wody lub herbatke? To logiczne, ze pijecie a-----l, winko za 25zl za lampke, wiec wasz placz, ze 7zl/h to duzo, jest smieszny, szczegolnie ze po alhoholu juz do tego auta nie powinniscie wsiadac!

Ale w tym calym parkowaniem nie rozumiecie sensu, ze cena ma powodowac rotacyjnosc samochodow, zeby ludzie mieli szanse na zaparkowanie, a nie objezdzanie przez 30 minut starego miasta w poszukiwaniu cudu, bo kazda dziura jest zapchana gratami, tam, gdzie mozna bylo stac za darmo. Koniec z ta patologia!

Przyjezdzacie autem do centrum, wiecie, ze macie cos zalatwic, szybciutko 1-2h, placicie i uciekacie. Zwalniacie miejsce.

Taki system ma tez zastanowic was, czy nie lepiej zostawic to auto pod domem, skoro szkoda wam za parking tych 7zl/h i nie pojechac tramwajem. Centrum jest swietnie skomunikowane, wiec chyba lepiej kupic ten bilet 15 minutowy za pare zlotych.

Przypominam, ze w centrum sa tez parkingi podziemne.

Czy wy umiecie zyc w duzym miescie ludzie? Czy wy rozumiecie po co powstaja buspasy, po co wydzielana jest strefa platnego parkowania? Dlaczego zweza sie ulice, zamyka przejscia podziemne?

Bardzo wazne, aby zamknac we Wroclawiu tunel kolo Galerii Dominikanskiej, aby zwezic Kazimierza Wielkiego, by uspokoic ruch, posadzic szpaler drzew, aby miasto wrocilo dla pieszych i rowerzystow, aby nie musiec dusic sie w tym smrodzie tych waszych starych diesli z przegladem za flaszke.

Nie buntujcie sie, tylko podporzadkujcie sie poleceniom autorytetow, tu sa prowadzone badania, by podnosic jakosc zycia, by nie musiec juz ocierac sie o samochody, gdy te parkuja na chodnikach, albo nie przepuszczaja na pasach.

Przyszlosc Wroclawia to dobra komunikacja miejska z koleja metropolitalna, auto w odstawce i wiecej aktywnosci fizucznej, bo rosna wam brzucy, jestescie coraz bardziej otluszczeni, schorowani, nie dziwi mnie meski bodyshaming wsrod kobiet, bo prezentujac taka postawe, jak dzisiejsi mezczyzni, to wstyd.

#wroclaw #motoryzacja
J.....s - Wy chyba nie rozumiecie, co to znaczy zbudowac nowoczesne miasto bez auta!
...

źródło: comment_16234022177W2MM8hjCSjK6Osl527gU4.jpg

Pobierz
  • 107
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Jud-Suss: Bardzo dziękuje za ta garść bezwartościowych informacje ale mam to w dupie i do czasu aż autobusem nie dojadę w takim samym czasie lub szybciej jak samochodem to nie zamierzam odstawiać samochodu
  • Odpowiedz
@Jud-Suss: ogólnie to na zachodzie raczej w miastach rezygnuje się z samochodów (głównie właśnie by w korkach nie stać) tyle, że w zamian dostaje się ZAJEBIŚCIE działającą komunikację miejską. Ale to serio zajebiście. Tak jak ktoś wyżej wspomniał. Jedynie metro warszawskie daje radę. Reszta komunikacji w Wawie na tle Polski też jest niczego sobie ale na tle krajów zagranicznych to jeden wielki żart.
I ja z wielką chęcią przesiądę się
  • Odpowiedz
@Jud-Suss ok, to wyobraź sobie, że dzisiaj np. musiałem się przedostać , gajowic na kamiennogórska, potem na Wołodyjowskiego na maslicach, śpiworem na kamiennogórską, na stację Muchobór, znowu Wołodyjowskiego, znowu Muchobór i znowu Wołodyjowskiego, a potem jeszcze powrót na gajowice. Dnia by nie wystarczyło
  • Odpowiedz
@fishery: . Ale to boli januszy, ze musieliby wysiasc ze swojego auta na obrzezu miasta i przesiasc sie do nowego klimatyzowanego autobusu czy tramwaju i w spokoju, czytajac gazete dojechac do scislego centrum,


Tak, nowego i klimatyzowanego autobusu czy tramwaju.
Tak dokładnie.
XDDD
  • Odpowiedz
@Jud-Suss: We Wrocławiu problem jest taki, że komunikacja miejska ledwo zipie, a same drogi to dziura na dziurze, wieczne koleiny i torowiska - i tu w zasadzie nie ma znaczenia czy jedziesz głównymi drogami czy pobocznymi. Sygnalizacja świetlna to też mały koszmarek.

