Aktywne Wpisy
Maurelius +375
Mówcie, co chcecie, ale to jest stary, dobry, propaństwowy Tusk - podejmujący trudne i niepopularne decyzje, które na pewno odcisną się negatywnie na sondażach KO, ale konieczne i długofalowe, zgodne z interesem i bezpieczeństwem PAŃSTWA. Coś, czego pisowcy NIGDY nie potrafili zrobić, bo każde ich działanie było podejmowane w oparciu o badania jak odciśnie się ono na słupkach poparcia.
#sejm #polityka #bekazpisu #ukraina #wojna #rolnictwo
#sejm #polityka #bekazpisu #ukraina #wojna #rolnictwo
![Maurelius - Mówcie, co chcecie, ale to jest stary, dobry, propaństwowy Tusk - podejmu...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/159aad5dc91fdbfef1e56e16ab1648168d08f1d52a3a8ee7490dbf6da4c20121,w150.png)
źródło: chrome_e2poHibVMS
Pobierz![Retiarius_oma](https://wykop.pl/cdn/c0834752/71739f323ad04c42030b7a25d50ef098ef0a11af8f5aa94abe431a4330f7ec34,q60.png)
Retiarius_oma +67
Pisanie "randomowo" zamiast "losowo" i "triggeruja" zamiast "denerwują" jest dla mnie głupie. Nie podoba mi się.
Upominając, pisze to bo chce, przejmuje się tym bo mogę, a kogo to obchodzi? Mnie. To wolny portal.
#gownowpis #grammarnazi #jezykpolski
Upominając, pisze to bo chce, przejmuje się tym bo mogę, a kogo to obchodzi? Mnie. To wolny portal.
#gownowpis #grammarnazi #jezykpolski
Najwyrażniej każdy dzisiaj chce mieć rower, którym chce jeździć po bułki, do pracy, do lasu, po szosie i po polu. No i dobrze. Problem w tym, że dostępność jest mała, ceny chore, a producenci wiedzą doskonale jak wyciągnąć dodatkowe 20% na niewiedzy ludzi.
Do czego jest gravel?
Jedynym zastosowaniem gravela są długie, kilkudniowe albo kilkutygodniowe wycieczki z sakwami. Gravele mają inne, cięższe ramy z wygodniejszą geomatrią w porównaniu do większości szos, z większą ilością miejsc do montowania toreb/ bidonów, błotników etc. Dlatego takie rowery, nawet na podobnych podzespołach, są droższe i cięższe. A często producenci czy ludzie na olx dodają tag "gravel", żeby podbić cenę roweru, który przy gravelu nawet nie stał.
Jak nie gravel, to co na 50-70-100 kilometrową wycieczkę w mieszanym terenie?
Szosa. Serio. Rower szosowy z geometrią ednurance ma wszystko co potrzebne: wygodna geometria, miejsce na szersze opony z bieżnikiem, często mają zaczepy na błotniki, odpowiednie stopniowanie napędu (kompakt i 11-34). Do tego dostępność i wybór takich rowerów jest większy, są lżejsze i tańsze. Do ceny takiego roweru trzeba jedynie liczyć dodatkowe 200-300 zł za parę dobrych opon (oczywiście nie liczę wydatków na kask, ciuchy, buty, lampkę etc., bo te kupuje się niezależnie od rodzaju roweru).
No ale przecież prawdziwe gravele mają specjalne napędy...
No mają. Tylko te napędy zazwyczaj bazują na szosowych grupach i największą różnicą jest sprzęgło, które bardziej napina łańcuch, żeby ten nie latał na nierównościach i nie obijał ramy. Stopniowanie jest podobne i tak jak wspomniałem wyżej, 50/34 i 11-34 spokojnie wystarczy każdemu, nawet jeśli dopiero zaczyna jeździć. A ramę można odpowiednio zabezpieczyć przez otarciami i odpryskami.
No i te miejsca na torby też są spoko, woziłbym w nich ciuchy na zmianę do pracy albo jakieś jedzenie na dłuższą wycieczkę...
