Aktywne Wpisy

prostymirek +130

thorgoth +227
W pięciu dorosłych pobili 12-latka za szkołą tak, że z pęknięciami twarzoczaszki trafił do szpitala.
Za to że kibicował niewłaściwemu klubowi.
Patologia na tak wielu poziomach że JPRDL
#mecz #kryminalne #gdynia #polska #pobicie
Za to że kibicował niewłaściwemu klubowi.
Patologia na tak wielu poziomach że JPRDL
#mecz #kryminalne #gdynia #polska #pobicie
źródło: G7l0Cv0X0AARwdt
Pobierz




Jako, że jestem człowiekiem leniwym, który uważa za bezsens powtarzanie w kółko tych samych czynności takich jak czyszczenie i smarowanie łańcucha rowerowego, a poza tym jestem dość oszczędny, to wymyśliłem sposób napędzania roweru nie wymagający używania łańcucha. Wystarczy, że mechanizm zbliżony do starej wiertarki (ja bym zdublował koła napędowe, a w miejscu rączki służącej do napędzania głowicy wiertarki wstawił pedały rowerowe. W miejscu wiertła powinien znaleźć się wał przenoszący napęd na tylne koło. Gdyby to wszystko nasmarować smarem litowym i obudować, dodać uszczelki to jest to praktycznie bezobsługowy mechanizm napędowy, który z powodzeniem był by w stanie wytrzymać 5 lat bez żadnej ingerencji ze strony serwisu czy użytkownika. Koszty utrzymania takiego roweru będą znacznie mniejsze niż w przypadku roweru z napędem łańcuchowym, poza tym nie będzie on wymagał żadnych dodatkowych zabiegów konserwacyjnych, co jest niewątpliwą zaletą takiego rozwiązania. Trzeba to po prostu dopracować i zbudować żeby rower stał się bardziej ekologiczny i tańszy w eksploatacji. Produkcja części zamiennych generuje zanieczyszczenia i zużywa energię, a biorąc pod uwagę trwałość dostępnych na rynku części rowerowych jest to pojazd mniej ekologiczny niż samochód czy motocykl. Współczesny rower to istna skarbonka, opony parcieją w garażu, siodełka się przecierają i pękają, a żel z którego są wykonane nie daje się naprawić. Gumki na kierownicy się wycierają co wymusza regularną wymianę co około 3-5 lat, a jeżdżę tylko w sezonie letnim. Jedynym trwałym elementem jest rama. W zasadzie przednie koło też wytrzymuje obciążenia, którym jest poddawane. Gorzej wygląda eksploatacja mechanizmów napędowych i przerzutek. Hamulce też wymagają ciągłej naprawy i konserwacji. Tarczowe hamulce hydrauliczne są tu najlepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o trwałość i skuteczność hamowania, ale koszt ich zakupu czy naprawy jest zbyt wysoki. Zestaw uszczelek kosztuje 80 zł, a powinien kosztować 8 zł. Preparat to konserwacji roweru kosztuje 20-30 zł, preparat o zbliżonym składzie, ale nie do roweru kosztuje 8-10 zł.
źródło: comment_16181649461BTjaX9jG6qb7wno1H8Vft.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora
A nie, chwila, ktoś chyba już coś takiego wymyślił i nawet w Warszawie są rowery miejskie napędzane wałem XD
@tojestmultikonto: nope
@kubraczek: Te wszystkie rozwiązania, a nawet mechanizmy już istnieją, trzeba je tylko odpowiednio połączyć ze sobą żeby uzyskać produkt finalny, który po serii testów i modyfikacji być
Co do budowy to najtańszy tig nie jest jakoś poza zasięgiem zwykłego człowieka. Bierzesz rower ze złomu na stalowej ramie i jazda. Nie ma sensu od
@ryzykantos: niech to najpierw działa, a później można się martwić o takie pierdoły jak waga
źródło: comment_1618168517khAEFr7BFrDSH2S9shNzDY.jpg
Pobierzźródło: comment_1618172142tv17X359EjDE7tO5qcf7ND.jpg
Pobierzźródło: comment_1618176582PTuRy5xFxrpE7zlh9NSRFO.jpg
Pobierz