Wpis z mikrobloga

Jest ktoś w stanie wyjaśnić jak działają te lifty samochodowe? Krótko mówiąc co gwarantuje że to się nie zarwie na głowę. No bo rozumiem że ryzyko jest śmierci jakby się zarwało, przecież nad głową masz że 3tony. Na jedną nogę rozkłada się z kilkaset kilo. I to się trzyma na jednym zębie z każdej strony na jedno auto, czy na kilkunastu? W jaki sposób to jest w ogóle wymyślone że ludzie sprzedający to nie boją się o ewent. śmierci ludzi?
#pytanie #samochody #mechanikasamochodowa #motoryzacja #inzynieria
interpenetrate - Jest ktoś w stanie wyjaśnić jak działają te lifty samochodowe? Krótk...

źródło: comment_1613458727jltWIXX1rkIWxS3Ymmsmeq.jpg

Pobierz
  • 47
@TatoAktywny: jasne ale myślisz że ważę tyle ile samochód? Choć nie powiem zawsze miałem fobię co do tego. Że zacznę spadać. Ale winda się zablokuje, poza tym raz już się zaciskiem w niej, więc jakby no bóle się mniej. To jest coś podobnego jak z rollercoasterem, uświadamiasz sobie to utrakcja dla turystów, ktoś chce zarabiać i nic się nie stanie bo 100x mądrzejsi ludzie od Ciebie to wymyślali.
@klark: no
@interpenetrate: tego rodzaju konstrukcje muszą przejść odbiór Urzędu Dozoru Technicznego, a więc producent musi przedstawić obliczenia wytrzymałościowe (teraz korzysta się ze specjalnych programów do obliczeń, które są dość dokładne), a dla materiałów krytycznych muszą być przygotowane certyfikaty jakościowe, potwierdzające ich własności wytrzymałościowe. Podobnie jest ze spoinami. Zdziwiłbyś się ile takie pojedyncze bolce potrafią przenieść. Mam doświadczenie z konstrukcji w pojazdach szynowych i pociągach - tam zadziwiająco małe sworznie potrafią ciągnąć cały
@interpenetrate: na dodatek jeżeli coś ma atest na powiedzmy 3 tony to jest w nim zawarte zabezpieczenie no. 1:4 czyli biorą na taki podnośnik nakładają coraz więcej, urywa się przy 12 tonach obciążenia, dzielą to przez 4 i dają atest na 3 tony, nie wiem jakie tam są w tych podnośnikach współczynniki bezpieczeństwa ale np. w zawiesiach dźwigowych łańcuchowych tak to właśnie jest realizowane, w zawiesiach linowych jest 1:3 a w
W zależności od rodzaju, mogą być podnośniki hydrauliczne, listwa zębata, śruba, czasami łańcuchy (nie tutaj). Każda winda i podnośnik musi przejść certyfikacje i obowiązkowe badania (nie jestem pewien, załóżmy co roku). Sama platforma jest dosyć lekka, około 1-1.5 tony, auto od 1.5 do 2 ton.
Tutaj cudów nie ma, jest mechanika i wytrzymałość materiałów, co do stali to też jakaś najlepsza nie jest używana, spokojnie wystarczy z granicą plastyczności min. 250 MPa.