Są torby, które można zamontować do ramy bez zaczepów, do której w tygodniu zmieszczą się ciuchy, a w weekend jedzenie. Chociaż co do jedzenia, mimo wszystko polecam koszulkę z kieszeniami na plecach - łatwiejszy dostęp, nawet w czasie jazdy.
Czym zatem powinien cechować się uniwersalny rower do jazdy w mieszanym terenie? (w kolejności)
- szersze opony: 33c jest spoko, wszytsko powyżej 35c to już imo przesada (40c wcale nie poprawi znacząco komfortu na wertepach jak nie będziecie jechać z rozluźnionymi rękami)
- ładnie wygląda (jak ktoś kupuje rower, szczególnie gdy się nie ściga, wygląd jest równie ważny co komponenty)
- waga poniżej 9,5kg (im mniejsza waga tym lepiej)
- wygodna geometria
Bonus
Jeśli ktoś jest w stanie poświęcić wygodną geometrię (bardziej sportowa niekoniecznie oznacza mniej wygodna, kwestia ustawienia roweru i przyzwyczajenia się), to jedynym słusznym wyborem jest CX. W cenie podobnej szosy, poza wszytskimi zaletami szosy, dostajecie gravelowy napęd i opony przeznaczone na błoto. I macie rower na dojazd do pracy i na dłuższą wycieczkę, a poza tym, wjedziecie takim rowerem praktycznie wszędzie, bo jest lekki i dostosowany do każdego terenu. Praktycznie nikt nie poleca CX'a jako alternatywy, a ja kupiłem i to był strzał w dziesiątkę.
tl;dr
#rower #gravel
źródło: comment_16180493110gxJdkdwy7C8s5JX6ujTpJ.jpg
Pobierzźródło: comment_1618069968u2V0rO270DIWCK0ThInXxR.jpg
PobierzMam 2 rowery - wyscigową szosę oraz gravela i dla mnie szosa endurance to takie nie wiadomo co. Na szosie wolno, a w teren też nie
Obecnie czekam właśnie na canyona endurace 7 disc. Montuję oponki 30c i można
Hejt na gravele wynika
@Yurakamisa: ja nie mówię, że gravele to złe rowery. po prostu podkreślam, że, szczególnie w obecnym czasie, są lepsze alternatywy dla większości ludzi.
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
@Im_from_alaska: właściwie to przekonujesz innych że szosa z szerszymi oponami jest lepsza niż gravel - a to nie jest prawda. może takie rozwiązanie będzie tańsze czy łatwiej dostępne ale nie lepsze.
"Rower szosowy z geometrią ednurance ma wszystko co potrzebne (...) 33c jest spoko" - no nie, dla mnie takie optimum to 1.6" + miejsce na ew. błotnik zimą, a żadna szosa mi tego nie da. Chyba że śmigasz tylko po asfaltach i twardych szutrach, ale ja gravelem jeżdżę tam, gdzie jeździłem hardtailem z amorem i szerszymi oponami.
"waga poniżej 9,5kg (im mniejsza waga tym lepiej)" -
Szukam roweru używanego jak dla mnie za gruby hajs tj 1000max 1500zl
Dojazd do pracy 20km asfaltem i lasem
Wypady wakacyjne np cała Jura Krakowsko Częstochowska.
https://www.olx.pl/oferta/rower-gorski-mtb-author-dexter-19cali-l-shimano-deore-CID767-IDJnCxz.html czy taki rower byłby spoko ? 183cm 77kg
@Im_from_alaska: Sporo z tego co napisałeś ma sens, poza tym, co powyżej zacytowałem i potem już poszło.
Ogólnie, jakbyś wpis napisał pod tezę "szosa na tarczach z miejscem pod szerszą oponę jest git
@Im_from_alaska: Co ma ilość blatów do spadania łańcucha? Ja słyszałem że 1x jest po to żeby z tyłu mogła szersza opona wejść.