Aktywne Wpisy
myrdol +11
Mam koleżankę, ktora jest po rozstaniu już tak 4 miechy. Zaczęliśmy ze sobą pisać, czasem smoktaliśmy się w gronie moich znajomych. Kilka razy bylem u niej by jej pomoc na mieszkaniu, normalna koleżeńska pomoc nic więcej. Przeszła w ostatnim roku trochę i zrobiła głupią rzecz, bo odezwała się do poprzedniego faceta. Spotkali sie,ten jej nawinął makaron na uszczy,przeruchal i urwał kontakt.
Z jej strony cały czas słyszę,ze nie chce nic nowego,nie chce
Z jej strony cały czas słyszę,ze nie chce nic nowego,nie chce
Nieznajomy_U_Bram +150
Stan złożonych życzeń na 27 urodziny wynosi dwa.
Grubo rodzina w tym roku poszła , dawno tylu nie dostałem szczerze mówiąc.
Torta sobie zajadam, poje*ało mnie i wziąłem takie 100 zł/kg
#przegryw
Grubo rodzina w tym roku poszła , dawno tylu nie dostałem szczerze mówiąc.
Torta sobie zajadam, poje*ało mnie i wziąłem takie 100 zł/kg
#przegryw
Zdjęcie zrobione w roku 1996 na lotnisku JFK w Nowym Jorku przedstawia dwa samoloty - startującego Boeinga 767-366ER linii EgyptAir o rejestracji SU-GAP oraz lądującego Concorde'a Air France o rejestracji F-BTSC.
W ciągu zaledwie kilku lat obie maszyny już nie istniały. Egipski Boeing rozbił się o taflę Oceanu Atlantyckiego wykonując lot 990 z Nowego Jorku do Kairu w nocy 31 października 1999 roku. W katastrofie tej zginęło 217 pasażerów i członków załogi. Jej przyczyna do dziś jest sporna - według komisji amerykańskiej samolot został umyślnie rozbity przez pierwszego oficera Gameela el-Batoutyego, według komisji egipskiej przyczyną katastrofy była awaria steru wysokości.
Francuski Concorde zaś rozbił się zaraz po starcie z lotniska Charlesa de Gaulle w Paryżu 25 lipca 2000 roku wykonując lot 4590 do Nowego Jorku. Przyczyną katastrofy było najechanie przez samolot na fragment metalu który odpadł od startującego przed nią McDonnell Douglasa DC-10 linii Continental Airlines. Doprowadziło to do eksplozji opony, której fragment uderzył w spód zbiornika paliwa, doprowadzając do jego rozerwania i zapłonu. Jako, iż do zapłonu doszło po osiągnieciu prędkości decyzji, załoga zmuszona była do kontynowania startu. Po zaledwie dwóch minutach lotu samolot przeciągnął i spadł na ziemię, rozbijając się o hotel w miejscowości Gonesse. W katastrofie zginęło 109 pasażerów i członków załogi Concorde'a i 4 pracowników hotelu.
#lotnictwo #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #historia #historiajednejfotografii #gruparatowaniapoziomu
@mirasKo-Kalwario: To by trzeba było budować pasy 2x dłuższe przy czym tylko 50% długości byłaby używana. Kompletnie nieopłacalne biorąc pod uwagę jak rzadko takie wypadki się zdarzają.
@FrankJUnderwood: To ja uzupełnie bardziej, sam fragment opony nie przebił zbiornika. Tylko fala uderzeniowa jaka powstała na skutek uderzenia w zbiornik rozerwała go od środka w sensie paliwo zrobiło dziurę. Takie coś możliwe było tylko przy pełnym zbiorniku oraz uderzenie w konkretny sposób.
Po tej akcji wzmocniono opony oraz zastosowano kevlarowe zbiorniki paliwa. Jednak nie na długo bo
- samolot nie był przeładowany (bagaż)
- był zatankowany pod korek, przez co nie było w zbiornikach w skrzydle "poduszki powietrznej", która amortyzowała falę uderzenia od rozerwanej opony
- mial sprawne podwozie (a nie miał) - stąd zapewne dym jeszcze przed zapłonem paliwa.
Rozmowa z byłym pilotem: https://youtu.be/fqOcYhzWUZY > Dziura w zbiorniku nie była w miejscu uderzenia
O chlopie..
Wiesz ze do ponad 95% katastrof lotniczych dochodzi podczas staru/ladowania, przy czym start jest bardziej niebezpieczny bo:
- masz pas startowy za soba,
- masz pelne zbiorniki paliwa
??!!
Weźmy statystyki między 2010 a 2019 (starsze wypaczają aktualny obraz gdyż były inne procedury).
Aż 4% to wypadki podczas startu, 7% to wypadki podczas początkowego wznoszenia.
Razem daje to nam 12% wypadków podczas
Za wikipedia:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Katastrofy_i_incydenty_cywilnych_samolotów_pasażerskich
W 2021r WSZYSTKIE katastrofy mialy miejsce po starcie, lub krotko po (na wznoszeniu).
Idac „od tyłu” w 2020:
- Air India - wypadniecie z pasa po ladowaniu,
- blue bird - zlozenie goleni podwozia po ladowaniu
- PIA - podczas ladowania uderzyli w pas brzuchem (nie wysuneli podwozia) i probowali odejsc, uszkodzona maszyna po starcie runela na ziemie
- UTair - zlozenie
Pozostalych Twoich analiz nie podwazam.
Rowniez pozdrawiam