Wpis z mikrobloga

Coś z kategorii "zdjęcia przeklęte".

Zdjęcie zrobione w roku 1996 na lotnisku JFK w Nowym Jorku przedstawia dwa samoloty - startującego Boeinga 767-366ER linii EgyptAir o rejestracji SU-GAP oraz lądującego Concorde'a Air France o rejestracji F-BTSC.

W ciągu zaledwie kilku lat obie maszyny już nie istniały. Egipski Boeing rozbił się o taflę Oceanu Atlantyckiego wykonując lot 990 z Nowego Jorku do Kairu w nocy 31 października 1999 roku. W katastrofie tej zginęło 217 pasażerów i członków załogi. Jej przyczyna do dziś jest sporna - według komisji amerykańskiej samolot został umyślnie rozbity przez pierwszego oficera Gameela el-Batoutyego, według komisji egipskiej przyczyną katastrofy była awaria steru wysokości.

Francuski Concorde zaś rozbił się zaraz po starcie z lotniska Charlesa de Gaulle w Paryżu 25 lipca 2000 roku wykonując lot 4590 do Nowego Jorku. Przyczyną katastrofy było najechanie przez samolot na fragment metalu który odpadł od startującego przed nią McDonnell Douglasa DC-10 linii Continental Airlines. Doprowadziło to do eksplozji opony, której fragment uderzył w spód zbiornika paliwa, doprowadzając do jego rozerwania i zapłonu. Jako, iż do zapłonu doszło po osiągnieciu prędkości decyzji, załoga zmuszona była do kontynowania startu. Po zaledwie dwóch minutach lotu samolot przeciągnął i spadł na ziemię, rozbijając się o hotel w miejscowości Gonesse. W katastrofie zginęło 109 pasażerów i członków załogi Concorde'a i 4 pracowników hotelu.

#lotnictwo #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #historia #historiajednejfotografii #gruparatowaniapoziomu
FrankJUnderwood - Coś z kategorii "zdjęcia przeklęte".

Zdjęcie zrobione w roku 199...

źródło: comment_1620923434gAmxEgkAQKJouFsFkPTPsM.jpg

Pobierz
  • 60
Egipski Boeing rozbił się o taflę Oceanu Atlantyckiego wykonując lot 990 z Nowego Jorku do Kairu w nocy 31 października 1999 roku.


@FrankJUnderwood: w NY było międzylądowanie, a leciał z LA

Przyczyną katastrofy było najechanie przez samolot na fragment metalu który odpadł od startującego przed nią McDonnell Douglasa DC-10 linii Continental Airlines


Artykuł o katastrofie lotu Air France 4590 na Wikipedii podaje, że trzech świadków (pracownicy służb ratunkowych lotniska), znajdujących się
@balbezaur: Mam osobiście zero znaczącego doświadczenia w pilotażu, więc pozwole sobie nie mądrzyć się w tym temacie i chyba Tobie też sugeruję powściągliwość. A jeśli jednak koniecznie musisz "nie wiem ale sie wypowiem", to może najpierw szybki zrób research żeby sie dowiedzieć po jaką cholerę oni wszyscy tam wyliczają to V1 przed startem i się nim tak przejmują zamiast zapytać na wypoku...