Wpis z mikrobloga

  • 2
@lesbijskiematkigejowscyojcowie: Bardzo fajny tekst ale mam trzy uwagi:
To nieprawda, że nawet najsłabsze monitory miały 100 Hz, bo nie miały, ale prawdą jest, że przez praktyczny brak imput laga to taki monitor crt 60, 75, czy tam 85 Hz był lepszy niż typowy LCD. Długo najpopularniejszy był wtedy LG Flatron z ekranem 19" i odświeżaniem 85 Hz i jego mniejsza 17" wersja.
Co do dynamicznego celownika - zawsze lepiej mieć
  • Odpowiedz
  • 0
@lesbijskiematkigejowscyojcowie Na pewno tego się nie dało ustawić tak w Windowsie, te monitory chodziły standardowo na 75 Hz ale była opcja zmiany na 60 i na 85. Chociaż nie wiem czy czasem w niskich rozdziałkach nie była dostępna jeszcze opcja 100 Hz.
  • Odpowiedz
@chwed: Na pewno przez brak sterowników. Niegdyś domyślnie w Windowsach było ich bardzo niewiele i wszystko trzeba było je instalować ręcznie. Niedziałający dźwięk, karta sieciowa, w starszych wersjach nawet 256-bitowa paleta kolorów to były typowe przypadłości po reinstalacji systemu. Nie znajdziesz monitora z odświeżaniem, o jakim wspominasz.
  • Odpowiedz
@Un1337: Mógłbyś spróbować, ale nie obędzie się bez problemów.

Monitory ciekłokrystaliczne obsługują jedną rozdzielczość. Obraz, który nie jest w tej jedynej obsługiwanej przez taki monitor rozdzielczości, jest na nią przeskalowywany. Albo przez sam monitor, albo przez komputer. Zazwyczaj to drugie.

Tak działa Counter-Strike 1.6 po aktualizacji z 2013 roku. Nim obraz dotrze do monitora jest on przeskalowywany na rozdzielczość pulpitu, która w zamyśle jest również natywną rozdzielczością
  • Odpowiedz
Tu jego odkrycie błędu związanego


@becvvv: Tych błędów jest niestety mnóstwo. Poczynając od tego, że czasami niewielkie ruchy myszą w ogóle nie zmieniają pozycji celownika (prawdopodobnie wiele osób zauważyło coś podobnego na włączonym zoomie, gdzie ten efekt jest silniejszy), do popsutych hitboxów, dawno wiszących na githubie. Czy tego błędu ze scrollem na Xorg.

Ten tekst nie neguje przecież tych rzeczy. Ma być dostatecznie prosty, zwięzły i skupiać się na podstawach
  • Odpowiedz
Gramy w 100 fps. Ustawienie powyżej tej wartości sprawi, że ruchy postaci nam spowolnią.


@lesbijskiematkigejowscyojcowie: pierwsze słyszę takie coś, widziałem wątek na hltv teraz, to brzmi jak jakiś cs voodoo (w csgo niektórzy ciągle myśllą żeby zmieniać m_yawspeed na stretched xD)

ja chyba raczej wolę 44hz więcej niż wierzyć w jakieś mityczne spowolnienie
  • Odpowiedz
@EmcePomidor: Odświeżanie monitora to inny parametr niż klatki na sekundę generowane przez grę, jak zresztą pisałem w tekście. Przy wyłączonej synchronizacji pionowej, zwiększając odświeżanie ekranu, zawsze będziemy zmniejszać opóźnienie w przetwarzaniu obrazu (tzw. "input lag"), nawet jeśli limit fps w grze pozostanie stały. 144 Hz przy 100 fps będzie lepsze od 120 Hz przy 100 fps, 240 Hz przy 100 fps będzie lepsze niż 144 Hz przy 100 fps, itd.
  • Odpowiedz