Wpis z mikrobloga

Stworzyłem urządzenie do diagnostyki/tuningu samochodów i pokazuje jak działa <== klik w znalezisko

Wiele osób prosiło mnie o update co do mojego urządzenia Logger.S które pozwala wam podglądać co w silniku piszczy oraz zbierać i zapisywać dane.
Projekt jest gotowy do wysyłki, a na filmie przedstawiam jak go użyć by móc osiągnąć więcej mocy w krótkim czasie na hamowni!

Projekt zaczął się około roku temu jako prosta idea wyświetlacza kilku danych w moim starym E36. Początkowo stworzyłem go w oparciu o Arduino https://streamable.com/a9lmsh

Wkrótce jednak sporo osób zaczęło mi pisać że byliby czymś takim zainteresowani więc projekt zacząłem rozwijać! Wkrótce okazało się że zwykłe Nano nie poradzi sobie już więcej gdyż zużycie flasha wyniosło ponad 95%.

Wtedy szukając nowego rozwiązania natknąłem się na ESP32 - 2 rdzeniowy potwór z wbudowanym wifi/bluetooth, flashem do 16MB oraz ramem większym niż zespolona pamięć Nano. Stworzyłem więc płytkę mimo iż nigdy z elektroniką zbytnio styczności nie miałem, jednak z pomocą wielu ludzi (oraz Youtuba) udało mi się stworzyć urządzenie, które obecnie sprzedaje do krajów takich jak USA, Australia, Niemcy, Finlandia a nawet Wietnam!

Moje mocno zmodyfikowane BMW tego dnia na dyno zrobiło jedynie 240 hp, jednak dzięki pomocy Logger.S udało mi się szybko zobaczyć parametry silnika i osiągnąć prawie 20 koni więcej! Przypominam, mój samochód jest NA (bez turbo itp.).

Jeśli macie jakieś pytania zapraszam serdecznie, więcej możecie znaleźć na stronie: http://logger.sorek.uk/

#programista2kgbp

#arduino #esp32 #elektronika #projektowanie #motoryzacja #bmw #samochody #tuning #drift #programowanie #e36
sorek - Stworzyłem urządzenie do diagnostyki/tuningu samochodów i pokazuje jak działa...
  • 16
@sorek Jakim cudem doszło 20 koni w silniku N/A?

Rozumiem, że przez wymianę w/w elementów mechanicznych + strojenie?

Parametry silnika można podglądać w prawie każdym oprogramowaniu do diagnostyki (oczywiście nie będę wnikał w częstotliwość odświeżania itd)

Krótko mówiąc co takiego daje to Twoje urządzenie?
Rozumiem, że przez wymianę w/w elementów mechanicznych + strojenie?


@wypokowytrol: samo strojenie dało 20 koni, dostosowałem dobrze mape wtrysków + mapę zapłonu i bam, pomogło.

oczywiście nie będę wnikał w częstotliwość odświeżania itd)

Krótko mówiąc co takiego daje to Twoje urządzenie?


@wypokowytrol: już odpowiadam. Tak, chodzi o częstotliwość odświeżania. Większość diagnostyki jaka istnieje pozwala Ci wyświetlić dane ale rzadko kiedy pozwala Ci je zapisać w sposobie logu.

Tak INPA np
sorek - > Rozumiem, że przez wymianę w/w elementów mechanicznych + strojenie?

@wyp...
@sorek Sorry, nie zauważyłem na górze, że to film.

Odwaliłeś kawal dobrej roboty Mirek. Szacun Panie ( ͡º ͜ʖ͡º) powodzenia w dalszych modach.

P. S. Kiedyś zacząłem składać strockera z M50B25 na B28 z żeliwnym blokiem. W planie było turbo. Skończyło się skompletowaniem części i odsprzedażą bo brakowało czasu i plany się zmieniły.
@wypokowytrol: ohh szkoda wielka, taki setup to coś podobnego co ja chce tylko akurat z żeliwnym blokiem S52 (większe pistony) i wtedy masz 3l na tym samym wale + dołożyc podwójny vanos do tego. Ehh marzenia a tak mało kasy.. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@sorek blok z S52 to jeszcze realna rzecz do zdobycia? ( ͡º ͜ʖ͡º) ta pasja to studnia bez dna, która wciąga jak koks xD Ja sprzedałem graty i e36 bo to nie mój klimat. Bardzo lubię bmw bo są jak klocki lego, szczególnie e36/e46/e39. Wróciłem do Volvo.