Aktywne Wpisy
![sildenafil](https://wykop.pl/cdn/c3397992/sildenafil_edOSDuAHzC,q60.jpg)
sildenafil +29
Kiedy mówili o „uśmiechniętej Polsce „ mieli na myśli śmianie się z poniżania i torturowania swoich przeciwników politycznych w aresztach wydobywczych.
Na zrzucie ekranu poniżej: aresztowany ksiądz powiązany z FS opowiada portalowi Wpolityce jak go traktowali bodnarowcy w areszcie
#bekazpo #usmiechnietapolska #dyskryminacjamezczyzn #polityka #bodnar #prawaczlowieka
Na zrzucie ekranu poniżej: aresztowany ksiądz powiązany z FS opowiada portalowi Wpolityce jak go traktowali bodnarowcy w areszcie
#bekazpo #usmiechnietapolska #dyskryminacjamezczyzn #polityka #bodnar #prawaczlowieka
![sildenafil - Kiedy mówili o „uśmiechniętej Polsce „ mieli na myśli śmianie się z poni...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/cf86dd59738e4b620b8625c26496fdbcab8f3e0a203cb4824ba0015d29e320d0,w150.jpg)
źródło: IMG_0362
Pobierz![Duzy_Kotlet](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Duzy_Kotlet_wfpqyKQ5It,q60.jpg)
Duzy_Kotlet +373
Poznałem panią psycholog która ma 31 lat i jest po rozwodzie, bez dzieci. Jeszcze tak jebniętej kobiety w życiu nie poznałem ... Współczuję pacjentom.
#tinder
#tinder
Najwyrażniej każdy dzisiaj chce mieć rower, którym chce jeździć po bułki, do pracy, do lasu, po szosie i po polu. No i dobrze. Problem w tym, że dostępność jest mała, ceny chore, a producenci wiedzą doskonale jak wyciągnąć dodatkowe 20% na niewiedzy ludzi.
Do czego jest gravel?
Jedynym zastosowaniem gravela są długie, kilkudniowe albo kilkutygodniowe wycieczki z sakwami. Gravele mają inne, cięższe ramy z wygodniejszą geomatrią w porównaniu do większości szos, z większą ilością miejsc do montowania toreb/ bidonów, błotników etc. Dlatego takie rowery, nawet na podobnych podzespołach, są droższe i cięższe. A często producenci czy ludzie na olx dodają tag "gravel", żeby podbić cenę roweru, który przy gravelu nawet nie stał.
Jak nie gravel, to co na 50-70-100 kilometrową wycieczkę w mieszanym terenie?
Szosa. Serio. Rower szosowy z geometrią ednurance ma wszystko co potrzebne: wygodna geometria, miejsce na szersze opony z bieżnikiem, często mają zaczepy na błotniki, odpowiednie stopniowanie napędu (kompakt i 11-34). Do tego dostępność i wybór takich rowerów jest większy, są lżejsze i tańsze. Do ceny takiego roweru trzeba jedynie liczyć dodatkowe 200-300 zł za parę dobrych opon (oczywiście nie liczę wydatków na kask, ciuchy, buty, lampkę etc., bo te kupuje się niezależnie od rodzaju roweru).
No ale przecież prawdziwe gravele mają specjalne napędy...
No mają. Tylko te napędy zazwyczaj bazują na szosowych grupach i największą różnicą jest sprzęgło, które bardziej napina łańcuch, żeby ten nie latał na nierównościach i nie obijał ramy. Stopniowanie jest podobne i tak jak wspomniałem wyżej, 50/34 i 11-34 spokojnie wystarczy każdemu, nawet jeśli dopiero zaczyna jeździć. A ramę można odpowiednio zabezpieczyć przez otarciami i odpryskami.
No i te miejsca na torby też są spoko, woziłbym w nich ciuchy na zmianę do pracy albo jakieś jedzenie na dłuższą wycieczkę...
Są torby, które można zamontować do ramy bez zaczepów, do której w tygodniu zmieszczą się ciuchy, a w weekend jedzenie. Chociaż co do jedzenia, mimo wszystko polecam koszulkę z kieszeniami na plecach - łatwiejszy dostęp, nawet w czasie jazdy.
Czym zatem powinien cechować się uniwersalny rower do jazdy w mieszanym terenie? (w kolejności)
- szersze opony: 33c jest spoko, wszytsko powyżej 35c to już imo przesada (40c wcale nie poprawi znacząco komfortu na wertepach jak nie będziecie jechać z rozluźnionymi rękami)
- ładnie wygląda (jak ktoś kupuje rower, szczególnie gdy się nie ściga, wygląd jest równie ważny co komponenty)
- waga poniżej 9,5kg (im mniejsza waga tym lepiej)
- wygodna geometria
Bonus
Jeśli ktoś jest w stanie poświęcić wygodną geometrię (bardziej sportowa niekoniecznie oznacza mniej wygodna, kwestia ustawienia roweru i przyzwyczajenia się), to jedynym słusznym wyborem jest CX. W cenie podobnej szosy, poza wszytskimi zaletami szosy, dostajecie gravelowy napęd i opony przeznaczone na błoto. I macie rower na dojazd do pracy i na dłuższą wycieczkę, a poza tym, wjedziecie takim rowerem praktycznie wszędzie, bo jest lekki i dostosowany do każdego terenu. Praktycznie nikt nie poleca CX'a jako alternatywy, a ja kupiłem i to był strzał w dziesiątkę.
tl;dr
#rower #gravel
źródło: comment_16180493110gxJdkdwy7C8s5JX6ujTpJ.jpg
Pobierz@Im_from_alaska:
Poprawka, świeżo ważony 9.850g CroMo + karbonowy wideł, defaultowe koła, rozmiar S/52).
dlatego ja zrobiłem hybrydę z MTB na pełnego sztywniaka, kiera 60cm z rogami PRO, na oponach 2" baloon, na 11s/32T. Wjedzie generalnie wszędzie... A na kopnym piachu to biorę na plecy (11 kg całość, alu) i wskakuje jak przebieże :-)
https://www.canyon.com/en-pl/outlet/road-bikes/inflite-cf-sl-8/50018755.html
@onionspirit: tak i nie. cross będzie bardziej wszechstronny. ale jak ktoś będzie jeździł regularnie, szybko zbuduje formę i ta różnica w prędkości (czyli też zasięgu) między crossem a szosą z większymi oponami będzie się robić coraz większa.
PS. a sam wpis był żartem, cieszę się że zrozumiałeś. Szerokiej trasy, dzisiaj coraz cieplej się robi a jutro ma być wiosenny upał :-)
Drugi ram nie kupiłbym gravel a właśnie endurance czy nawet fitness.
Komentarz usunięty przez autora
@Im_from_alaska: Jedna zębatka jest z przodu bo najczęściej nie potrzeba dwóch. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W tym miejscu przestałem czytać.
Komentarz usunięty przez autora
A jeszcze 3 tygodnie temu, wyzywał od zjebów jakiegoś youtubera, a teraz sam się bawi w wyrocznie.
Że mu się chciało, taki elaborat pisać o to jeszcze w weekend XD
źródło: comment_16180689249sZDDAMBj7aBwLJEraCcN8.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora