Aktywne Wpisy
FoczanPingwianu +722
Pijcie ze mną kompot. W piątek zakończyłem roczny maraton w IT. Postanowiłem sobie rok temu, że poświęcę prawie cały swój czas na pracę - w najgorętszych okresach nawet 18h 6 dni w tygodniu. Przerwa na spanie, jakieś jedzenie i trochę zabawy z dziećmi. Brałem wszystkie zlecenia jak leci. Teraz miesiąc albo dwa urlopu i wracam do normalnego życia. Udało mi się zrobić na czysto 1.6mln zł, co jest dla mnie potężną dawką

goralcas +372
Wiecie czego mi brakuje we współczesnych smarfonach? Diody powiadomień, to było zajebiste!
#telefony
#telefony
źródło: temp_file1676983227403162842
Pobierz




Jak najlepiej dobrać #rower ? Jeżeli chodzi o budżet to mogę spokojnie dać 3000 zł, jak będzie warto to mogę dać i 5000. Zapewne trzeba zacząć od tego, gdzie będę jeździł, czy w mieście, czy w lesie, czy na utwardzonej asflatowej powierzchni, czy w mniej miejskich warunkach. Generalnie planuję conajmniej 75% jazdy w mieście, pewnie nawet do 95%. Na podstawie tego zdecydować, czy #szosa #gravel czy może jeszcze jakiś inny typ roweru, potem pomyśleć o tym, czy hamulce tarczowe, czy na obręczy, czy hydrauliczne, czy na lince, amortyzator jeden czy dwa, itp itp takie szczegóły. Jeśli o mnie chodzi to chciałbym, aby rower miał wysoką sprawność mechaniczną - to znaczy, że nie wkładam dużo wysiłku w pedałowanie, by jechać. Łatwość utrzymania, tzn aby nie trzeba było go serwisować. Ostatnio dowiedziałem się np o oponach które są pełne, tzn nie ma w nich powietrza, tylko guma, więc jak najedzie się np na gwoździa to się nic nie stanie, bardzo fajna opcja, pytanie czy ma to jakieś wady. Generalnie chcę mieć błotnik, przerzutki(teraz to standard ;p) koszyk lub sakwę crosso na przód,dzwonek, brak torpedo (chociaż hamowanie kręcąc pedałami w tył jest dla mnie spoko to podobno te rozwiązanie ma więcej wad niż zalet). Musi być koło napinające łańcuch coś jak tu na obrazku pod kołami zębatymi z tyłu. Proądnica w piaście i dynamo sprawiające że nie trzeba baterii w oświetleniu wydaje mi się spoko opcją, jednak trochę kosztem sprawności mechanicznej, podobno są jakieś takie co zbytnio na to nie wpływają, fajnie tez jak kondensator pozwala utrzymać te światło jeszcze kilka minut po zatrzymaniu się. Podobno też hamulce tarczowe są lepsze, jeżeli tak no to dla mnie spoko, hydraulika podobno też lepsza i nie wymaga serwisowania w porównaniu do hamowania linką. No i rama męska jest też podobno lepsza od żeńskiej, w tej żeńskiej łatwiej wejść na rower, ale sprawia, że jest on cięższy. #mechanika
źródło: comment_1622122162BZbW2vCliBbrfAfwPfs6WT.jpg
PobierzJak chcesz mieć bagażnik, prądnicę (nie bierz z dynamem) itp, to szukaj roweru trekingowego lub turystycznego (ale do miasta to raczej treking).
Co do podtrzymania oświetlenia, to już jest kwestia samych lampek.
@temokkor: ale tutaj nie ma łańcucha tylko pasek karbonowe. Nie trzeba niczego napinać. Polecam. Sam mam podobny model
Jak dla mnie, to na zdjęciu to po prostu tylna przerzutka. Dokładniej szosowa shimano 105 w wersji shadow.
Imho na Twoje potrzeby odpowiada albo trekking albo gravel. Odpuściłbym sobie jakieś wynalazki typu biegi w piaście, paski zębate itp
@temokkor: Rower z paskiem i 8 biegami w piaście - idealny rower na miasto przy którym nic nie musisz robić. Pasek zużywa się tak po ok. 10-15 tys. km, zębatki też z czasem, ale wszystko bardzo proste do wymiany. Poza tym jeździsz w śniegu, błocie, deszczu i nic nie trzeba smarować, czyścić etc. Przejechałem na takim
@temokkor: nie spada. Polecam, mam rower z napędem z paskiem + alfine 8 od 2016 r. Najlepsze rowaiazanie do miasta. Nie ma brudzącego napędu, pasek wytrzymuje bardzo duze przebiegi.