Koniec końców piję do tego, ze cała infrastruktura drogowa stoi okoniem do oczekiwań mieszkańców, a ty skupiasz się na parkingach, które są tylko małym wycinkiem wrocławskiej patologii komunikacyjnej.
  • Odpowiedz
Amerykańskie miasta już kiedyś przerabiały ideę zwiększenia powierzchni dla aut na maksa. Okazało się, że w centrach zajętych przez parkingi i szerokie ulice nie chcą mieszkać ludzie a sklepy plajtują i handel przenosi się na przedmieścia.
  • Odpowiedz
@Jud-Suss p0lskie miasto w pigułce: remonty bez końca, c-----e drogi, komunikacja miejska leży, drogi dla rowerów puste bo źle zrobione i każdy jeździ po ulicy, a dla pieszych super atrakcja betonowy plac na którym możesz się położyć i zdechnąć z odwodnienia XD
  • Odpowiedz
mieszkam w samym centrum, dzieci maja szkoly w dwie rozne strony I nie, nie mozesz 8 latka samego wyslac do szkoly,


@Sweet_acc_pr0sa: Pomijając to, że Op to stary zarzutkowicz i plusuje dla beki w komentarzach to 8 latka nie mozesz wyslac samego ale juz 13 latka tak. I 12 latka też a znam wielu 11 i 10 latkow ktorzy sami dojezdzali juz tramwajami i autobusami. Mówie to po doświadczeniach na
  • Odpowiedz
@Jud-Suss W takim Lublinie dojazd mpk do pracy wychodzi mnie jakieś 40-50 min plus 10min piechotą na przystanek i do firmy, starym gnojowozem max 30minut, nawet rowerem pokazuje 35minut. Komunikacja miejska to g---o, od kiedy zrobiłem prawko to jechałem nią max kilka razy przez ostatnie kilka lat.
  • Odpowiedz
osoba X ma dwoje dzieci jedno lat 8 drugie lat 13, jedno chodzi do podstawowki X drugie do liceum Y


@Sweet_acc_pr0sa: Po pierwsze 13 lat to raczej nie liceum, więc mamy dwie osoby w podstawówce i starsze może się zająć młodszym.
Po drugie nie chcesz chyba powiedzieć, że 13 letnie dziecko, czy już w ogóle licealista, nie jest w stanie chodzić samo do szkoły.

nie mozesz 8 latka samego wyslac
  • Odpowiedz
@Jud-Suss: Ja bym bardzo chętnie korzystał z transportu publicznego. Tylko tak. Mieszkam pod Warszawą. Dojazd autem do pierwszej stacji metra to średnio 30 min. Autobusem To już godzina. Autem wracam kiedy chcę. Autobus ostatni mam o 23.00. Fajne pociągi, którymi mozna było w 40 min dojechać do centrum wycofali bo linia kolejowa jest strategicznie nastawiona na transport towarowy (+ i tak nie ma gdzie auta w okolicy peronu zostawić). Najchętniej
  • Odpowiedz
@Jud-Suss: Ujmujesz to tak, jakby ktoś kierowcom robił łaskę, a oni sami byli roszczeniowymi nierobami.
Problem jest taki, że kierowcy generują dość istotny wkład w finanse państwa i budżetów miast, gmin.
Podatki i dodatkowe opłaty są zawarte w:
- opłacie za kurs prawa jazdy + egzaminy;
- zakup i rejestracja pojazdu;
- obowiązkowe ubezpieczenia,
  • Odpowiedz
@Jud-Suss: zbudować takie miasto można, ale od zera. Przeróbka miast istniejących od setek lat najczęściej dziś jest praktycznie niemożliwa. A już na pewno nie z polską mentalnością, której nie zmienisz milionem wpisów na mirko
  • Odpowiedz